Gå til innhold

Tok min første IQ test idag

kalaush

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slike online tester er ikke seriøse, og sier ingenting om din faktiske iq. Skal du få et skikkelig svar må du gå til nevropsykolog og ta testene der, eller hos en annen profesjonel.

Anonymkode: bd8b0...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det noen som har fått under 100 på mensa sin online test? Det må jo være noe galt med den ettersom alle får så gode resultater.

Anonymkode: 93172...25f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2020 den 21.07):

Det finnes utrolig mange dårlige IQ-tester på nettet, som slettes ikke gir noe gyldig resultat. Jeg har nok en IQ litt over gjennomsnittet, men en IQ på 145 - som jeg fikk på en av disse testene - er helt feil. Hvis du vil ha et gyldig resultat, er nok den eneste måten å få det gjennom en Mensa-test.

I

Anonymkode: 673c1...fec

Vil bare rette på at feks en WAIS IV-test er mye mer pålitelig enn den mensa tilbyr (som kun baserer seg på logikk), og er per nå den mest helhetlige IQ-testen. Den kvalifiserer også som opptak til Mensa 😊

Anonymkode: 07c32...1e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som har fått under 100 på mensa sin online test? Det må jo være noe galt med den ettersom alle får så gode resultater.

Anonymkode: 93172...25f

Kommer nok av at alle som deltar i diskusjonen scoret høyt, og de som scoret lavt er tause. 

Anonymkode: e680a...5dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De Mensa-testene er bare tull! Onkelen min er leder for den lokale avdelingen, så jeg fikk ta den offisielle testen gratis. Jeg scoret 141. Det er definitivt ikke et tall jeg tenker er reelt, helt latterlig. Jeg har alltid gjort det relativt godt akademisk, men ikke SÅ godt! 
Derimot har jeg vokst opp med en far som var glad i denne type oppgaver, så han har drillet min bror og meg i IQ-tester siden vi var små. Det er der jeg tror løsningen ligger. Jeg hadde de rette forutsetningene pga. tidligere erfaring.

Anonymkode: 8a21d...cf2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 143 i IQ (Tatt hos psykolog, der man gjør litt mer enn å se på tegninger), asperger og permanente smerter som har gjort meg ufør. 
Mensa testen på nettet gav meg 179 i IQ. 
Jeg har særdeles lav EQ, dog, samt at jeg er dum som ett brød når det kommer til mekaniske ting. 
Jeg føler dog at jeg behersker det elektriske relativt greit, så der har jeg og søsteren min en uformell avtale om at jeg går der med bilen, og så går hun til meg med det elektriske 🤣

Anonymkode: 47774...d73

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.5.2020 den 21.06):

Klart skrivefeil har med IQ å gjøre. Fra Mensa: «Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans og evnen til å lære.» 

TS har tydeligvis ikke lært seg norsk. 

Anonymkode: 50de0...969

Tja, jeg har tatt godkjent IQ-test og scoret 136. Likevel har jeg en svakhet på språk og sliter med rettskriving, navn og fremmedspråk. Selvfølgelig kan man ha svakheter selv om man er «smart». 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.5.2020 den 20.36):

Med alle skrivefeilene dine tenker jeg at du skal være fornøyd med 122.

(min, i dag, IQ-test, ikke prosenttegn (%) i løpende tekst, ikke både % og prosent, mellomrom mellom 8 og %, 8 skal skrives åtte, samt et par tegnsettingsfeil i siste del. 

Anonymkode: 50de0...969

Eksen min er litt dyslekstisk, men han hadde en målt IQ på 143. 

Hvor høy er din? 

Anonymkode: f0ef3...231

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klart, har man tatt hundreogførti iq-tester og har lest seg opp på hvordan man skal løse de, så blir jo resultatet et annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på nytten av de IQ testene også. For min del så gjør jeg de ikke så bra på selve testen. Men har da IQ nok til å lære å løse kompliserte daglige oppgaver feks iht hobby ol selv. Så føler ikke at jeg er så Dum, sånn sett. Derimot kjenner jeg noen med bedre test resultater som ikke skjønner noenting, når jeg forklarer de en litt komplisert oppgave. Som jeg mener de burde ha skjønt med bedre IQ test. Ting jeg har forstått uten forklaring. Så hva, skal man evnt med en høy score på IQ test dersom det ikke kan brukes til noe. Forøvrig var karakter boken full med 5 og 6. 

Ganske god på rebus oppgaver, puslespill kodekryss og lignende oppgaver. Jeg bare ser ikke noe logikk i ulogiske firkanter og trekanter. 

Har evnen nok til å å løse problemer i det daglige fremfor å sette meg å grine av det iallefall. Og lærer ganske fort det jeg blir lært. 

Så hva måler egentlig IQ testen? Når folk med høy score kan være kløne på å løse daglige oppgaver? 

Anonymkode: 8b401...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker

Det med IQ tester har jeg problemer med å tro på. De som feks påstår de har over 130 i IQ kan jo for alt vi vet ha sett YouTube videoer og tatt utallige tester for å bedre IQ scoren. Alt kan jo læres, det samme kan det med IQ tester der svarer ligger lett tilgjengelig på nettet. Selv scoret jeg over gjennomsnittet uten å ha øvd eller sett på mensa tester tidligere, men med en 5 minutters YouTube video med lett «mensa oppgave» forklaring så var jeg blant de «smarteste» med høyest IQ da jeg tok testen. Ta alt med en klype salt sier jeg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...