AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei, vi har en krevende gutt å legge. Det har han egentlig alltid vært, men det har gått litt opp og ned. Han er 13 mnd. de siste 6 mnd har han grått ganske lenge ved hver legging. Fra ca 30 min til så mye som 1,5 timer! Jeg føler meg hjelpesløs, jeg synes synd på han og jeg føler jeg trenger hjelp. Legging foregår vanligvis ved at vi leser bok, tar han med inn på sitt mørke & kjølige rom, han får bamsen sin, vi setter oss og gir han en flaske melk og går litt rundt med han og nynner nattasang før vi legger han ned. Uansett hvor stuptrøtt han er, uansett om han har sovnet i armene våre, så våkner han skikkelig til av å bli lagt. Så begynner festen for hans del. Vi løftet han ikke opp igjen med mindre han blir helt hysterisk gråtende, men går ut av rommet og inn Av og tilFor å si shh, sove nå og går ut igjen. Kort innom og ut igjen for å vise at vi mener alvor, det ER leggetid. hva kan vi prøve annerledes? Blir ikke bedre når jeg legger han, eller om vi blir igjen på rommet begynner han bare å turne og tulle. Anonymkode: 815de...fdc
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Følger.. Min er nå 5 år😂 Anonymkode: 13601...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Hvor mye er du sammen med barnet i løpet av dagen? Anonymkode: 6b8dc...95c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Vår førstefødte var slik, vi ga opp og satte opp ei seng tett inntil vår, så samsov vi . Når der andre barnet kom gjorde vi det samme med h*n, når det ble stor nok . Det ble den beste løsningen for oss. Jeg jeg la meg tidlig på kveldene og sov med de . Etterhvert ville den eldste ha eget rom og sov der . Anonymkode: 46da8...45b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 Er han overtrøtt? Anonymkode: 55999...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Hva om dere blir sittende inne på rommet? Strikk, les bok, se på telefonen.men vær tilgjengelig så barnet ser dere. Ikke snakk,gi oppmerksomhet eller øyekontakt så fremt ikke barnet blir hysterisk. Begynner det å mase mye,gråte eller noe så prøv å si rolig at nå er det natta, så nå må du sove. Det har hjulpet her. Anonymkode: feba1...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 For det første: en på 13 måneder er ikke en baby, det er en ettåring. Hvis dere sitter der inne og han begynner å tulle, hvor lenge holder han på? Mer enn 1,5 time? Selv om dere ikke gir noe oppmerksomhet? Hvor mange dager etter hverandre har dere prøvd å bli sittende? Tuller han like mye etter fem-seks dager? Så små barn kan trenge den tryggheten det er å ha en forelder der når de skal sove, prøv å gi han det uten å gi oppmerksomhet med mindre han virkelig gråter eller gjør noe som kan medføre at han skader seg. Anonymkode: 5d072...86f
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. mai 2020 #8 Skrevet 20. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye er du sammen med barnet i løpet av dagen? Anonymkode: 6b8dc...95c Tviler på at Ts ser barnet mindre enn andre foreldre. Ts. Hvordan er soverutiner på dagen og hvordan er leggerutinene? Når står han opp?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #9 Skrevet 20. mai 2020 12 minutter siden, WhisperingWind skrev: Tviler på at Ts ser barnet mindre enn andre foreldre. Ts. Hvordan er soverutiner på dagen og hvordan er leggerutinene? Når står han opp? TS her. Jeg med barnet hele dagen, for er i permisjon. barnet står opp kl 7, sover en lur fra 12-14 og skal legge seg kl 19 -20. Har prøvd litt ulike leggetidspunkt, men det som funker dårligst er å legge tidlig. Da er han våken minst en time ekstra. Og beklager at jeg kalte barnet en baby, huff for en alvorlig feil! Anonymkode: 815de...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #10 Skrevet 20. mai 2020 Har en som snart er 13 måneder selv, han sover 3-4 timer på dagtid (to dupper), og han sovner rundt 18.30-19. Har du forsøkt at han sover mer på dagtid? Overtrøtt? Anonymkode: 4aa42...412
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #11 Skrevet 20. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg med barnet hele dagen, for er i permisjon. barnet står opp kl 7, sover en lur fra 12-14 og skal legge seg kl 19 -20. Har prøvd litt ulike leggetidspunkt, men det som funker dårligst er å legge tidlig. Da er han våken minst en time ekstra. Og beklager at jeg kalte barnet en baby, huff for en alvorlig feil! Anonymkode: 815de...fdc Blir han sliten nok i løpet av dagen? Kanskje dere kan ekstra følge med de dagene barnet sover lett? Tviler på at et barn på 1.5 blir overtrøtt når hen er med mor i permisjon. Så lenge de ikke farter for mye, er hen ikke det. Anonymkode: 6b8dc...95c
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. mai 2020 #12 Skrevet 20. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg med barnet hele dagen, for er i permisjon. barnet står opp kl 7, sover en lur fra 12-14 og skal legge seg kl 19 -20. Har prøvd litt ulike leggetidspunkt, men det som funker dårligst er å legge tidlig. Da er han våken minst en time ekstra. Og beklager at jeg kalte barnet en baby, huff for en alvorlig feil! Anonymkode: 815de...fdc Det er ganske vanlig. Les om sleep regression. Er et lite helvete mens det pågår, men det går over🙏
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #13 Skrevet 20. mai 2020 Jeg blir så usikker på hva som er riktig! Tror ikke han overtrøtt, men hva vet jeg? Har ikke hatt noen god erfaring med å være inne på rommet til han sovner, men hva vet jeg? Kanskje hvis jeg hadde gjort det over lengre tid så hadde det fungert.. åh, det er sånn et mysterie dette med baby og søvn! Anonymkode: 815de...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #14 Skrevet 20. mai 2020 Ligge sammen med han til han sovner og/eller stryke på ryggen. Egentlig alt annet enn skrikekur hvor du forlater barnet alene. Anonymkode: ebbf0...222
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2020 #15 Skrevet 20. mai 2020 Han er nettopp fylt ett år. Han er fremdeles veldig liten. Å forlate rommet før han sovner, komme inn av og til og hysje og tro at han skal forstå at det er leggetid, synes jeg er for mye å forvente av ham. Kanskje om et halvt år. Minimum. Han høres jo kjempeforvirret ut. Dere går inn og ut av rommet, han gråter i opptil halvannen time. Å forlate rommet og la ham sovne alene, synes jeg han er for liten til. Du sier det ikke fungerer å sitte i rommet. Han blir nok forvirret av det også. Se det fra hans perspektiv: Skal dere ta meg opp? Skal jeg bare gråte nok, så blir jeg tatt opp igjen? Skal dere plutselig gå, men så komme tilbake igjen? Og så gå igjen? Kommer dere tilbake igjen? Om jeg gråter nok? Går dere fra meg igjen om jeg slutter å gråte? I perioden min var mellom 9 mnd og fram til nå, snart 1,5 år, har jeg satt meg med ryggen til ham på en stol litt unna. Da ser han meg og vet at jeg er der. Blir han lei seg, går jeg bort til ham. Jeg plukker ham ikke opp, men jeg gir ham en lang klem, stryker ham, legger kosekluten i hendene hans, legger han rolig ned og stryker helt til han er helt rolig og ikke gråter, før jeg går tilbake til stolen. Fortsetter slik helt til han finner roen og sovner. Forlater ikke rommet før han sover. Anonymkode: 53b98...9f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå