Gå til innhold

Myk og god sofa ifra IKEA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei noen som vet om ikea sine sofaer er gode og myke? 

Anonymkode: 71a83...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår er kjempe digg å sitte i, men ræva kvalitet. Sofaen er 7 år og helt revnet i stoffet. Ikke reklamasjon sier Ikea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du den selv? Isåfall hvor lenge? Ganske ivirig på å kjøpe den, men usikker å hvor holdbarn den er?

Anonymkode: fa51f...1db

Den er lav og dyp, og slitsom å sitte i. Og den mister fort fasongen. Ville ikke anbefalt den om du ikke har flere stuer 

Anonymkode: 363e0...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er lav og dyp, og slitsom å sitte i. Og den mister fort fasongen. Ville ikke anbefalt den om du ikke har flere stuer 

Jeg har barn og sovner av og til i sofaen, det var derfor jeg tenkte på denne - at det evt kan fungere som en sovesofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn og sovner av og til i sofaen, det var derfor jeg tenkte på denne - at det evt kan fungere som en sovesofa.

Anbefaler deg å dra innom ikea og teste. Man kjenner godt overgangene mellom modulene, men samtidig så synes mange den er god å ligge henslengt i (det må man nesten for den er vanskelig å sitte rett opp og ned i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å dra innom ikea og teste. Man kjenner godt overgangene mellom modulene, men samtidig så synes mange den er god å ligge henslengt i (det må man nesten for den er vanskelig å sitte rett opp og ned i).

Ok, takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du den selv? Isåfall hvor lenge? Ganske ivirig på å kjøpe den, men usikker å hvor holdbarn den er?

ja, har det den i to år. Vi har barn og perfekt at man kan ta av trekket for å vaske i vaskemaskinen . det har blitt vasket en del ganger pga søl fra barna. Fasongen og fargen er like fin.

Du må like en dyp sofa da. Veldig deilig å slenge seg ned i den på kvelden når barna er lagt😃 

Anonymkode: 75d64...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Söderhamn er den verste sofaen jeg har hatt. Holdt ut i fire mnd før jeg solgte den. Det er en grunn til at det er fullt av Söderhamn-sofaer til salgs på Finn. Den gir lite om ingen, støtte til ryggen og man siger ned i sofaen etter en stund. Samtidig er trekkene tungvinte å bytte da man må skru opp modulene og ryggen på sofaen for å skifte trekkene til vask. Det slipper du derimot med Ektorp. Ektorp er fantastisk gode, holdbare, lett å skifte trekk på de og vi skal kjøpe ny Ektorp nå igjen etter Söderhamn-fadesen, til stue nr to. 

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke fornøyd med de sofaene jeg har hatt fra IKEA. Syns de mister fasongen og ser slitte ut. 

Ville heller vurdert å kjøpe f. eks en brukt Bolia fra Finn. 

Anonymkode: b1c87...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/22/2020 at 12:12 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke fornøyd med de sofaene jeg har hatt fra IKEA. Syns de mister fasongen og ser slitte ut. 

Ville heller vurdert å kjøpe f. eks en brukt Bolia fra Finn. 

Anonymkode: b1c87...c05

Kan man byttte trekk på bolia?

Anonymkode: 62e56...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har Ektorp stoler. Har hatt de i over seks år og de blir brukt hver dag. Trekket er ikke mye slitasje på, selv med barn og dyr i hus og putene holder seg fine. Trekkene er enkle å ta av og av og vaske. 

Vi skal flytte og da skal vi kjøpe sofa i samme serie. 

Anonymkode: bb4c9...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Nockeby. Har hatt den i over fire år, og ELSKER den. Passe myk, greit dyp, høy kant og dritgod å sitte i. Også god å sove på dersom man trenger en ekstra plass.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Se på Vimle. Den er god å sitte i, og etter ca 1 år, virker den til å være ok kvalitet.

Anonymkode: 32bf7...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, Scherbatsky said:

Jeg elsker Nockeby. Har hatt den i over fire år, og ELSKER den. Passe myk, greit dyp, høy kant og dritgod å sitte i. Også god å sove på dersom man trenger en ekstra plass.

Enig, vi har også denne. Myk og god og er vel 10 års garanti på at den ikke mister formen.

Anonymkode: 1e15e...3ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Landskrona. Veldig fornøyd. Finnes i forskjellig utforming.

Anonymkode: 436f0...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...