AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Lurer på hvorfor er det slik opphausing av muslimske høytider her i Norge? Ramadan, Id, og alt de har. Nå er det til og med program om dette på Nrk. Ser også flere av mine venner og bekjente ønsker alle sine muslimske venner god id og markerer dette stort. Det i seg selv er jo en ok ting. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette skal gis så stor oppmerksomhet. Hva med alle andre religiøse grupper i landet vårt med høytider og festdager, bør ikke de også få oppmkersomhet?? Dere kommer vel til så stemple meg som muslimhater hele gjengen, men jeg er ikke det. Har flere kolleger som har Islam som religion og det er fine folk, det er ikke det, men lurer på hvorfor man lager det så stort... Anonymkode: 1e9c9...b49 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Du kan jo starte med å markere de andre høytidsdagene da? Da får man mer oppmerksomhet rundt de andre høytidene? Det kan være med at det i Oslo utgjør en stor prosentandel av befolkningen. Det er jo forsåvidt masse negativt jevnlig om muslimer og Islam på media, mye islamofobi. Syntes det er ganske fint at vi ser holdninger og oppførsel den andre siden. I Danmark var det jo en stor skandale av å øsnke muslimer en god ramadan, uff.. Det kan nok også være i kjølevannet av angrepet til terroristen Manshaus som gikk på angrep på muslimer. Godt at Norsk media viser solidaritet. Anonymkode: f9ea9...e39 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Dette har vært viet oppmerksomhet i mange år, lenge før Manshaus-saken... så det har ikke med solidaritet å gjøre sånn sett. Anonymkode: 1e9c9...b49 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Mest sannsynligvis fordi Kristendommen og Islam er de største religionene i Norge. Anonymkode: 21feb...2f0 8
javafx Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Det er vel ingen annen grunn enn at de er en stor del av befolkningen, og en større del kommer de til å bli. Det er selvfølgelig dumt at vi omfavner noe så meningsløst og idiotisk som ramdahn, men vår største religion er jo åpenhet for andre kulturer å vise toleranse. Det er ikke mange årene før det blir mer naturlig å spørre hvorfor vi viser noe som er norsk i hele tatt, etterhvert som det norske reduseres ytterligere. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, javafx skrev: Det er vel ingen annen grunn enn at de er en stor del av befolkningen, og en større del kommer de til å bli. Det er selvfølgelig dumt at vi omfavner noe så meningsløst og idiotisk som ramdahn, men vår største religion er jo åpenhet for andre kulturer å vise toleranse. Det er ikke mange årene før det blir mer naturlig å spørre hvorfor vi viser noe som er norsk i hele tatt, etterhvert som det norske reduseres ytterligere. Vi er jo ikke en stor del av befolkningen, men vi er en del av befolkningen. Jeg er like nordmann som du er selv om jeg er annen-generasjons innvandrer. Jeg er norskfødt. Globalisering har gjort det sånn at kulturer blandes over hele verden. Ikke vær så bakvendt, dette er fremtiden 😊 Anonymkode: f9ea9...e39 6
javafx Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er jo ikke en stor del av befolkningen, men vi er en del av befolkningen. Jeg er like nordmann som du er selv om jeg er annen-generasjons innvandrer. Jeg er norskfødt. Globalisering har gjort det sånn at kulturer blandes over hele verden. Ikke vær så bakvendt, dette er fremtiden 😊 Anonymkode: f9ea9...e39 Det er nok ikke jeg som er bakvendt. Det å faste til solnedgang er bakvendt og har ingenting for seg. Det er du som påberoper deg nasjonalitet og definisjonsmakt, og hvis du tenker deg litt om innehar du nok like mange eller flere av de bakvendte holdningene du anklager meg for å ha. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, javafx skrev: Det er nok ikke jeg som er bakvendt. Det å faste til solnedgang er bakvendt og har ingenting for seg. Det er du som påberoper deg nasjonalitet og definisjonsmakt, og hvis du tenker deg litt om innehar du nok like mange eller flere av de bakvendte holdningene du anklager meg for å ha. Tror du må vokse opp og innse at folk har ulike verdier og meninger uten å håne en religion som består av flere milliarder mennesker. Om du ikke er religiøs er en annen sak. Hver sin smak det. Du får ha en fin kveld. Anonymkode: f9ea9...e39 2
Gjest Ishm Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 Fordi kristendom og islam er de mest «realistiske» relgionen hvem tror på blå statuer med fem hoder i 2020?
javafx Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du må vokse opp og innse at folk har ulike verdier og meninger uten å håne en religion som består av flere milliarder mennesker. Om du ikke er religiøs er en annen sak. Hver sin smak det. Du får ha en fin kveld. Anonymkode: f9ea9...e39 For det første har jeg egentlig ikke hånet en religion. Jeg har hånet en tradisjon som er bakvendt og går på å faste og har null for seg og bidrar til absolutt ingenting at best, og er direkte skadelig som ytterste konsekvens. Heldigvis er et av det fremste trekkene i vestlig kultur at man kan mene akkurat hva man vil om hva som helst, og at dette også er en del av globaliseringen du så pent ba meg godta, noe jeg også gjør. og som det egentlig ser ut som du har mye større problemer med å godta enn meg. 2
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Globalisering har gjort det sånn at kulturer blandes over hele verden. Ikke vær så bakvendt, dette er fremtiden 😊 Er det noe som er bakvendt i denne sammenhengen, så er det islam. Siden islam sitt inntog til den vestlige verden på 70-tallet har den ikke bragt noe positivt med seg til det vestlige samfunnet som ikke var der fra før av. Kulturer blandes så absolutt ikke, begrepet «melting pot» er en illusjon. Det er en salatbolle der man lever side om side med forskjellige kulturer, fordi noen ikke er interessert i å tilpasse seg kulturen de kom til, på tross av at de ironisk nok har flyktet fra sin egen. 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 15 minutter siden, edwardnigma skrev: Er det noe som er bakvendt i denne sammenhengen, så er det islam. Siden islam sitt inntog til den vestlige verden på 70-tallet har den ikke bragt noe positivt med seg til det vestlige samfunnet som ikke var der fra før av. Kulturer blandes så absolutt ikke, begrepet «melting pot» er en illusjon. Det er en salatbolle der man lever side om side med forskjellige kulturer, fordi noen ikke er interessert i å tilpasse seg kulturen de kom til, på tross av at de ironisk nok har flyktet fra sin egen. Hvor leser du om historie egentlig? Er det på resett eller får du innføring fra Hege Storhaug og Sylvi Listhaug? Makan til Manshaug/Breivik tankesett. Vi er alle forskjellige og kan leve sammen. Det ser ut som dere har er større problem på det enn meg. Slike negative holdninger kommer man ikke langt med. Du kan så lite om flyktninger ser det ut som. Masse av de «vestlige landene» har vært med å forårsake flyktningsbølger Anonymkode: f9ea9...e39 3
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor leser du om historie egentlig? Er det på resett eller får du innføring fra Hege Storhaug og Sylvi Listhaug? Makan til Manshaug/Breivik tankesett. Vi er alle forskjellige og kan leve sammen. Det ser ut som dere har er større problem på det enn meg. Slike negative holdninger kommer man ikke langt med. Du kan så lite om flyktninger ser det ut som. Masse av de «vestlige landene» har vært med å forårsake flyktningsbølger Anonymkode: f9ea9...e39 Hva slags retorikk er det du praktiserer egentlig? Sammenlikner meg med terrorister fordi jeg er kritisk til en religion. Jeg er for avskaffelse av all religion. Ingen religion har noen plass i et moderne, sekulært samfunn, og politikk skal ikke påvirkes av eldgamle fantasihistorier nedtegnet av gamle menn. Det burde dog være særdeles enkelt å svare på hva positivt islam har brakt med seg til den vestlige verden de siste 50 årene som ikke var her fra før av. Det har ingen praktiserende muslim noensinne kunne svart meg på nemlig, og det er nokså skremmende med tanke på hvor misjonerende religionen er. 5
AlkoMann Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvorfor er det slik opphausing av muslimske høytider her i Norge? Ramadan, Id, og alt de har. Nå er det til og med program om dette på Nrk. Ser også flere av mine venner og bekjente ønsker alle sine muslimske venner god id og markerer dette stort. Det i seg selv er jo en ok ting. Men jeg skjønner ikke hvorfor dette skal gis så stor oppmerksomhet. Hva med alle andre religiøse grupper i landet vårt med høytider og festdager, bør ikke de også få oppmkersomhet?? Dere kommer vel til så stemple meg som muslimhater hele gjengen, men jeg er ikke det. Har flere kolleger som har Islam som religion og det er fine folk, det er ikke det, men lurer på hvorfor man lager det så stort... Anonymkode: 1e9c9...b49 Hva med feiringen av hindu, buddah og Siqh høytidene i NRK ? NRK og myndighetene vil please den nest største religionen i Norge som heter Islam. Den krever rettigheter og et større livsrom enn alle andre religioner i Norge 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 7 minutter siden, edwardnigma skrev: Hva slags retorikk er det du praktiserer egentlig? Sammenlikner meg med terrorister fordi jeg er kritisk til en religion. Jeg er for avskaffelse av all religion. Ingen religion har noen plass i et moderne, sekulært samfunn, og politikk skal ikke påvirkes av eldgamle fantasihistorier nedtegnet av gamle menn. Det burde dog være særdeles enkelt å svare på hva positivt islam har brakt med seg til den vestlige verden de siste 50 årene som ikke var her fra før av. Det har ingen praktiserende muslim noensinne kunne svart meg på nemlig, og det er nokså skremmende med tanke på hvor misjonerende religionen er. Dersom du vil avskaffe all religion er du enda verre enn Breivik og Manshus. Det er kanskje Nord-korea og Kina som driver folkemord på religiøse som er forbildet ditt? Religion gir høyere livskvalitet, lengre liv og økt moral for troende. Det gjelder Islam som alle andre religioner. Det vi trenger er flere muslimer for å kvitte oss med ondskap som abort, ekteskapsloven, bioteknologi og annet søppel minoriteten av ateister påtvinger samfunnet. Anonymkode: ea486...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #16 Skrevet 20. mai 2020 11 minutter siden, edwardnigma skrev: Hva slags retorikk er det du praktiserer egentlig? Sammenlikner meg med terrorister fordi jeg er kritisk til en religion. Jeg er for avskaffelse av all religion. Ingen religion har noen plass i et moderne, sekulært samfunn, og politikk skal ikke påvirkes av eldgamle fantasihistorier nedtegnet av gamle menn. Det burde dog være særdeles enkelt å svare på hva positivt islam har brakt med seg til den vestlige verden de siste 50 årene som ikke var her fra før av. Det har ingen praktiserende muslim noensinne kunne svart meg på nemlig, og det er nokså skremmende med tanke på hvor misjonerende religionen er. Det er fordi det er skremmende islamofobiske holdninger i Norge. Det tankesettet er ganske likt deres. Å være kritisk religion er nok med at du ikke vil praktisere det, men å omtale religionen på en nedlatende måte er ikke kritikk. kan du faktisk noe om Islam egentlig? Det er vanskelig for meg å kartlegge hva positivt Islam har tilbrakt vesten fordi jeg ikke har forsket noe på det. Det du også må vite er hva vesten har gjort. Hvem var Hitler, Mao Zedong, Slavene i USA osv osv. Alle religioner er i bunn og grunn positive. Mennesker er gærne. Det er en stor forskjell. Islam har hvertfall tatt med mye positivt til verden. Mange muslimer som har frembrakt noe av det vi i dag unner oss av. Les deg opp og studer, men vær kritisk til kildene dine. Besøk din lokale moske så endrer du kanskje mening Anonymkode: f9ea9...e39 2
Jodaneida Skrevet 20. mai 2020 #17 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du vil avskaffe all religion er du enda verre enn Breivik og Manshus. Det er kanskje Nord-korea og Kina som driver folkemord på religiøse som er forbildet ditt? Religion gir høyere livskvalitet, lengre liv og økt moral for troende. Det gjelder Islam som alle andre religioner. Det vi trenger er flere muslimer for å kvitte oss med ondskap som abort, ekteskapsloven, bioteknologi og annet søppel minoriteten av ateister påtvinger samfunnet. Anonymkode: ea486...ad3 Men steining av kvinner er ok? 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #18 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, Jodaneida skrev: Men steining av kvinner er ok? Herregud. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere ikke er mer opphengt i de to siste terroristene i Norges ideologi. Den som bør bekjempes. Anonymkode: f9ea9...e39 1
AlkoMann Skrevet 20. mai 2020 #19 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 59 minutter siden, Ishm skrev: Fordi kristendom og islam er de mest «realistiske» relgionen hvem tror på blå statuer med fem hoder i 2020? Helledussen da 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi det er skremmende islamofobiske holdninger i Norge. Det tankesettet er ganske likt deres. Å være kritisk religion er nok med at du ikke vil praktisere det, men å omtale religionen på en nedlatende måte er ikke kritikk. kan du faktisk noe om Islam egentlig? Det er vanskelig for meg å kartlegge hva positivt Islam har tilbrakt vesten fordi jeg ikke har forsket noe på det. Det du også må vite er hva vesten har gjort. Hvem var Hitler, Mao Zedong, Slavene i USA osv osv. Alle religioner er i bunn og grunn positive. Mennesker er gærne. Det er en stor forskjell. Islam har hvertfall tatt med mye positivt til verden. Mange muslimer som har frembrakt noe av det vi i dag unner oss av. Les deg opp og studer, men vær kritisk til kildene dine. Besøk din lokale moske så endrer du kanskje mening Anonymkode: f9ea9...e39 Man er jo plutselig blitt islamofob om man kritiserer koranen. Noe som for øvrig er forbudt i Islam . Islamofobi er et oppkonstruert tulleord som brukes som et våpen av muslimer. Endret 20. mai 2020 av AlkoMann 3
Jodaneida Skrevet 20. mai 2020 #20 Skrevet 20. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere ikke er mer opphengt i de to siste terroristene i Norges ideologi. Den som bør bekjempes. Anonymkode: f9ea9...e39 Man kan ha flere tanker i hodet samtidig. Men om du er misfornøyd med «norges ideologi» så må du gjerne flytte til et muslimsk land i stedet. Du svarte forøvrig ikke på spørsmålet mitt ang. steining.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå