AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #1 Skrevet 20. mai 2020 Hei Jeg har hele livet mitt slitt psykisk. I de siste to årene har jeg gått gjennom et brudd som var veldig tungt. Jeg begynte å date en del for å fylle tomrommet og ensomheten i tillegg til at jeg har rotet meg opp i et par menn som har såret meg (blant annet en kollega). Han er gift og jeg innledet en liten relasjon med han før han valgte å avslutte og bli hos kona. Varte bare to uker men det sitter i meg veldig, har følelser for han enda og jeg vet dette er min egen feil. Ekstra tungt er det å se han og late som alt er bra. Jeg har vært mye syk, går til psykolog behandling og sjefen vet dette. Han har vært fullt støttende men jeg føler meg dårlig fordi jeg er mye borte (han vet selvsagt ikke om kollegaen) I tillegg til psykiske belastningen blir jeg også «vanlig syk» som alle andre. Jeg har jobbet der i 2 år nå og fikk fast i november. Før jeg fikk fast var jeg også mye syk. Siden januar har jeg vært borte fra jobb i 2 mnd før jeg kom tilbake i mars. Ble syk igjen forrige uke og har vært borte fra jobb siden da. Jeg prøver så godt jeg kan, men med alle disse tankene om å ta livet mitt og ensomheten gjør at jeg blir utslitt fort og ikke klarer å jobbe i noen perioder. Jeg er veldig ensom og særlig i korona tiden når jeg bor alene i tillegg. Er livredd for å miste jobben pga høyt fravær. Kan man bli sagt opp pga for mye fravær? Sjefen har ikke sagt noe eller gitt noe utrykk for fraværet, dette er bare noe jeg tenker. Takk for svar hilsen bekymret Anonymkode: 0cc80...eed
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #2 Skrevet 20. mai 2020 Det er begrenset hvor mye du kan være vekke, tror det er 240 dager ila 3 år, sjekk folketrygdsloven. Ellers høres du ut som en som sykemelder deg veldig lett, kanskje du skal forsøke å stå mer i det? Anonymkode: f50d8...8c8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #3 Skrevet 20. mai 2020 Har du snakket med psykologen din om de tankene du har om å ta livet ditt? Om redselen for å bli sagt opp og om de mennene du har holdt på med? Kanskje det beste for deg hadde vært sykemelding 100% eller 50% hvor du bruker tiden på helsen din. Som du sier selv så er du ustabil arbeidskraft. Det er ikke gøy hverken for deg, sjefen din eller kollegaer. Særlig hvis du gjør arbeid som går ut over andres arbeid. Det er sunt å stå i jobb, men når det blir for vanskelig kan det være du trenger en lengre pause for å hente deg inn. Anonymkode: 27fac...d33 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå