liv Skrevet 27. juni 2005 #1 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg skal være miljøarbeider for to barnefamilier i sommer og er lite kjent i Drammensregionen. Hva finnes det av aktiviteter der? (stort aldersspenn på barna, skal ha med 3 barn av gangen) Er det noe badesteder og sånt? Alle steder må kunne nåes med offentlig transportmiddel. Jeg får nok noen tips på onsdag men det hadde vært greit å vite hva som finnes da! Og ettersom det er kommunen som betaler aktiviteter så bør det være noen som ikke koster alt for mye også. Finnes det fine steder for grilling og sånt ?(gjerne der det er andre barn, for det er litt av vitsen. At de skal møte andre barn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drammenser Skrevet 27. juni 2005 #2 Del Skrevet 27. juni 2005 Mange bademuligheter i Drammen. (Oppgitte tider er minutter kjøring fra sentrum): Du kan bade i fjorden: Utover i retning Lier/Hurum/Røyken pleier vi dra. Det er mange barnevennlige småstrender utover der, fra 10-20 min: Engersand, Lahell, Hyggen.. Jeg har badet i Sande og i retning Svelvik også, men det blir vel litt lenger. Skog: Landfalltjern er veldig barnevennlig. Mange har med grill. Finnes noen andre småvann på Strømsøsiden som jeg ikke har vært og ikke husker navn på i farta. 10-15min Ellers går det an å dra på Marienlystbadet inne i selve byen (Strømsø)- der er det masse barn. Svømmebasseng for alle aldre + leikeplass og griller som er satt opp. Vi drar innimellom opp på Spiralen. Der er det kjempefint for barn å gå skogtur. 10min. Mine barn er utrolig glad i å gå rundt i den store, vakre hagen på Gulskogen gård. Det er ender og påfugler som vagger rundt der, og så er det stas og se på minigrisene og hønene (de er i innhengning). Kjempespennende for ungene å gå i labyrinten. Ypperlig for piknik uten grill. 5-10min Kan dra på piknik på museet i sentrum også (Strømsø). På Sølvfastøya er det et lekeanlegg - Ungene har vært der med barnehagen, jeg har ikke vært der. 10min Innebadet og biblioteket er brukbart på en regnværsdag. Flott ny Kino. dette finnes i sentrum. Det som er en klar fordel med Drammen i forhold til Oslo - vi bodde der før, er at det er så kort avstand til alt mulig. Jeg tar aldri bussen, men det går vel busser til de fleste av disse stedene. Noe er i gangavstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå