Gå til innhold

Kombinert vaskemaskin og trørketrommel?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest innom en tur :)

Er det noen her som har slik kombinert vaskemaskin og tørketrommel?

Vi har litt liten plass på vaskerommet der vi forhåpentligvis får flyttet, så en slik løsning kunne vært finfin om det faktisk fungerer i praksis. :)

Så her fyrer jeg løs med spørsmål:

1: Drar en slik innretning mer strøm pr vask og tørk enn når man har separat vaskemaskin og tørketrommel?

2: Hva koster en slik dings i forhold til en stk vaskemaskin, og en stk tørketrommel?

3: Blir klærne ordentlig rene og tørre?

4: Hvor lenge har du/dere hatt din? Og har det eventuelt vært noen problemer/reparasjoner på den?

5: Hvilket merke har du/dere?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Jeg ble frarådet å kjøpe en slik da det var aktuelt. Begrunnelsen var at det var MYE dyrere å reparere den, og at den ikke fungerte ordentlig i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far kjøpte en slik kombinert vaskemaskin og tørketrommel og for han er det ideelt, for oss derimot hadde det ikke vært det.

Grunnen til det er at den er mye mindre inni en det en tørketrommel er så hvis kjærne ikke skal bli kjempe skrukkete så må man vaske lite om gangen.

I tilegg så har vi en del klesvask med to små barn og derfor så må jeg sette på en ny vaskemaskin mens det andre er i tørketrommelen å tørker (effektiv vasking...)

Så dette kommer helt an på hvilke behov du har, kan godt undersøke med min far hva slags merke han har hvis du er interessert....

Ewe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales ikke å kjøpe kombinert vask/tørk om det er flere enn en person i husholdningen.

Tørketrommelen tåler som regel ikke store mengder tøy (bare knapt halvfull maskin).

Da ville jeg heller kjøpt en vaskemaskin og lufttørket tøyet.

Vår er pent plassert i kjelleren etter at deler var skiftet 3 ganger på 2 år. Da den streiket for 4. gang kjøpte vi vaskemaskin og trommel separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Indesit kombinert vaske/tørketrommel. Vi bor i leilighet, og har ikke plass til både vaskemaskin og tørketrommel på badet vårt.

1. Vil ikke tro at den drar mer strøm enn om man har "delt", men dette har jeg ikke sjekket.

2. Husker ikke prisen på vår, men det var ikke dyrere enn å kjøpe vaskemaskin/tørketrommel

3. Klærne blir rene. Jeg synes tørketrommelen fungerer sånn ganske greit, men vi må passe på å ikke ha for mye i når vi kjører tørketrommelen, ellers blir det ikke tørt.

4. Har hatt den i 2,5 år. Har hatt en reprasjon på den (gikk på garantien). Grunnen til det var at vi nok har prøvd å tørke for mye klær, og latt tørketrommelen gå for lenge slik at det har blitt mye lo.

5. Indesit.

Fordelen men en sånn kombinertsak er jo at man kan sette på en vaskemaskin når man drar på jobb, og når man kommer hjem er tøyet tørt.

Men, når vi en gang kjøper oss hus, så kommer vi nok til å kjøpe seperate deler. Men slik det er nå fungerer det greit. Vi er 2 voksne og et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er det best om det bare er en person i husholdningen.

Har det ikke selv, men har solg sånne. Det kommer aldri en sånn inn i mitt hus uansett merke for å si det sånn.

Ikke dyrere i innkjøp enn to komponenter. Skal ikke trekke mer støm.

Klærne blir rene og sikkert tørre om du vasker liten nok mengde. Det er forskjell på kapasiteten på vask og tørk. Du kan tørke mye mindre enn du kan vaske.

Har opplevd utrolig mye reparasjoner på de og klager, mer enn positivt (men når folk er fornøyde hører man jo sjelden noe også da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikke direkte svare på spm ditt.

Men var i Portugal i sommer og der hadde de sånn kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Og den var bare helt fantastisk. Vaska tøyet utrolig bra og den var stor, og tørket tøyet veldig bra og. Tok faktisk bare 25 min og vaske en maskin og, og da var klæne og veldig godt sentrifugert.

Men siden dette var på ett fint hotell så regner jeg med at det var industrimaskiner, og da koster det ganske så mye. Og ikke husker jeg merket heller.

Men den var virkelig genial, skulle gjerne hatt en sånn hjemme jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...