AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Bonusjenta mi på 8 år glemmer seg ofte når hun leker seg, og blir da for sen på do. Tisser seg ut rett ved siden av doskåla. Er dette normalt, eller bør vi ta henne med til lege? 💖 Anonymkode: 7ee95...f01
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bonusjenta mi på 8 år glemmer seg ofte når hun leker seg, og blir da for sen på do. Tisser seg ut rett ved siden av doskåla. Er dette normalt, eller bør vi ta henne med til lege? 💖 Anonymkode: 7ee95...f01 Det er normalt. Anonymkode: ea9de...8ab
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er normalt. Anonymkode: ea9de...8ab Hvordan er det normalt? Jeg har en førsteklassing, og hverken hun eller noen av de mange vennene hennes som er innom her har hatt uhell på flere år.. Jeg vil ikke si det er normalt. Anonymkode: 6eacb...9c9 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det normalt? Jeg har en førsteklassing, og hverken hun eller noen av de mange vennene hennes som er innom her har hatt uhell på flere år.. Jeg vil ikke si det er normalt. Anonymkode: 6eacb...9c9 Men så er det jo ikke ditt snevre nedslagsfelt og erfaringsgrunnlag man bestemmer normalitet fra heller da... Og hva tenker du det er hvis det ikke er normalt? Noe galt med barnet? Hvis det er til stor sjenanse i hverdagen så ville jeg oppsøkt lege eller helsestasjon og bedt om råd. Men jeg har jobbet med mange 1-4.klassinger og det er alltid noen i hver klasse som synes det er vanskelig å regulere. Men det pleier å avta for de fleste i løpet av de første årene på skolen. Skjer det hver dag, en gang i uka ? Det har også mye å si. Anonymkode: a7110...bc8 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det normalt? Jeg har en førsteklassing, og hverken hun eller noen av de mange vennene hennes som er innom her har hatt uhell på flere år.. Jeg vil ikke si det er normalt. Anonymkode: 6eacb...9c9 Ja, men siden du sitter på en så relevant kilde som dette, kan vi vel alle si oss enig i at dette ikke er normalt. Hvorfor forske på ting når man har eksperter her inne på kvinneguiden? Kjære ts. Jeg er grunnskolelærer og har møtt på flere barn med denne type utfordringer. I noen tilfeller er det kun for barnet glemmer seg, eller ikke kjenner at det må på do før det er for sent. Noen får medisiner for dette. Noen ganger kan det være noe som plager barnet, noe det tenker mye på. Ett tilfelle jeg kjenner til begynte et barn plutselig å tisse seg ut i 1.klassen, etter å ha vært bleiefri siden 2års alderen. Vi hadde flere samtaler med barnet, vi var redde for skjult mobbing, men det viste seg at barnet var redd for krig i Norge etter å ha sett noe på TV. Vær åpen om det til helsesykepleier og lege, og snakk med lærere. Anonymkode: f2af1...76e
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Hva 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men siden du sitter på en så relevant kilde som dette, kan vi vel alle si oss enig i at dette ikke er normalt. Hvorfor forske på ting når man har eksperter her inne på kvinneguiden? Kjære ts. Jeg er grunnskolelærer og har møtt på flere barn med denne type utfordringer. I noen tilfeller er det kun for barnet glemmer seg, eller ikke kjenner at det må på do før det er for sent. Noen får medisiner for dette. Noen ganger kan det være noe som plager barnet, noe det tenker mye på. Ett tilfelle jeg kjenner til begynte et barn plutselig å tisse seg ut i 1.klassen, etter å ha vært bleiefri siden 2års alderen. Vi hadde flere samtaler med barnet, vi var redde for skjult mobbing, men det viste seg at barnet var redd for krig i Norge etter å ha sett noe på TV. Vær åpen om det til helsesykepleier og lege, og snakk med lærere. Anonymkode: f2af1...76e Hva slags medisiner? Barnet her har vært sjekka hos helsevesenet, men medisinen de snakka om hjalp bare om det var uhell på natt? Er desperat for å få barnet til å slutte å tisse/bæsje på seg. Anonymkode: 70c0d...590
Nooni Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 Det er ikke unormalt. Din jente lever i nuet og i leken og det er sannsynligvis derfor hun undertrykker trangen av å ville på do til det blir for sent. Det er bare å tenke på deg selv og de gangene du utsatte å avslutte festen hos en av dine venninner fordi du hadde det så hyggelig. Og plutselig var du full, uten at det var meningen
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 Jeg tenker det er normalt , jeg selv som barn ble oppslukt i lek at jeg tisset på meg . Husker at det var i 7 - 8 års alderen . Et av mine barn måtte tisset ofte og det ble mye uhell . Vi oppsøkte lege og legen kom med en anbefaling på å sjekke med kiropraktor . Og etter noen behandlinger så retter det seg opp , det var visstnok at nerver ikke greide å sende signaler på at blæra var full . Uansett kiropraktor fikset det. Anonymkode: 75efb...6e0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #9 Skrevet 23. mai 2020 Noen barn nekter å stikke på do når de leker og koser seg... Sånn er det bare... Helt naturlig! De er liksom helt oppslukt i leken, og da prioriterer de ikke dobesøk... Kjære deg, la hun tisse på seg! Anonymkode: 9b9c5...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå