Gå til innhold

Tok min første IQ test idag

kalaush

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok den online versjon av Mensa, eller en test utført i offisiell regi, der du må stille opp som på eksamen?

Spør fordi jeg også tok den online versjon og fikk 125. Men jeg bestilte time for å ta eksamen «på ordentlig», og min offisielle resultat kom på 108. 😩 Jeg har derfor inntrykk at den online test er litt for enkelt. 

Anonymkode: 0e3e2...c5a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindreviltenhet? Mindrevitenhet? Uvitenhet?

Tror kanskje den testscoren du fikk er helt feil.

Anonymkode: 673c1...fec

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mindreviltenhet? Mindrevitenhet? Uvitenhet?

Tror kanskje den testscoren du fikk er helt feil.

Anonymkode: 673c1...fec

Herregud! Det gikk litt på automatikken der, nå er den "feilen" rettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, strynejenta skrev:

Mensa.no

Jo, den er velkjent, men det er ikke sikkert at det er akkurat den ts har tatt. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De IQ-testene sier deg ingenting.

Anonymkode: 9571a...ed6

Det er det folk som skårer lavt sier.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Da syns jeg at du ts kunne finne en link til oss, så kan vi alle sammen briljere med den IQ`en vi kanskje har? :jepp: 

Mensa.no Du får 25 min på å fullføre testen. Og 25 min går FORT når du tar testen for å si det sånn. Krever selvfølgelig dyp konsentrasjon og logisk tenkning.  

Endret av kalaush
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Med alle skrivefeilene dine tenker jeg at du skal være fornøyd med 122.

(min, i dag, IQ-test, ikke prosenttegn (%) i løpende tekst, ikke både % og prosent, mellomrom mellom 8 og %, 8 skal skrives åtte, samt et par tegnsettingsfeil i siste del. 

Anonymkode: 50de0...969

Føler du deg smart når du gjør noe bedre enn noen som er intelligent? 

Skrivefeil har ikke noe med intelligens å gjøre. Skrivefeil har med interesse, hvor mye tid man gidder bruke på skriving osv. TS kan til og med være utenlandsk som kun har lært norsk i 2 år. 

Anonymkode: 058bb...7ae

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det trøster deg så er det nesten ingen som vet hvem han som blir regnet som verdens mest intelligent menneske var. Han døde i tillegg ulykkelig relativt ung. Finn noe mer givende å bygge livet ditt på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble testet i forbindelse med en evaluering hos psykiater for noen år siden, og scoret 137. Allikevel var det så vidt jeg karret til meg en 2'er i matte på VGS, så iq er definitivt ikke alt. Jeg bruker derimot intelligensen min i et yrke som krever mye kunnskap om et bredt fagfelt, og hjelper mange mennesker gjennom jobben min. Det finner jeg nyttig og givende. 

122 er bedre enn mange, og sier likevel minimalt om deg som person. En av mine beste venner har 148 i iq, og er en av de dyktigste kirurgene i landet. Det er også bra bruk av en god hjerne.

Finn ut hva du er god på og hva som gjør deg engasjert, og gjør det. Uten å bruke så mye mer tid på dette tallet. :)

Anonymkode: 56b35...c4c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 105 på mensa nett test nå nettopp. shit, bare å legge rakettforskerplanene på hylla.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du deg smart når du gjør noe bedre enn noen som er intelligent? 

Skrivefeil har ikke noe med intelligens å gjøre. Skrivefeil har med interesse, hvor mye tid man gidder bruke på skriving osv. TS kan til og med være utenlandsk som kun har lært norsk i 2 år. 

Anonymkode: 058bb...7ae

Som sagt: 

Klart skrivefeil har med IQ å gjøre. Fra Mensa: «Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans og evnen til å lære.»
Enhver kan se av TS’s hovedinnlegg at hen ikke vet bedre, hen er ikke utlending som gjør så godt hen kan. (Irriterer jeg deg med min bruk av hen 🤓?)

Jeg har, siden du indirekte trekker min intelligens i tvil, tatt tre ulike IQ-tester - inkludert Mensa sin - og havnet mellom 135 og 140 på dem alle. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt: 

Klart skrivefeil har med IQ å gjøre. Fra Mensa: «Enkelt sagt beskriver intelligens logisk sans og evnen til å lære.»
Enhver kan se av TS’s hovedinnlegg at hen ikke vet bedre, hen er ikke utlending som gjør så godt hen kan. (Irriterer jeg deg med min bruk av hen 🤓?)

Jeg har, siden du indirekte trekker min intelligens i tvil, tatt tre ulike IQ-tester - inkludert Mensa sin - og havnet mellom 135 og 140 på dem alle. 

Du som tydeligvis har så høy IQ, hvordan kan du være så sikker på at jeg ikke er utlending? Er faktisk opprinnelig fra Afghanistan men har vært lenge nok i Norge til at jeg må kunne skrive perfekt norsk. Jeg skrev hovedinnlegget fort og bare publiserte uten å kontrollere det for feilskriving som kunne irritere rettskrivning-nerder som deg.  Bra at du bruker hen da, for visste du at i det persiske språk så har vi ikke han og hun pronomen? Vi sier bare "ooh" for begge kjønn eller hen da om du vil. 

Endret av kalaush
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt: 

Språk er kun et kommunikasjonsmiddel. Jeg snakker syv. Hvor mange snakker du? Jeg er helt klart best i rettskrivning i mitt første og andre språk. Erna Solberg, statsministeren vår har dysleksi. Mener du at hun har lav iq? Mener du at kun de med perfekt skriftlig formidlingsevne (og høy iq ifølge deg) skal få lov til å delta på skriftlige forum? Hvis du vil at jeg skal utdype hva jeg vil si til deg: Utvid horisonten din, bli kjent med mennesker fra andre bakgrunner enn din egen, du vil få en aha-opplevelse!

Anonymkode: ce42b...c82

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, kalaush said:

Du som tydeligvis har så høy IQ, hvordan kan du være så sikker på at jeg ikke er utlending? Er faktisk opprinnelig fra Afghanistan men har vært lenge nok i Norge til at jeg må kunne skrive perfekt norsk. Jeg skrev hovedinnlegget fort og bare publiserte uten å kontrollere det for feilskriving som kunne irritere rettskrivning-nerder som deg.  Bra at du bruker hen da, for visste du at i det persiske språk så har vi ikke han og hun pronomen? Vi sier bare "ooh" for begge kjønn eller hen da om du vil. 

Da kan det også hende at iq'en din egentlig er høyere dersom du tar testen på morsmålet ditt. Heier på deg! (Men 122 er nok til alt du vil altså).

Anonymkode: ce42b...c82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt: 

138 her. Det duger på papiret, men jeg suger big time i f.eks matte. Altså, ikke bare dårlig, men virkelig suger! Fotball har jeg også prøvd meg på. Flere år ble det faktisk, men jeg skjønner fremdeles ikke helt hva en offside går ut på. Glemte hva de strekene på banen betyr hele tiden. Mønstrene og logikken i IQ-testen går mye greiere. Matte er gørr kjedelig, og fotball spilte jeg bare fordi alle kompisene gjorde det. Høy IQ betyr ikke at man lærer alt mellom himmel og jord på et øyeblikk. Sett fra egne erfaringer går det først og fremst på interesse, og i noen tilfeller får man et lite dytt i tillegg i form av litt ekstra logikk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kalaush skrev:

Ja, du har rett i det, det spiller liten rolle i det daglige liv. Jeg går faktisk på lykkepille og har vært litt deprimert ganske lenge. Ting som skjer rundt meg og ellers i verden påvirker meg veldig mye. Ok, la meg slippe bomba, jeg blir gal av menneskenes uvitenhet. 

Det er lett å se på verden og bli oppgitt over hva man ser. Da er det enkelt å tenke at alle andre er uviten og at du er en av de få som virkelig forstår hva som foregår. Sannheten er at mange sitter med samme følelse som deg. Jeg slet med det samme (depresjon og angst hele livet), men har gått hardt inn på å fokusere på meg selv istedenfor. Har en følelse av at du liker/vil like å lese og lære om menneskers hjerne og hvordan den fungerer. Jeg har selv opparbeidet en følelse av kontroll over hvordan jeg selv tenker/føler jo mer jeg har lært. Vil anbefale podcasten 'Feeling Good' av David Burns.

Du kan ikke forandre verden, men du kan forandre hvordan verden påvirker deg 🙂

Anonymkode: 08e28...701

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

122 er et ganske stusselig resultat på et internettforum. Her ligger ingen på under 120, og de fleste er klare for Mensa og mere til.

Anonymkode: 0e940...fca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med alle skrivefeilene dine tenker jeg at du skal være fornøyd med 122.

(min, i dag, IQ-test, ikke prosenttegn (%) i løpende tekst, ikke både % og prosent, mellomrom mellom 8 og %, 8 skal skrives åtte, samt et par tegnsettingsfeil i siste del. 

Ikke at KG ikke er "rett arena" å klage på "gramatikk/skrivefleif", eller være brÆial altså, men har du den minste ide om  hvordan "IQ" i det hele tatt "måles"? :klo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

122 er et ganske stusselig resultat på et internettforum. Her ligger ingen på under 120, og de fleste er klare for Mensa og mere til.

Anonymkode: 0e940...fca

Hvem som svarer må jo ses i sammenheng med hva tråden handler om. De fleste innvendingene er mot en påstand om at man «skal» være flink i språk/grammatikk fordi man har en IQ over gjennomsnittet. De som med størst tyngde kan avkrefte det er jo nettopp de med IQ over gjennomsnittet. 

Om noen inderlig mener at det er sånn og slik å være rik, så er det litt unødvendig som fattig å uttale seg. Det er kun de rike som har svaret. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mensatesten, gikk lei halvveis og gjettet halvparten av svarene.  Fikk 96 i score,  nei tar ikke slikt seriøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Mensas (ikke Mensa sin) test på nett og fikk full skår. Finner slike tester dørgende kjedelig 8BF1F094-7C63-4221-9E02-FA802D643FC0.png.7fc738bc66676e2e1153b9b295527e8f.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...