MinniMus87 Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Jeg vurderer å fjerne p-staven min. Dette er den tredje jeg har, men denne gangen har ikke vært som de to foregående periodene. I stede for å miste menstruasjonen fullstendig kan jeg nå ha opptil tre blødninger hver måned. Dette ble forsøkt endret ved at jeg tok p-piller i tillegg i tre måneder, for å nullstille kroppen. Effekten var ca to måneder uten blødninger, for at de så kom tilbake like hyppig. I tillegg sliter jeg mye med irritabilitet og humørsvingninger, svette, nedsatt sex-lyst og vanskeligheter med å gå ned i vekt. Vi har to barn og har ingen planer om å bli gravide igjen, men jeg kjenner på et ønske om å ta ut p-staven og være helt fri for hormonelle prevensjonsmidler en lengre periode. Er det noen som har gjort det og vil dele sine erfaringer? Da tenker jeg først og fremst på fysiske forandringer man opplevde i etterkant
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Prøv hormonspiral, den påvirker mindre. Kondom er uten bivirkninger, så sant begge tåler latex. Anonymkode: 51021...998 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Om blødninger er problemet ditt, bør du heller gå for hormonspiral fremfor kobberspiral. Hormonspiralen virker bare lokalt. Anonymkode: d3e82...941
Sokkar Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Har erfaring med å fjerne hormonspiral. Huden min ble helt grusom på spiralen. 30 år, og full i kviser som en ungjenter i puberteten. Siden hormonspiralen inneholder progesteronet levonorgestrel. Kan ikke bruke prevensjon som inneholder det hormonet. Anbefaler deg derfor å sette deg inn i hva pstaven inneholder, og hvilke bivirkninger de ulike hormonene gir, så du kan unngå det som gir plagene 😊
Sokkar Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 Venninnen min har forresten den nye kobberspiralen. Den har ikke de samme bivirkningene som den gamle, vanligste typen. Hun sier at nå er humøret som en jojo, - det følger syklusen hennes. Men det er likevel mer håndterbart enn humørsvingningene hun hadde før. Så hun skal aldri tilbake til hormoner 😊
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #6 Skrevet 20. mai 2020 11 timer siden, Sokkar skrev: Venninnen min har forresten den nye kobberspiralen. Den har ikke de samme bivirkningene som den gamle, vanligste typen. Hun sier at nå er humøret som en jojo, - det følger syklusen hennes. Men det er likevel mer håndterbart enn humørsvingningene hun hadde før. Så hun skal aldri tilbake til hormoner 😊 Du tenker på Gynefix 200 spiralen?Jeg bruker den og er kjempefornøyd. Blør ikke mer og har litt kortere blødninger dvs blør færre dager. Anonymkode: 2a11f...8fc
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #7 Skrevet 20. mai 2020 Jeg har brukt p-piller, spiral og p-stav. Sluttet med alt og gikk over til kondomer. Føler meg mye bedre nå, mer jevnt humør og kroppen spiller på lag. Beste jeg har gjort Anonymkode: 0b38b...38b
Sokkar Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tenker på Gynefix 200 spiralen?Jeg bruker den og er kjempefornøyd. Blør ikke mer og har litt kortere blødninger dvs blør færre dager. Anonymkode: 2a11f...8fc Ja, helt sikkert. Den ikke alle kan å sette? 😊 jeg har vurdert den når jeg har poppet ut sistemann 😊 er så lei av alle hormonene 😣
lolady Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 (endret) Finn iallfall et alternativ til p-stav, jeg ble totalt ødelagt av det. Erfaringen min med å kutte ut hormonell prevensjon ble graviditet😂 Jeg også ønsket en hormonfri tilværelse. Endret 20. mai 2020 av lolady
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Om blødninger er problemet ditt, bør du heller gå for hormonspiral fremfor kobberspiral. Hormonspiralen virker bare lokalt. Anonymkode: d3e82...941 Kan få bivirkninger av hormonspiral også. Jeg fjernet hormonspiralen fordi jeg ikke orket bivirkningene mere. Anonymkode: 8641b...bb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå