Gå til innhold

Hva får pasienter servert til frokost på sykehjem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn på en vanlig hverdag? Er det stort sett brødskiver med pålegg? Ser frokosten annerledes ut i helgen? Takk for svar dere som jobber eller har jobbet disse stedene eller som vet :) 

Anonymkode: 23600...86f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på sykehjem så var det stort sett brødmat. Men vi hadde også havregrøt til dem som ønsket det. Tre dager i uken var det også kokt egg i tillegg. 

Anonymkode: 388be...57f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn på en vanlig hverdag? Er det stort sett brødskiver med pålegg? Ser frokosten annerledes ut i helgen? Takk for svar dere som jobber eller har jobbet disse stedene eller som vet :) 

Anonymkode: 23600...86f

Der jeg jobber ( omsorgsbolig +) får de egg hver dag. Laks og eggerøre i helgene og ellers det de vil ha av havregrøt, yoghurt eller gryn og melk hver dag. 

Anonymkode: dbdf0...337

Skrevet

Vi pleier å ha brødskiver med godt pålegg. Har havregrøt eller havresuppe innimellom om noen er glad i det. Er vi ferdig i stell tidlig kan vi steke egg, lage omelett, koke egg, vi kan og riste brødet for å få litt variasjon på brødet. Hvis jeg har loff i helgene så kan jeg lage french toast. Vi kan ha litt spesiell frokost både helg og ukedag. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi smører brødskiver med og uten skorper,variert pålegg. Alt fra,egg,leverpostei, syltetøy,brunost,gulost,rekesalat,italiensk salat,makrell i tomat,skinke, salami,fleskepølse,smøreost,blue castello,eggesalat osv.

Lager havregrøt til de som har svelgevansker, eller ønsker det.

Vi kan få litt annet pålegg til helg,f eks roastbiff,svinestek osv. Vi personalet lager maten,pynter med grønnsaker og lager f.eks også en omelett hvis vi ønsker det.

Pasientene er svært demente og ikke i stand til å dekke på bordet med masse pålegg, vi smører ferdig skiver for dem. Flere må mates. 

Anonymkode: 211d4...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg jobbet var brødet veldig godt og det var masse forskjellig pålegg. Hvis noen hadde spesielle behov, f.eks at de ikke likte brødmat, tok man hensyn. De fikk f.eks havregrøt eller middagsrester. Det flotteste pålegget ble gjerne bestilt inn til helgen, men varte litt utover uka også.

Anonymkode: c3503...245

AnonymBruker
Skrevet

Alltid brødskiver med pålegg, havregrøt og en grøt uten hele korn. Har mikrobølgeovn, så mulighet for å lage f.eks ostesmørbrød. Til lunsj er det mye større variasjon, fra eggesalat, smoothier, snitter eller supper.

Anonymkode: baf73...729

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...