AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Kan noen hjelpe meg til hva dette skal inneholde? Er kvalitativ metode , barnehagelærer og tema omsorgssvikt. Anonymkode: c4907...5bb
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Har dere ikke fått eksempler på rapporter dere kan se på? Da skjønner du vel hva dette skal inneholde. Anonymkode: 87b71...da4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ikke fått eksempler på rapporter dere kan se på? Da skjønner du vel hva dette skal inneholde. Anonymkode: 87b71...da4 Nei det er bare en bonus med dette først, og ikke ett krav, så jeg vet ikke helt aksakt. Man skal ikke skrive det med personlige ord, som jeg og vi, det som er vanskelig. Anonymkode: c4907...5bb
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man skal ikke skrive det med personlige ord, som jeg og vi, det som er vanskelig. Dette er jo ikke spesifikt for sammendraget, men noe som generelt gjelder i akademisk skriving. Det er dog en del unntak der, og det blir mer og mer akseptert. "Studenten" mener ditten, "forfatter" mener datten. Det blir fort litt rart, men det går helt greit er min erfaring. Jeg ville søkt etter tidligere oppgaver for å hente inspirasjon, ev. googlet litt om hva et sammendrag skal inneholde - da finner du nok noen maler og mange eksempler. Synes det blir vanskelig å komme med noen konkrete råd her, uten å vite mer om oppgaven din. Sammendraget skal jo naturlig nok være en kortfattet oppsummering av hva oppgaven tar tak i. Anonymkode: a6755...a35
Ullvott Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Det ligger drøssevis av bacheloroppgaver for barnehagelærere åpent ute på nett. Noen med og noen uten sammendrag. Kikk på noen av dem så ser du hvordan formen på sammendraget er. Jeg synes denne var enkel og grei: https://brage.inn.no/inn-xmlui/bitstream/handle/11250/2477523/Hansen.pdf?sequence=1&isAllowed=y Sammendraget er en svært kortfattet presentasjon av oppgaven/problemstillingen og funnene. Endret 20. mai 2020 av Ullvott
gohege Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Når jeg skriver abstrakt bruker jeg disse stikkordene som mal. Bruker å ha en-to setninger på hver (200-300 ord). Hensikt med studien Problemstilling og hypotese (Hvilken sentral teori som er brukt - hvis det er en som burde bli med) Hvilken metode og utvalg Hovedfunn Implikasjoner Jeg skriver det i passiv form (altså ingen «jeg», «undertegnede» eller «kandidaten»), men heller «hensikten med studien», «sentrale funn var..», «det konkluderes med» og «det synes at .. var viktig». Jeg ville brukt en god fagfellevurdert artikkel for som inspirasjon på hva som bør være med og gode formuleringer. Lykke til med innspurten! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå