AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Del Skrevet 19. mai 2020 Jeg jogger nå som treningssentrene er stengt, og jeg liker det! Jeg blir litt støl i beina, og får litt vondt foran på leggen (e) etter jeg har løpt. Jeg venter med å jogge på nytt til jeg ikke har vondt. Er dette vanlig, eller er det sånn at det er stor sjanse for at det er begynnende beinhinnebetennelse? Har bestilt bedre løpesko, vet hvilke sko jeg trenger, har tatt slik test på tredemølle før på sportsbutikk. Anonymkode: 42503...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Del Skrevet 19. mai 2020 Jeg vil tro det er beinhinnebetennelse på gang 🙄 Jeg begynte selv å løpe for syv år siden, på asfalt, uten gode løpesko, og innen tre måneder var det gjort. Var så dum at jeg bare kjørte på, for jeg var blitt av løpebasillen. Hadde også et dårlig løpesteg, løp på hælene i stedet for forsålen. Har hatt mange timer hos fysioterapeut, og han får "løsnet" litt opp i det hver gang. Men dessverre er det nå kronisk, og jeg kjenner det hver gang jeg løper. Ikke gjør samme tabbe som meg! Få tak i gode sko, unngå hardt underlag, og løp på forfoten 🙂 Anonymkode: b3b3a...56e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Del Skrevet 19. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil tro det er beinhinnebetennelse på gang 🙄 Jeg begynte selv å løpe for syv år siden, på asfalt, uten gode løpesko, og innen tre måneder var det gjort. Var så dum at jeg bare kjørte på, for jeg var blitt av løpebasillen. Hadde også et dårlig løpesteg, løp på hælene i stedet for forsålen. Har hatt mange timer hos fysioterapeut, og han får "løsnet" litt opp i det hver gang. Men dessverre er det nå kronisk, og jeg kjenner det hver gang jeg løper. Ikke gjør samme tabbe som meg! Få tak i gode sko, unngå hardt underlag, og løp på forfoten 🙂 Anonymkode: b3b3a...56e Takk for gode råd! Anonymkode: 42503...7d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 21. mai 2020 #4 Del Skrevet 21. mai 2020 Jogging er veldig hardt for en utrent kropp, så kan være mulig betennelse eller overbelastning. Stiller meg bak tipsene du fikk ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #5 Del Skrevet 22. mai 2020 Hvor langt og lenge løper du hver gang? Når man ikke er vant til å løpe, trenger kroppen tid til å bygge opp styrke og utholdenhet til å tåle belastningen. Selv om kondisjonen kan være god, og man føler man kan løpe laaaangt - så bør man ta det rolig og følge en jevn opptreningsplan. Det anbefales også maks 10% økning i belastning for hver uke. Beinhinnebetennelse kan bli langdryg, så jeg ville absolutt tatt symptomene på alvor og fokusert på å forebygge det. Lykke til! Anonymkode: 72acf...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #6 Del Skrevet 22. mai 2020 On 5/19/2020 at 7:09 PM, AnonymBruker said: Jeg jogger nå som treningssentrene er stengt, og jeg liker det! Jeg blir litt støl i beina, og får litt vondt foran på leggen (e) etter jeg har løpt. Jeg venter med å jogge på nytt til jeg ikke har vondt. Er dette vanlig, eller er det sånn at det er stor sjanse for at det er begynnende beinhinnebetennelse? Har bestilt bedre løpesko, vet hvilke sko jeg trenger, har tatt slik test på tredemølle før på sportsbutikk. Anonymkode: 42503...7d8 Det ser ut som om du gjør det rette; det går nok bra! 😀 Men ja, det er beinhinnebetennelse du kjenner. Og som andre skriver, unngå å løpe på asfalt, om du kan. Løp eventuelt litt kortere, gjerne med intervall i en motbakke. Anonymkode: 33737...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kleshengeren Skrevet 22. mai 2020 #7 Del Skrevet 22. mai 2020 10%- regelen som er nevnt er veldig god for å unngå skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjeste mann Skrevet 25. mai 2020 #8 Del Skrevet 25. mai 2020 Det er mange "start med løping" artikler, men denne er blant bedre. Anbefalt lesning: https://www.plusstid.no/helse-og-velvaere/helse/fysisk-aktivitet/begynne-a-jogge Viktig å tenke på i starten av en "løpekarriere" : Løp saktere enn du tror. Løp kortere enn du tror. Løp oftere enn du tror du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 25. mai 2020 #9 Del Skrevet 25. mai 2020 Slet mye med det, fysioterapeuten sa det var pga leggmusklene var litt små (pga litt for mye inaktivitet 🙃) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KenF Skrevet 10. juni 2020 #10 Del Skrevet 10. juni 2020 Hei, du finner oppdatert informasjon om tilstanden på www.mtss.no. Selv om tilstanden populært sett kalles for en beinhinnebetennelse så er det ikke en betennelsestilstand i beinhinnen, men en overbelastningsskade i skinnebeinet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå