AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Del Skrevet 19. mai 2020 Hvor gamle var deres baby da han/hun klarte det? Og når klarer de å rulle tilbake igjen? Anonymkode: 33eaa...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Del Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gamle var deres baby da han/hun klarte det? Og når klarer de å rulle tilbake igjen? Anonymkode: 33eaa...d59 4,5 mnd da han rulla første gang. Da hadde jeg egentlig ikke lagt han så mye på ryggen på matta, så da jeg la han ned gjorde han det plutselig bare. Anonymkode: c41ef...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Del Skrevet 19. mai 2020 Nå bare venter jeg på svar fra de perfekte mødrene med utrolig smarte og velutviklede barn som snudde seg et par timer etter fødselen slik at de lettere kunne lese avisen Dette er selvsagt en overdrivelse, men på slike "hvor gammel var barnet ditt når..." våkner tydeligvis et konkurranseinstinkt i mamma-mafiaen. Anonymkode: ee87a...692 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Del Skrevet 19. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4,5 mnd da han rulla første gang. Da hadde jeg egentlig ikke lagt han så mye på ryggen på matta, så da jeg la han ned gjorde han det plutselig bare. Anonymkode: c41ef...024 Min klarer det nå, og er enda ikke 3 måneder. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå bare venter jeg på svar fra de perfekte mødrene med utrolig smarte og velutviklede barn som snudde seg et par timer etter fødselen slik at de lettere kunne lese avisen Dette er selvsagt en overdrivelse, men på slike "hvor gammel var barnet ditt når..." våkner tydeligvis et konkurranseinstinkt i mamma-mafiaen. Anonymkode: ee87a...692 Det var ikke ment som noen konkurranse. TS Anonymkode: 33eaa...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Del Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå bare venter jeg på svar fra de perfekte mødrene med utrolig smarte og velutviklede barn som snudde seg et par timer etter fødselen slik at de lettere kunne lese avisen Dette er selvsagt en overdrivelse, men på slike "hvor gammel var barnet ditt når..." våkner tydeligvis et konkurranseinstinkt i mamma-mafiaen. Anonymkode: ee87a...692 Hahaha, jeg er ikke mamma-mafia, og føler jeg kommer til kort som mor nesten på alle områder utenom psykomotorikk. Så da må jeg jo få skryte å si at min rulla ved 2-3 måneders alderen. Gikk da han var 10 måneder. Men litt treg verbalt. Og spiser litt lite variert kost. Så tidlig med å rulle og å gå er det eneste jeg har å skryte av. Anonymkode: 4927d...9cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Del Skrevet 19. mai 2020 Min rullet mage-rygg da han var 2,5 mnd. Gjorde det nærmest konstant i noen dager før han tok en pause, og ikke gjorde det igjen før han var 3,5 mnd ca 😅 Rullet rygg-mage kontrollert fra ca 5 mnd, men hadde «veltet» noen ganger før det - som jeg tror var ukontrollert 😂 Han er 6 mnd nå og krabber 🤔 Og til AB over; jeg synes slett ikke det er noe å skryte over, jeg kunne godt tenkt meg at han lå stille litt til. Selv om det er fint at han utvikler seg, er det slett ikke noe must at han skal gå ved 10 mnd, da er de jo totalt og fullstendig ukritiske til alt 😅 Vel årsgamle er fin gå-tid spør du meg. Anonymkode: 5f207...133 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Del Skrevet 19. mai 2020 3 1/2 mnd. Anonymkode: c6f02...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Del Skrevet 19. mai 2020 Min første var 6 måneder før han rullet fra rygg til mage. Andre var 2,5 måneder. Første gikk når han var 14 måneder, andre var 8,5 måneder. Samme far. Anonymkode: 8cb24...ab4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Del Skrevet 19. mai 2020 5 måneder her, og i følge hs var det helt vanlig alder. Tror man fort får inntrykk av at «snittet» er tidligere enn det egentlig er, fordi de med barn som snur seg tidlig svarer i slike tråder som denne, og ikke foreldre til barn som snur seg sent? 🤔 Anonymkode: 31637...0f8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Del Skrevet 19. mai 2020 Guttene mine var hhv 4 og 6 mnd. Fra rygg til mage, ikke helt sikker på andre veien Jenta mi gjorde det en gang når hun var 6 mnd. Det ble med den ene gangen, hvertfall til hun var så stor at hun var langt mer mobil, dvs ca 1 år. Bedagelig anlagt, ingenting galt motorisk. Anonymkode: d454a...57f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mango Skrevet 19. mai 2020 #11 Del Skrevet 19. mai 2020 Mener min var nærmere 6 mnd. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Del Skrevet 19. mai 2020 Eldste var 3,5 mnd. Yngste var 6 mnd. Anonymkode: 3ffcf...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Del Skrevet 19. mai 2020 Denne boken kan være ganske kjekk å ha. Viser til link: Forstå barnet ditt 0-2 år Anonymkode: ff8ea...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Del Skrevet 19. mai 2020 Det er vel rundt 6 mnd som er mest vanlig. Anonymkode: db25b...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Del Skrevet 19. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå bare venter jeg på svar fra de perfekte mødrene med utrolig smarte og velutviklede barn som snudde seg et par timer etter fødselen slik at de lettere kunne lese avisen Dette er selvsagt en overdrivelse, men på slike "hvor gammel var barnet ditt når..." våkner tydeligvis et konkurranseinstinkt i mamma-mafiaen. Anonymkode: ee87a...692 Vet du hva, det er så utrolig dritt med sånne kommentarer. Jeg har to barn, det ene var tidlig med alt, den andre var gjennomsnittlig. Min eldste gikk da hun var 9,5 mnd, og gikk bokstavelig talt rundt de andre babyene på svangerskapsgruppa. Vi ble så baksnakket at vi måtte slutte å gå dit, for hvem trodde jeg at jeg var, som liksom hadde så tidlig baby? Måtte ikke tro at det gjorde ungen noe bedre enn deres - osv. HVORFOR må sånne som du komme med slike stikk, unger er forskjellige, de utvikler seg forskjellige, det har ingenting med «perfekte mødre» å gjøre. Jeg kunne like lite påvirke at barnet mitt løp av gårde den gangen som jeg kunne tvinge det andre barnet mitt til å gjøre det samme på den alderen. Om jeg kunne velge ville jeg heller at ungen skulle være litt treg enn litt kjapp - min eldste bare kastet seg ut i det, stabbet lynraskt avgårde og var overalt. Alltid med sår og kuler og blåmerker. Min yngste planla veien før han gikk - rolig, forsiktig og kontrollert. Så ja: Hvorfor skriver du sånt? Anonymkode: cba35...3f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Del Skrevet 19. mai 2020 Min snudde seg fra mage til rygg når hen var 5 uker gammel. Men det har ikke gjentatt seg enda så det var nok tilfeldig. Er 7 uker nå. Fra rygg til mage prøves det på hele tiden, men uten hell. Anonymkode: f09bb...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Del Skrevet 19. mai 2020 6 mnd, begynte å rulle tilbake noen uker etterpå. Anonymkode: 99815...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 19. mai 2020 #18 Del Skrevet 19. mai 2020 4 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Del Skrevet 19. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva, det er så utrolig dritt med sånne kommentarer. Jeg har to barn, det ene var tidlig med alt, den andre var gjennomsnittlig. Min eldste gikk da hun var 9,5 mnd, og gikk bokstavelig talt rundt de andre babyene på svangerskapsgruppa. Vi ble så baksnakket at vi måtte slutte å gå dit, for hvem trodde jeg at jeg var, som liksom hadde så tidlig baby? Måtte ikke tro at det gjorde ungen noe bedre enn deres - osv. HVORFOR må sånne som du komme med slike stikk, unger er forskjellige, de utvikler seg forskjellige, det har ingenting med «perfekte mødre» å gjøre. Jeg kunne like lite påvirke at barnet mitt løp av gårde den gangen som jeg kunne tvinge det andre barnet mitt til å gjøre det samme på den alderen. Om jeg kunne velge ville jeg heller at ungen skulle være litt treg enn litt kjapp - min eldste bare kastet seg ut i det, stabbet lynraskt avgårde og var overalt. Alltid med sår og kuler og blåmerker. Min yngste planla veien før han gikk - rolig, forsiktig og kontrollert. Så ja: Hvorfor skriver du sånt? Anonymkode: cba35...3f3 Jeg skriver sånn fordi disse trådene ALDRI blir representative. De får ALLTID en slagside mot gjennomsnittlig "svært gode" svar, både fordi de som er stolte over sine tidlig utviklede avkom gjerne vil dele sine erfaringer OG fordi dette forsterkes av at de som har litt tregere barn også kvier seg for å legge ut sine svar. Samme mekanisme foregår i andre tråder også: f.eks trådene som handler om økonomi, inntekt og sparing, pluss trådene om hvor ofte/mye man vasker klær og skifter på senger. At du reagerer så sterkt personlig må du nesten ta ansvar for selv. Ingen vits i å kjefte når jeg attpåtil skriver rett ut at jeg setter det hele på spissen. Anonymkode: ee87a...692 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #20 Del Skrevet 19. mai 2020 Vet du min datter lå bare der som en potet i 7 måneder, hele 7 måneder tok det før hun lærte seg å rulle. Men vet du hva? Nå som er hun straks 2 år er hun supertøff liten jente, kan løpe raskt, kan hoppe, hinke og stupe kråke. Henge etter armene og ta en pull up. Utviklingen kommer så i rykk og napp. Men når de er 2 år så er det liten motorisk forskjell på de egentlig, mest avhengig av personlighet om de er tøffe og vil utfordre seg eller er forsiktige. Anonymkode: 15256...d9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå