Gå til innhold

Hjelp meg med å kle meg bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 29 år og kjenner på at jeg sliter litt med å kle meg fint. Merker at jeg ser utrolig basic ut når jeg er på offentlige steder, og ser andre jenter i stilige antrekk. Først da ser jeg den kjipe grå genseren og de kjedelige jeansene. Har de jeansene jeg alltid har hatt, high waist og stramme hele veien. Har altså ikke slengt meg på den Monki-trenden eller hva jeg nå skal kalle den (formløse 80-talls bukser, fargerike overdeler, platåsko/store sneakers) fordi jeg rett og slett ikke synes den er så fin.. Og det føles ikke som meg.
Men kan jeg se trendy ut uten å følge den stilen? Og uten at det blir så mye styr, hvis dere skjønner? Orker ikke å planlegge antrekk hver dag. Vil helst bare bytte ut basic-plaggene mine i andre basic-plagg som ikke er like kjedelige. Noe jeg lett kan hive på meg og kombinere, som blir klassisk og feminint og litt mer spennende enn nå, men ikke så crazy eller overdrevent åtti/nittitalls. 

Tar veldig gjerne imot tips! Føler jeg hadde fått litt bedre selvtillit av å kle meg bedre. Har mye personlighet, men det er det nok ingen som ser nå, og det er jo litt trist. 

Anonymkode: 6528e...6c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har de jeansene jeg alltid har hatt, high waist og stramme hele veien. Har altså ikke slengt meg på den Monki-trenden eller hva jeg nå skal kalle den (formløse 80-talls bukser, fargerike overdeler, platåsko/store sneakers) fordi jeg rett og slett ikke synes den er så fin.. Og det føles ikke som meg.

Synes den jeans typen du bruker er mye finere enn de 80/90-talls stilen som er in akkurat nål. Mye mer klassisk og tidløst med skinny jeans. Så hadde fortsatt å bruke det hvis jeg var deg.

Anonymkode: 1c1fa...23c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes den jeans typen du bruker er mye finere enn de 80/90-talls stilen som er in akkurat nål. Mye mer klassisk og tidløst med skinny jeans. Så hadde fortsatt å bruke det hvis jeg var deg.

Anonymkode: 1c1fa...23c

Ja, takk, enig i det. Men kanskje jeg kan kombinere dem med noe litt mer trendy enn en grå cardigan :P

AnonymBruker
Skrevet

Første og viktigaste : hvilken kroppsfasong har du? ☺️

Anonymkode: 9b716...6fe

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første og viktigaste : hvilken kroppsfasong har du? ☺️

Anonymkode: 9b716...6fe

str. 38, timeglass tror jeg. 

Skrevet

Cellbes har mange fine kjoler som er billige. Nå er det sommer og kjoletid.

Skrevet

En trenchcoat eller dressjakke ser mer "kledd" og stilig ut enn en cardigan, og passer egentlig til det meste:

Blonde Woman Wearing Airport Travel Outfit Trench Coat Black Skinny Jeans Reebok Aztrek White Sneakers Rimowa Luggage Fashion Jackson San Diego Fashion Blogger Street Style

15 Spring-Perfect Workwear Styles We Found On Instagram: @emmahill wearing a beige trench coat, a black t-shirt, white crop jeans, beige cap toe flats, a brown shoulder bag and round aviator sunglasses. Workwear, workwear women, spring work outfits, spring work outfits 2019, officewear, business casual, wear to work, work styles, spring outfits, spring style, #weartokork #officewear #businesscasual #workwear #workoutfits #9to5chic #springstyle #springfashion2019 #fashion2019 #ootd #streetstyle

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Kibbe Body System! Gir mye mer mening enn disse fruktgreiene!

Kibbe Body System:

https://www.youtube.com/channel/UCLWyoIWSCYTiVw1BJ7pgCDw

https://www.youtube.com/channel/UCXLdps0aVzxxet8avg9OLYQ

https://www.youtube.com/channel/UCRqOW3oNMunCt-P7BYmj9KQ

Og Årstidsteorien:

https://anuschkarees.com/blog/2013/09/24/colour-analysis-part-i-finding-your-type

Sett deg inn i disse, så har du en utrolig bra grunnmur for personlig stil, helt uavhengig av trender. :)

Anonymkode: 85b3d...328

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten timeglass, og er Theatrical Romantic. Kan ikke gå i dress eller stramme trenchcoats uten å se helt rar ut. Samme med basicklær. 

Anonymkode: 85b3d...328

Gjest Aniita
Skrevet

Hva med å finne ut hvilke farger du kler og i hvilken nyanse av farger?

Etter at jeg satt meg inn i fargeanalyse og fikk vite "årstiden" og typen min, er det en lek å kjøpe klær. Spesielt pga at klærne trenger ikke nødvendigvis å være slik eller sånn, det er fargene som skal fremheve ansiktet og personligheten din. 

Man kan se totalt annerledes ut i riktige farger enn det man gjør i svart og grått.

Så er det bare å prøve seg frem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...