AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hva tenker dere om boliger som egentlig er bygget på 1940 tallet, men som har blitt oppusset? Ville dere bodd i noe som opprinnelig var så gammelt hvis man heller kan velge noe nyere? Fordeler/ulemper? Har det egentlig noe å si når det meste er oppusset?.... takk for svar. Anonymkode: ade3f...3c6
blasfeminist Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Bygården her er fra 1890-tallet, som de fleste i nabolaget. Med jevnlig vedlikehold er ikke det noe problem. 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, blasfeminist skrev: Bygården her er fra 1890-tallet, som de fleste i nabolaget. Med jevnlig vedlikehold er ikke det noe problem. Jeg er kanskje litt rar, men er redd for at folk skal ha dødd der tidligere (la oss si en bygning er fra 1800 tallet) og hjemsøke meg : ( Er dette irrasjonellt å tenke på jakt etter bolig... Anonymkode: ade3f...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Ja, det hadde jeg så lenge det har blitt pusset opp. Jeg bor i et hus bygd i 1920. Anonymkode: af93f...474
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 Huset mitt er fra 1920-tallet. Det var ikke oppusset, men er det nå. Ikke noe problem det. Anonymkode: 82d36...204
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huset mitt er fra 1920-tallet. Det var ikke oppusset, men er det nå. Ikke noe problem det. Anonymkode: 82d36...204 Hva med gamle bygg og mugg osv? Forsvinner dette med oppussing? Anonymkode: ade3f...3c6 1
blasfeminist Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kanskje litt rar, men er redd for at folk skal ha dødd der tidligere (la oss si en bygning er fra 1800 tallet) og hjemsøke meg : ( Er dette irrasjonellt å tenke på jakt etter bolig... Anonymkode: ade3f...3c6 Det ville jeg ikke bekymret meg for. De som hjemsøker leiligheten min er iallefall bare trivelige 🙂 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 Vi bor i et gammelt gårdshus fra slutten av 1800-tallet. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Anonymkode: e7c20...713
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Hus bygget på 40-tallet er ofte litt spesielle pga krigen. Det ble brukt mye rart av byggematerialer fordi mange ting var vanskelig å få tak i og folk hadde ikke allverdens penger heller. Snodig isolasjon og "kreative" løsninger er veldig vanlig. Anonymkode: bdff2...d38 5
SusanneLorentze Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Vi bor i et hus som er bygd i 1890. Det er godt tatt vare på, vedlikeholdt og oppusset. Jeg elsker sjarmen i så gamle hus, selv om innsiden er «moderne» stil, er det små rom, synlige bjelker, skeiv trapp osv. jeg liker også tanken på alle som har bodd her, dødd her, blidt født her. 😊 2
Imperfectionibus Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om boliger som egentlig er bygget på 1940 tallet, men som har blitt oppusset? Ville dere bodd i noe som opprinnelig var så gammelt hvis man heller kan velge noe nyere? Fordeler/ulemper? Har det egentlig noe å si når det meste er oppusset?.... takk for svar. Anonymkode: ade3f...3c6 Ville ikke kjøpt noe som er bygget under eller rett etter en krig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, SusanneLorentze skrev: Vi bor i et hus som er bygd i 1890. Det er godt tatt vare på, vedlikeholdt og oppusset. Jeg elsker sjarmen i så gamle hus, selv om innsiden er «moderne» stil, er det små rom, synlige bjelker, skeiv trapp osv. jeg liker også tanken på alle som har bodd her, dødd her, blidt født her. 😊 JEg har ikke noe imot at huset har en historie, altså at folk har levd der... Men er ikke så keen på at folk kan ha dødd der. Sett et program om skitne hus som de måtte vaske i Storbrittania, ene eieren hadde dødd der og kroppen ble ikke funnet på flere måneder, så den hadde liksom dekomposert sammen med gulvet... skikkelig morbid synes jeg. men de fikk vasket opp alt, og så var boligen klar til å selges på markedet. Synes bare tanken på at de skal selge huset til noen i ettertid av det er ganske kvalmt, men er kanskje (forhåpentligivs) andre regler på dette i Norge enn England, hvor de tydeligivs ikke synes at det er noen big deal å selge slike hus. Husker ikke helt hva tv programmet het.. Dirty Britain eller Filth tror jeg det het. Anonymkode: ade3f...3c6
Imperfectionibus Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, K.B. skrev: Bor i hus fra 1910 😂 Det er jo mer innafor enn et fra 40 tallet 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 4 minutter siden, Imperfectionibus skrev: Ville ikke kjøpt noe som er bygget under eller rett etter en krig. Å? Hvorfor Anonymkode: ade3f...3c6 1
Imperfectionibus Skrevet 19. mai 2020 #16 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å? Hvorfor Anonymkode: ade3f...3c6 Pga material mangel er det ofte brukt "kreative" løsninger... 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, Imperfectionibus skrev: Pga material mangel er det ofte brukt "kreative" løsninger... Som? Anonymkode: ade3f...3c6
Anonymburker Skrevet 19. mai 2020 #18 Skrevet 19. mai 2020 Ja, fremtidshåpet man bygde på midten av 40-tallet skulle jeg gjerne kjøpt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, Expandable86 skrev: Ja, fremtidshåpet man bygde på midten av 40-tallet skulle jeg gjerne kjøpt. fremtidshåpet? Bedre byggemateriale? Anonymkode: ade3f...3c6
Traktor Skrevet 19. mai 2020 #20 Skrevet 19. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: JEg har ikke noe imot at huset har en historie, altså at folk har levd der... Men er ikke så keen på at folk kan ha dødd der. Sett et program om skitne hus som de måtte vaske i Storbrittania, ene eieren hadde dødd der og kroppen ble ikke funnet på flere måneder, så den hadde liksom dekomposert sammen med gulvet... skikkelig morbid synes jeg. men de fikk vasket opp alt, og så var boligen klar til å selges på markedet. Synes bare tanken på at de skal selge huset til noen i ettertid av det er ganske kvalmt, men er kanskje (forhåpentligivs) andre regler på dette i Norge enn England, hvor de tydeligivs ikke synes at det er noen big deal å selge slike hus. Husker ikke helt hva tv programmet het.. Dirty Britain eller Filth tror jeg det het. Anonymkode: ade3f...3c6 I så fall er det vel bare helt nye bygg hvor det aldri har bodd noen som er aktuelt for deg. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå