Gå til innhold

Venninne som nekter å si unnskyld og overser meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 30årene og venninnen min gjorde noe som såret følelsene mine, da jeg prøvde å forklare det så gikk hun rett i forsvar og rettferdiggjorde handlingen sin. Jeg sa at det handler ikke om sånn og sånn, men at hun gjorde noe som såret meg. Hun ble helt stille i samtalen og begynte så å snakke om noe helt annet og så var ting liksom bra. I dag hadde vi en samtale der hun ble sur og kalte meg noe stygt og la på. Jeg skrev til henne at det er på sin plass å si unnskyld når man har såret eller fornærmet noen, men hun later som om hun ikke ser det. 

Jeg skjønner ikke hva det er, er det så fælt å måtte si unnskyld til noen man bryr seg om? 

Anonymkode: 0ca47...d53

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror denne oppførselen er forbeholdt visse typer mennesker som har antisosiale trekk. 

Jeg har bare opplevd det en gang med en venninne som har mange issues, hun er snart 30 men har fremdeles "MSN-krangler" (nå på messenger seff) med random kvinnfolk der de bare kaller hverandre horer og stygge. Hun krangler med kvinnelige kollegaer, og finner menn som er fremmedspråklige for så å skape drama utav kommunikasjonsfeil pga språkforskjeller, lager gjerne sin helt egen ide om hva han mente med det han sa. 

Da vi var tenåringer, kalte hun meg noe "bak min rygg", trodde hun, men døra var åpen så jeg hørte det. Jeg ble ikke sint eller trist, for innen den tid hadde jeg skjønt at venninna mi er ikke helt A4, og hvis hun kaller meg dette så har jeg gjort eller oppnådd noe som gjør henne svært usikker på seg selv. 

Jeg tok det opp rolig med henne, at det ikke var fint av henne å si sånt, og at vi kunne legge det bak oss dersom hun sa unnskyld. Hun svarte "grin da, bitch"... 

Jeg avsluttet kontakt, og vi verken prata eller chatta på 1.5 år. Så møttes vi helt tilfeldig på en fest i en helt annen by med lang reisevei. Øynene våre møttes og jeg kjente den søsterkontakten vi alltid har hatt. Det var som om hun sa unnskyld og at hun savnet meg. Og siden har vi vært nærme, hun forstår nok at hun ikke kan legge sine issues på meg, for da mister hun det nærmeste hun har til en søster. 

Hva greia til venninna di er vet jeg ikke, men hun må finne utav det selv. Du fortjener en unnskyldning og den skal du ha, så du får bare vente på den. Den kan komme i ord eller i handling. Men du kan ikke mase den utav henne. 

Hun tar nok kontakt selv, så legg det fra deg til den tid.

Anonymkode: 016e1...f73

AnonymBruker
Skrevet

Hun har lite selvinnsikt.. 

Anonymkode: 8da10...489

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette kommer helt ann på hva hun faktisk gjorde, og hvordan du tok det opp. Det hender det oppstår situasjoner der en mener det er på sin plas med en unsyldning, mens den andre mener den ikke har gjort noe galt. Så lenge du ikke forteller hva som har skjedd, kan o ikke vi vite hvem av dere som har rett. I de fleste tilfeller er det på sin plass å unnskylde når noen sier at man har såret følelsene deres. Likevel er det viktig å være klar over at selv om du opplevde noe som sårende, er det ikke sikkert det var gjort for å såre deg. I så fall må man faktisk få lov til å forklare hva man mente, uten at det skal kalles å gå i forsvar.

Anonymkode: 36e06...a1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du sånne "venner" i livet ditt? Er ikke verdt å kaste bort kalorier på

Anonymkode: 66728...db3

Skrevet
På 20.5.2020 den 12.30, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker dette kommer helt ann på hva hun faktisk gjorde, og hvordan du tok det opp. Det hender det oppstår situasjoner der en mener det er på sin plas med en unsyldning, mens den andre mener den ikke har gjort noe galt. Så lenge du ikke forteller hva som har skjedd, kan o ikke vi vite hvem av dere som har rett. I de fleste tilfeller er det på sin plass å unnskylde når noen sier at man har såret følelsene deres. Likevel er det viktig å være klar over at selv om du opplevde noe som sårende, er det ikke sikkert det var gjort for å såre deg. I så fall må man faktisk få lov til å forklare hva man mente, uten at det skal kalles å gå i forsvar.

Anonymkode: 36e06...a1d

Enig i at det ikke alltid holder å si man er såret, noen blir jo det bare venninna får mer oppmerksomhet på byen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...