Gå til innhold

Er det viktig for deg at vennene dine har høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og tror du at du lettere hadde droppet en rørlegger med drittsekkoppførsel vs en advokat? Hadde det vært litt tyngre å kutte båndene til advokaten?

Anonymkode: 49d29...b65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er totalt likegyldig. Selv har jeg utdanning fra uni., men kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 1e0fe...185

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, utdanningsnivået til vennene mine har da virkelig ingenting å si for om jeg ønsker å være venner med dem. Er du en drittsekk så vil jeg ikke ha deg i livet mitt uavhengig av hva du gjør. Og motsatt, har du en snill og morsom person som jeg kan ha gode samtaler med så er du velkommen i livet mitt selv om du ikke fullførte videregående. 

Anonymkode: 147b9...92e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har venner på alle utdanningsnivåer.

Anonymkode: 49263...fec

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken utdannelse folk har er bryr jeg meg ingenting om.

Anonymkode: 369fc...119

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Noen av mine beste venner har ikke engang fullført grunnskolen (i «gamle dager» kunne gutter dra til sjøs når de hadde fylt 16). 

Anonymkode: 5d058...5d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Irrelevant. Jeg har alt fra mennesker uten vgs til professorer i min vennegjeng(87-mod). Uføre, rusmisbrukere, en med utviklingshemning(nei, jeg er ikke støttekontakt) osv.

Anonymkode: 95f69...4e6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skulle mine venners utdanning ha noe å si for meg? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig for meg at noen av vennene mine har høy utdanning, for jeg ønsker perspektivene man får av kritisk tenkning man driver med i akademia, men jeg har også flere gode venner uten utdanning som jeg koser meg med. Selv om jeg snakker helt fint med dem og er glad i dem fordi de er snille eller morsomme, hadde det vært kjedelig om jeg aldri ble utfordret litt mer intellektuelt. Det er noe sannhet i uttrykket "like barn leker best". 

Anonymkode: 7b0fe...a14

• Liker 15
Skrevet

Jeg har ikke valgt vennene mine på utdanningsnivå. Et flertall av vennene mine har utdanning på profesjons- og akademisk nivå, og det kommer av at jeg ble kjent med disse vennene da jeg sjøl studerte. Ikke et valg ut fra at folk med utdanning mindre enn eller lik sånn og sånn ikke er bra nok.

Og jeg vil anta at det er samme utløsende faktor for andre: men treffer vennene sine når man er ung i et bestemt miljø.

Da tror jeg heller inntekt og formue er mer styrende faktorer: har man ikke penger nok, er man ikke fin nok.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Jeg er vel eneste i vennegjengen som har master. Noen har bachelor, noen har "bare" videregående (uten at det er noe bare for min del). Så nei, ville aldri valgt venner ut fra det.

Anonymkode: 4965f...81c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og tror du at du lettere hadde droppet en rørlegger med drittsekkoppførsel vs en advokat? Hadde det vært litt tyngre å kutte båndene til advokaten?

Anonymkode: 49d29...b65

Hadde lett valgt en rørlegger venn framfor advokat venn. De er som oftest mer sosiale og normale

Anonymkode: 5ed9a...e68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig for meg at noen av vennene mine har høy utdanning, for jeg ønsker perspektivene man får av kritisk tenkning man driver med i akademia, men jeg har også flere gode venner uten utdanning som jeg koser meg med. Selv om jeg snakker helt fint med dem og er glad i dem fordi de er snille eller morsomme, hadde det vært kjedelig om jeg aldri ble utfordret litt mer intellektuelt. Det er noe sannhet i uttrykket "like barn leker best". 

Anonymkode: 7b0fe...a14

KG logikk

lav utdanning = du kan ikke tenke kritisk eller snakke om utfordrende temaer 

høy utdanning = du er jevlig smart og snakker høyere teori hver dag

begynner å skjønne at de som er høyere utdannet er mye dummere enn det de prøver å fremstå som

Anonymkode: 5ed9a...e68

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Mindre viktig at venninner har høy utdanning. 
mer viktig at kjæresten har det. 

Anonymkode: cfead...259

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke viktig for meg at venner har høyt utdanningsnivå, men jeg merker ofte at jeg tenker ulikt fra de som ikke har utdanning. Det har ingenting med at de ikke kan tenkte kritisk som AB over mener, men det handler om at man reflekterer rundt problemstillinger på en annen måte og er vant til å begrunne tankerekkene sine med fakta og ulike perspektiver i jobb/studiesammenheng, og tar det med seg på privaten. Men det er ingen problem med ulikt utdanningsnivå for å dele hobbier, interesser og sosialt samvær på fritiden.  

Anonymkode: 94c8f...30a

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke viktig for meg at venner har høyt utdanningsnivå, men jeg merker ofte at jeg tenker ulikt fra de som ikke har utdanning. Det har ingenting med at de ikke kan tenkte kritisk som AB over mener, men det handler om at man reflekterer rundt problemstillinger på en annen måte og er vant til å begrunne tankerekkene sine med fakta og ulike perspektiver i jobb/studiesammenheng, og tar det med seg på privaten. Men det er ingen problem med ulikt utdanningsnivå for å dele hobbier, interesser og sosialt samvær på fritiden.  

Anonymkode: 94c8f...30a

Dette er veldig sant! Det beste er derfor en blandet vennegruppe, med venner som har mange forskjellige bakgrunner ift. utdanning og yrker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, advokat eller ikke har ikke noe å si for meg, men hadde vi jobba i samme bransje hadde det kanskje vert vanskeligere å kutte kontakt. 

Anonymkode: f3225...605

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt på.. Men nå har jeg kun en bachelor og jobber med noe helt annet. 

Anonymkode: e36c2...940

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har da virkelig ingenting å si... 

Jeg har venner som ikke har fullført vgs, uføre venner, og venner med høyere utdannelse og lederstillinger. Så lenge jeg klikker bra med de, og jeg føler jeg har noe til felles med de, så tilbringer jeg gjerne tid med de! 

De fleste vennene mine har jeg møtt via hobbyen min, og vi jobber med veldig mange forskjellige ting. 

Anonymkode: 1d3ba...7d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

95% av vennene mine har høyere utdannelse. Ikke noe bevist valg, men det er jo gjerne på jobb og skole man blir kjent med folk.

Anonymkode: 69007...471

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...