Gå til innhold

Noen som har råd om hvordan omgåes (les: uhyggelige) naboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så er vi også blitt et av de parene med naboer vi ikke klarer å holde ut. Vi har vært naboer i mange år. Har eneboliger tett inntil hverandre. Snedige tomter som krysser hverandre. Og fra første stund skjønte vi at dette er folk som elsker å være ute rundt husene og driver med alt mulig. De har mer innsyn mot huset vårt og vår eiendom enn hva vi har med de. Det gjør til at vi føler oss beglodd og har måttet skjerme så godt vi kan. Men uansett hvilken side av huset vi Dr på utvendig, har de innsyn til oss. Når vi er ute føles det som vi ikke kan puste med magen - vi kan hvertfall ikke snakke om alt mulig uten å tro at noen ikke hører hva vi sier.

Alt dette har vi levd godt med. 
vi fikk så barn og naboene, som er 20-30 år eldre enn oss ikke har barnebarn enda, begynte raskt og oppføre seg enda mye tettere på. Skulle ha god kontakt med barna. Ikke kunne vi stanse barna heller, så barna omgåes de ute og ble spurt om alt mulig. Sluk sett er det lett for naboene å få vite alt om oss som barna vet, men selv holder de alt helt tett og er veldig hemmelighetsfull.

Nå er det kommet frem via andre naboer at de holder hemmeligheter som kan ha stor betydning for oss og vår eiendom. Og de tror vi ikke vet noe. 
mannen min konfronterte de i dag og trodde vi kunne komme frem til en hyggelig felles løsning, men ble møtt med et glefs og nei. 

Det er som å be om krig! Og disse skal vi leve med og ha «vegg i vegg». Og hva gjør vi i forhold til barna? 

Altså.. de om den avgjørelsen, men det handler om måten ting er gjort på.

Dette er naboer vi har gitt julegaver til, hatt på bursdag til barna, invitert inn på kaffe nå og da, har spurt de om hjelp ved nød osv. 

Den gode nabokontakten tok brått slutt. Hvordan leve med det?

Anonymkode: 4ba8f...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke så lett å forstå noe av, hva er det du mener de har holdt hemmelig som er så voldsomt farlig?

Anonymkode: 4a552...094

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ikke så lett å forstå noe av, hva er det du mener de har holdt hemmelig som er så voldsomt farlig?

Det er ikke poenget. Og vil ikke si det i fare for å avsløre oss.

poenget er hvordan man skal kunne leve så tett på noen kyniske mennesker som ikke vil deg vel.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget ble bare uforståelig 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 75784...43f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere flytte? 
Vi har dessverre et anstrengt forhold til naboene selv, skjønner jo nå hvorfor de vi kjøpte av ikke orket mer etter et drøyt år. Jeg ser dessverre ikke for meg at jeg kan selge heller så prøver rett og slett å overse dem, så kanskje de flytter etterhvert 🙈😅

Anonymkode: db3cc...230

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner overhode ikke hva du mener? Hva er det de har gjort egentlig. Etter at du nevnte at dere fikk barn forventet jeg at du skulle skrove at de hatet ungene deres og klaget på lyd og bråk fra dem. Men Neida; de har vært i barnebursdag, engasjert seg, og inviterer ungene til TS inn på besøk og tar nærmest rollen som besteforeldre. 

Du virker igrunnen bare paranoid? Hva har dere å skjule? Har du noensinne bodd i blokk? Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener de har gjort? Du har noe sladder om naboene? Jeg forstår ingenting.....

Anonymkode: 6d4bf...086

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De må jo få lov til å byggr ut sin eiendom som de vil, innenfor gjeldende regelverk? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: c3619...9c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ingenting av... Hva spør du egentlig om her? 

Anonymkode: 52ff0...ae9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan umulig gi råd om hvordan du skal forholde deg til det med mindre vi vet hva som har skjedd...🤷‍♀️

Anonymkode: 44cb6...278

• Liker 5
Gjest Forumhei
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette innlegget ble bare uforståelig 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 75784...43f

Tenkte det samme, var denne tråden på norsk for jeg oppfatte dette som helt Gresk eller som å lese runer, eller for å kalle en spade for en spade... jeg skjønner ikke en dritt!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, for uansett hva «tvisten» gjelder, så forandrer det ingenting annet enn at vi ikke ønsker overhode noe å gjøre med de. Og det trenger vi strengt talt ikke heller, bortsett fra at det da vil bli ubehagelig stemning oss i mellom. Kleinhet og vanskelig over tid? 

spørsmålet er hvordan man holder ut med naboer som dette? Hvordan forholde seg til dem?

det et ikke et alternativ og flytte. De kommer heller ikke til å flytte. Og ja, vi har bodd 7 år i blokk tidligere.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Men hva har de gjort? 

Anonymkode: 94fe7...9f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ikke annet enn å bare leve med det om dere ikke kan flytte. Ikke bland barna inn i dette. 

Anonymkode: 6aaf0...123

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å vise normal høflighet når dere går forbi dem, og så ellers unngå kontakt. Sette opp levegg, hekk, høyt gjerde etc for å hindre innsyn til tomta deres, og ellers leve som om de ikke bor der.

Endret av Ulven
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har de gjort noe, eller har de bare planer om å gjøre noe? Er dette noe du har hørt direkte fra de, eller fra noen andre? 

Om du ikke har hørt det direkte fra de, ville jeg oppført meg som før. Folk liker å sladre, og ikke alt stemmer. Evt kan dere fortelle hva dere har hørt, og spørre om det er sant. 

Ville latt barna holde på som før. 

Anonymkode: bfe2d...1b7

• Liker 1
Skrevet

De har en tomt de må få gjøre hva de vil med/på.

Vet ikke hvorfor det skal ødelegge det gode forholdet dere har hatt men...

Holde ut? Oppføre seg høflig og ellers holde avstand da. Men blir jo dumt for barna om de blir "innblandet"  Jeg aner egentlig ikke hva du mener, men svarer ut fra hva jeg tror jeg skjønte. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de gjort noe, eller har de bare planer om å gjøre noe? Er dette noe du har hørt direkte fra de, eller fra noen andre? 

Om du ikke har hørt det direkte fra de, ville jeg oppført meg som før. Folk liker å sladre, og ikke alt stemmer. Evt kan dere fortelle hva dere har hørt, og spørre om det er sant. 

Ville latt barna holde på som før. 

Anonymkode: bfe2d...1b7

Mannen til Ts har konfrontert dem...

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for uansett hva «tvisten» gjelder, så forandrer det ingenting annet enn at vi ikke ønsker overhode noe å gjøre med de. Og det trenger vi strengt talt ikke heller, bortsett fra at det da vil bli ubehagelig stemning oss i mellom. Kleinhet og vanskelig over tid? 

spørsmålet er hvordan man holder ut med naboer som dette? Hvordan forholde seg til dem?

det et ikke et alternativ og flytte. De kommer heller ikke til å flytte. Og ja, vi har bodd 7 år i blokk tidligere.

ts

Siden du ikke vil si noen om hva det gjelder blir det jo vanskelig å svare på, men de disponerer sin tomt som de vil.  Utbygging er det eneste jeg kan tenke her. Vil de bygge ut så kan de selvfølgelig det så lenge de forholder seg til reguleringsplan for området og følger normal saksgang. Som nabo får du da nabovarsel og kan gi dine innsigelser, men er det i tråd med reguleringsplanen vil du ikke ha så mye å si. De har ingen plikt til å informere der om noe som helst. Helt ærlig syns jeg dere virker som den vanskelige part her, naboen har behandlet dere bra, og du og mannen er fornærmet for at naboen ikke gjør som dere vil. Ytterst spesielt. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp gjerde eller plant en halv høy tuja hekk? Lag en platting med sånne skillevegger som er så moderne nå? Skyld evt på at barna spiller fotball eller dere skal få dere hund så da må dere ha inngjerdet tomt. 

Vil tro at naboene vurderer å bygge ut eller bygge på en del av av sin tomt som er en del av tomten nær deres tomt eller som dere bruker? 

Anonymkode: ddca7...f1c

• Liker 1
Skrevet

Tenker på det samme som andre her, lag en hekk som blir tett rundt eiendommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...