AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Hei. Barnet mitt har diverse ticks. Små stønn/små hyl og ett par bevegelser som jeg har lagt merke til. Hun er ikke bevisst på dette selv. Jeg har tenkt lenge å gå til legen med det, men føler at det blir dumt å gjøre det for noen ticks.Hun er jo ikke syk. I tillegg så blir hun da bevisst på dette, og kanskje føler seg usikker pga. det? Hva tenker dere? Det er vell ikke farlig med litt tics? eller? Anonymkode: 9a1f4...44e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Nei, det er ikke farlig og ganske vanlig. De fleste barn vokser det også av seg av seg selv. Slik du beskriver det, ville jeg ikke dratt til lege. Men hvis det øker på med tics slik at det påvirker hverdagen, så ville jeg bedt om en eventuel henvisning til nærmere utredning. Anonymkode: 01eca...98c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Det kan være forbigående, og jeg ville ikke bekymret meg stort. Uansett hva, hvis du bekymrer deg over noe helserelatert så anbefales lege! Sjekk denne tråden: Anonymkode: 93fad...49f
n_97 Skrevet 20. mai 2020 #4 Skrevet 20. mai 2020 Jeg var veldig plaget med det som barn og gikk aldri behandling. Skulle virkelig jeg hadde fått det. I litt tilfelle kom det nok mye av stress.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 Be om en telefonen samtale med lege. Jeg hadde ikke med mitt barn på første samtale om tics. I vårt tilfelle viste det seg å være tourettes syndrom. Anonymkode: 8b113...758
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 Jeg trodde også mitt barns tics var forbigående i den alderen. I dag har barnet et av de mest alvorlige tilfellene av tourette, og vi belager oss på operasjon når barnet blir 18 år og er ferdig utvokst. tourette handler ofte om fler ting enn bare tics. Jeg ville lest meg opp på temaet fra seriøse kilder og tatt med barnet til lege. tics i seg selv er ikke farlig, det finnes medisiner, men de hjelper ikke for alle. Ticsene må være av alvorlig og grad og redusere livskvalitet før man får medisiner. Anonymkode: 48482...d6f
Hr. Aktiv Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Det er ikke farlig, men ikke legg så masse i det slik det blir et problem utav det. Så kan du følge med om det ligger andre ting der også i bunnen av dette slik som tvangstanker f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå