Gå til innhold

Male kjøkkenet, fargevalg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å male kjøkkenet, syns det er litt kjedelig med hvite vegger. Rommet er ganske mørkt på grunn av små vinduer, men jeg har lyst på en ordentlig farge likevel - ikke bare beige eller grått... Kjøkkeninnredningen og flisene er hvite. ellers ganske nøytrale ting på kjøkkenet, pasta på norgesglass, noen grønne planter. Trelaminatgulv. Noen forslag til fine farger i grønt, blått eller noe annet? Liker ikke sjøgrønne/havfarger eller petroleumsblått. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk blåfargene "Blåmann" og "Kveldshimmel".  Det er rolige og elegante farger.  Ikke pastell.  Passer til de fleste hvite farger, og er ikke altfor mørke.  Har selv brukt begge disse i huset vårt. 

Så nettopp en grønn farge på jotunbloggen.no som het "Timian".  Så veldig fin ut, synes jeg. 

Har selv kjøkkenvegger i matt "Dempet sort".  Det høres mørkt ut, spesielt om du har lite lys der, men husk at "Dempet Sort" ikke er kullsort, spesielt om den er i matt.   

Skrevet

Hva med Laurbær, Green Harmony eller Green leaf? Første er lysest, siste mørkest. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har malt kjøkkenet i jotuns «pale linden». Det ble veldig fint hos meg og jeg elsker fargen, men det må samtidig nevnes at jeg har en landlig stil på kjøkkenet hvor det passer med pasteller. 

Anonymkode: c3f11...e37

AnonymBruker
Skrevet

Inchyra blue fra Farrow&Ball 🥰

Kjør et googlesøk og se om du blir like begeistret som meg!

Anonymkode: 1014b...0d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...