AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #81 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, edwardnigma said: Da er man heller ikke så opptatt av smittevernstiltakene, og opptrer skinnhellig. For så vidt greit for meg, da dette er et nokså ufarlig virus, men det blir bare så tåpelig. Ikke akkurat. En kommunelege har neppe noe kunnskap opp epidemiologi. Han har gjort som politikerne og funnet på en variant for å ha ryggen fri i hysterietider. Hæ? Hvorfor er man ikke opptatt av smittevernreglene da? Man kan absolutt vere opptatt av de, samtidig som man kanskje MÅ benytte seg av kollektivtransport og gå på butikken selv..? Anonymkode: 13877...ac3 3
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #82 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hvorfor er man ikke opptatt av smittevernreglene da? Man kan absolutt vere opptatt av de, samtidig som man kanskje MÅ benytte seg av kollektivtransport og gå på butikken selv..? Anonymkode: 13877...ac3 Om man er så opptatt av de finner man andre løsninger. Poenget er at nordmenn er opptatt av å se ut som en flink pike uten at de nødvendigvis er det. 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. mai 2020 #83 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvorfor den øverste quoten ble med, må ha komt borti underveis her.. beklager det. Sliten&kjørt52. Anonymkode: 13877...ac3 Trur eg "Står han av" - :-) Null stress. a. Endret 20. mai 2020 av Sliten&kjørt52 Jada... a.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #84 Skrevet 20. mai 2020 Har vært nøye og fulgt reglene fra starten. Nå er jo reglene myket veldig opp, og vi lever mer som normalt. Anonymkode: ba373...8a5
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #85 Skrevet 20. mai 2020 6 hours ago, edwardnigma said: Vi bor alle i et land med litt over 8000 smittede og 234 døde. Det er totalt overkill. Tenk at statistisk sett ut i fra 2019-tall (SSB) så har det dødd rundt 7800 personer i Norge i den samme perioden som Norge har vært coronastengt. Og så har vi like gjerne potensielt skakkjørt vår egen økonomi i åresvis for dette. Det er helt hinsides. Vi er vel et av de få landene som har hatt underdødelighet de siste månedene. Dette takket være tiltakene som har spart folk for andre sykdommer også. Enig i at vi har overreagert, nå når vi ser tilbake på det, men dette visste vi ikke da. Noen tiltak måtte vi ha, men vi valgte for mange. Lett å være etterpåklok. Hvilke land kan du ramse opp som ikke har fått/får skakkjørt økonomi etter disse greiene her? 5
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #86 Skrevet 20. mai 2020 1 minutt siden, blasfeminist skrev: Vi er vel et av de få landene som har hatt underdødelighet de siste månedene. Dette takket være tiltakene som har spart folk for andre sykdommer også. Enig i at vi har overreagert, nå når vi ser tilbake på det, men dette visste vi ikke da. Noen tiltak måtte vi ha, men vi valgte for mange. Lett å være etterpåklok. Hvilke land kan du ramse opp som ikke har fått/får skakkjørt økonomi etter disse greiene her? Økonomien i dag påvirkes av fellesskapet. Vi kunne likevel vært foruten alle konkursene og permitteringene om man hadde vært mindre hysteriske. »Underdødelighet». Dette er ikke et spesielt farlig virus. Problemet er antibiotikaresistens og generelt dårlig helsetilstand. 1
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #87 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, edwardnigma said: Økonomien i dag påvirkes av fellesskapet. Vi kunne likevel vært foruten alle konkursene og permitteringene om man hadde vært mindre hysteriske. »Underdødelighet». Dette er ikke et spesielt farlig virus. Problemet er antibiotikaresistens og generelt dårlig helsetilstand. De har konkurser i Sverige også, og mindre enn dem kunne vi neppe sluppet unna med å gjøre, selv om vi er tynt befolket. Med underdødelighet mente jeg at færre har dødd i Norge de siste månedene enn det gjør til vanlig. Tipper flere enn meg tolker dette til at tiltakene har vært for strenge (sett i ettertid, så klart).
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #88 Skrevet 20. mai 2020 Akkurat nå, blasfeminist skrev: De har konkurser i Sverige også, og mindre enn dem kunne vi neppe sluppet unna med å gjøre, selv om vi er tynt befolket. Med underdødelighet mente jeg at færre har dødd i Norge de siste månedene enn det gjør til vanlig. Tipper flere enn meg tolker dette til at tiltakene har vært for strenge (sett i ettertid, så klart). Klart vi kunne det. Dødeligheten i Sverige har i stor grad vært i «ghettoene». Vi har vært altfor strenge. Det er ikke etterpåklokskap, dette sa jeg fra dag en.
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #89 Skrevet 20. mai 2020 Just now, edwardnigma said: Det er ikke etterpåklokskap, dette sa jeg fra dag en. Som du vil. I Sverige begynner de nå å nevne at de kanskje burde gjort som oss.
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #90 Skrevet 20. mai 2020 3 minutter siden, blasfeminist skrev: Som du vil. I Sverige begynner de nå å nevne at de kanskje burde gjort som oss. Såklart, hysteriet gjør det med folket. Vi har blitt så avstumpet fra naturen at vi har glemt at død er helt naturlig.
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #91 Skrevet 20. mai 2020 Just now, edwardnigma said: Såklart, hysteriet gjør det med folket. Vi har blitt så avstumpet fra naturen at vi har glemt at død er helt naturlig. Så lenge alle vestlige land har statsledere i risikogrupper, så kommer vi nok til å fortsette som vi har gjort 😉
Gjest Lasox Skrevet 20. mai 2020 #92 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 12 timer siden, OPIgirl skrev: Forbausende mange som er trege i oppfattelsen. Slik som dere to er? Som jeg skriver så forstår jeg og skjønner jeg hvorfor det ble satt inn ekstra tiltak for å unngå overbelastning av sykehusene dersom det skulle skje noe med turistene, men det jeg ikke fatter er hvorfor hytta som jeg var/er på nå som er godt isolert ifra alle sammen skulle være forbudt, men campingplasser med små hytter, bobiler og mange flere mennesker bare 500 meter unna hytta skulle forsette å være åpen. Politikerne har jo fått massiv kritikk for det. Enkelte politikere har til og med tatt selvkritikk for det! Skulle bare mangle at det ble åpnet igjen for hyttene. Føler meg 10x tryggere her som er godt adskilt ifra nesten alle sammen vs være i storby med masse folk og stappfulle matbutikker som er nesten helt umulig å følge smitteverntiltakene for det enkelte idioter der ute som ikke følger rådene. Virker nesten ut til å være en del misunnelse blant de som er hytteeiere i landet. Endret 20. mai 2020 av Lasox
blasfeminist Skrevet 20. mai 2020 #93 Skrevet 20. mai 2020 4 minutter siden, Lasox said: det jeg ikke fatter er hvorfor hytta som jeg var/er på nå som er godt isolert ifra alle sammen skulle være forbudt, men campingplasser med små hytter, bobiler og mange flere mennesker bare 500 meter unna hytta skulle forsette å være åpen Var ikke campingplassene bare åpne for folk fra samme kommune, akkurat som hyttene?
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #94 Skrevet 20. mai 2020 2 minutter siden, blasfeminist skrev: Var ikke campingplassene bare åpne for folk fra samme kommune, akkurat som hyttene? Jo... Det var ikke lov med overnatting utenfor egen kommune.
Gjest Lasox Skrevet 20. mai 2020 #95 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, blasfeminist skrev: Var ikke campingplassene bare åpne for folk fra samme kommune, akkurat som hyttene? Muligens? Men, ingen som respekterte de rådene her ihvertfall. Kommunen er såpass liten her hvor hytta er og campingplassen var nesten full (derfor jeg reagerte sterkt på det). Så tviler veldig sterkt på at de rådene ble fulgt og mistenker det var en del turister der. Er forsatt litt i tvil og lurer på om det faktisk fantes noen hull i retningslinjene der. Slik som at man kunne for et eksempel bo i campingen sin i stedet for hytta om natta, men at det var lov å være på hytta på dagtid. Så tror det fantes en del små hull i lovverket der som gjorde at det "var lov" for turistene å være på campingplassene. Det var blant annet lov å leie ut hytta. Gråsone uten tvil - men lurer på om dem ville ha fått bot om dem hadde blitt oppdaget av politiet. Dette her må dem ihvertfall ordne oppi til neste gang. Sånn går'e når man hastebehandler flere lover og regler. Endret 20. mai 2020 av Lasox
edwardnigma Skrevet 20. mai 2020 #96 Skrevet 20. mai 2020 5 minutter siden, Lasox skrev: Muligens? Men, ingen som respekterte de rådene her ihvertfall. Kommunen er såpass liten her hvor hytta er og campingplassen var nesten full (derfor jeg reagerte sterkt på det). Så tviler veldig sterkt på at de rådene ble fulgt og mistenker det var en del turister der. Er forsatt litt i tvil og lurer på om det faktisk fantes noen hull i retningslinjene der. Slik som at man kunne for et eksempel bo i campingen sin i stedet for hytta om natta. Så tror det fantes et lite hull der som gjorde at det "var lov" for turistene å være på campingplassene. Det var blant annet lov å leie ut hytta. Nope. Overnatting utenfor egen kommune, det være seg på hotell, hytte eller annet sted var ikke lov. Man kunne bli beordret hjem av politiet. Campingplassen er jo kanskje enda dummere å være enn hjemme dersom man frykter smitte.
Gjest Lasox Skrevet 20. mai 2020 #97 Skrevet 20. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, edwardnigma skrev: Nope. Overnatting utenfor egen kommune, det være seg på hotell, hytte eller annet sted var ikke lov. Man kunne bli beordret hjem av politiet. Campingplassen er jo kanskje enda dummere å være enn hjemme dersom man frykter smitte. Ja, er jo det jeg også tenker. Enkelte er dumme. Jeg vet, men var noen media som nevnte det. Så vet ikke? Gråsone uansett som jeg personlig ikke ville være i. Risikoen for bot og andre reaksjoner ifra politiet er altfor høy til å tøye grensene så langt. Endret 20. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #98 Skrevet 21. mai 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Man skal vel fortsatt unngå å reise kollektivt hvis man ikke må. Jeg hadde dårlig samvittighet for å ta bussen til tannlegen her om dagen, for jeg tenker at det i utgangspunktet er forbeholdt de som er avhengig av buss pga jobb. Men jeg hadde så vondt... passet på å få time utenom rushtidene. Anonymkode: bbaf4...f9f Jeg er så misunnelig for at du får dra til tannlegen. Her er alt av tannleger stengt. Jeg mistet en diger plombe for to uker siden. Ringte tannlegen og ble bedt om å pøse på med smertestillende og kjøpe tannreperasjonssett på nett (ante ikke at sånt fantes før nå). Er nå på min tredje hjemmelagde plombe og ingen tannlege i rekkevidde 😂 Anonymkode: 77c39...80a 2
Anbefalte innlegg