Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Tatoveringsstudio under 18?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, noen som veit om et sted i Oslo/ Lillestrøm området som kan tatovere meg under 18? Jeg har fått lov av foresatte 

evt Noen som kan sende meg er nummer til noen sjappe som gjør det, men også holder renholdet sitt så jeg ikke blir sjuk?

TS

Anonymkode: 2d719...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare useriøse tatovører som tatoverer BARN under atten med foreldres tillatelse..... dine skulle vært meldt til barnevernet for å gå med på noe sånt. Om det i det hele tatt er sant

Anonymkode: 47f47...10e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over. INGEN SERIØSE GJØR DETTE. Det er useriøse som da heller ikke bryr seg om hygiene. Det du får av dem i tillegg til tattovering er hepatitt

Anonymkode: 0b522...46b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir som når en 16 åring kommer med lapp i baren på en pub om at de har "lov av mor å far" å kjøpe vodka. Jeg vet om et og annet sted i Bergen som er sånn (Men ikke f. Om jeg skriver sladderen her) de har garantert noen sånne steder i Oslo og, men ts; virkelig? Dette blir for dumt...  Sånne steder driver ikke seriøst, de gjør alt for penger, driver etter umoralske regler, hygiene er en vits osv... Jeg fatter ikke hvem som vil støtte sånne sjapper (kanskje du skjønner hva jeg snakker om ts når du selv har kommet ut i arbeidslivet) og jeg skjønner heller ikke hvilken tatovering som kan haste slik at du potensielt risikerer både liv og lemmer på dette. Vent til du er 18!

Og jeg har kroppen full av flotte tatoveringer, alle tatt på seriøse steder da jeg var langt over 18.

Anonymkode: 4dbaa...bed

• Liker 3
Skrevet

Vent heller til du kan tatovere deg hos noen som tar lover og regler seriøst.

• Liker 2
Skrevet
På 20.5.2020 den 1.54, AnonymBruker skrev:

Dette blir som når en 16 åring kommer med lapp i baren på en pub om at de har "lov av mor å far" å kjøpe vodka. 

Anonymkode: 4dbaa...bed

Nei, det gjør det jo på ingen måte. Aldersgrense for å drikke alkohol er fastsatt i et lovverk. Aldersgrense for å ta tatovering er opp til hver enkelt tatovør eller studio. De bryter ingen lover ved å tatovere barn som har fått lov av foreldrene sine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Durinur skrev:

Nei, det gjør det jo på ingen måte. Aldersgrense for å drikke alkohol er fastsatt i et lovverk. Aldersgrense for å ta tatovering er opp til hver enkelt tatovør eller studio. De bryter ingen lover ved å tatovere barn som har fått lov av foreldrene sine. 

Så du mener hvis en 14 åring har fått lov å tatovere seg av foreldre så er det greit? Egentlig veldig rart at det ikke er lovpålagt aldersgrense med tatovering og andre ting som kan lage skade på kroppen

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener hvis en 14 åring har fått lov å tatovere seg av foreldre så er det greit? Egentlig veldig rart at det ikke er lovpålagt aldersgrense med tatovering og andre ting som kan lage skade på kroppen

Ja, det stemmer. I prinsippet er det ikke ulovlig å tatovere en 2-åring om man vil. Kan hende barnevernet ikke liker det da, selv om tatoveringsstudioet ikke gjør noe feil. 

Men om tatoveringsstudioet kommer til å gjøre det er en annen sak, uansett om det er snakk om 4 eller 14 år. De fleste studioer har jo retningslinjer de følger og rutiner for sånt, for alle er jo enige om at det bør være en nedre alder. 

Skrevet
4 timer siden, Calypso skrev:

Vent heller til du kan tatovere deg hos noen som tar lover og regler seriøst.

Hvilke lover er det du tenker på da? Jeg har ennå til gode å finne noen lover som omhandler aldersgrenser for tatoveringer (hint: det finnes ingen). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...