Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greithvis noen følger med på aktiviteten mim på messenger såpass lenge at de kan avsløre tydelig at jeg kommuniserer med en annen person over tid?  Anklages for utroskap og synes dette er vanskelig å akseptere som fremgangsmåte selv om anklagen er riktig. Hva ville dere gjort? Er det evt ulovlig å følge med på sånt?

Anonymkode: 44c6b...ef6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at de følger med, at meldingene dine blir lest? Har vedkommende skaffet seg tilgang til profilen din?

Anonymkode: 62d40...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at de følger med, at meldingene dine blir lest? Har vedkommende skaffet seg tilgang til profilen din?

Ikke lest meldinger, men fulgt med på aktiviteten over litt tid. Såpass lenge at det kommer tydelig frem at vi chatter mye på messenger. Jeg håper da ikke meldinger kan være lest også. Går det an på noe vis?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke lest meldinger, men fulgt med på aktiviteten over litt tid. Såpass lenge at det kommer tydelig frem at vi chatter mye på messenger. Jeg håper da ikke meldinger kan være lest også. Går det an på noe vis?

Meldingene kan leses hvis vedkommende på en eller annen måte får tilgang til profilen din, f.eks. via din private mobil eller laptop.

Hvis det bare er snakk om at han eller hun har observert at du har vært aktiv på gitte tidspunkt så kan jeg ikke se for meg at det er ulovlig på noen måte. Det er snakk om informasjon som er tilgjengelig for hvem som helst i kontaktlisten din.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det snoket på meldinger? Hvis det bare er fulgt med på når du var aktiv er det helt innafor. 

Anonymkode: b0853...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men personen kan jo ikke vite hvem du er i kontakt med? Det blir i såfall spekulasjoner. Om ikke personen har logget seg inn på din konto.

Anonymkode: 3ecef...28f

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greithvis noen følger med på aktiviteten mim på messenger såpass lenge at de kan avsløre tydelig at jeg kommuniserer med en annen person over tid?  Anklages for utroskap og synes dette er vanskelig å akseptere som fremgangsmåte selv om anklagen er riktig. Hva ville dere gjort? Er det evt ulovlig å følge med på sånt?

Eh, du er utro og kan ikke sette deg på din høye moralske hest mot messengerovervåketen altså, ærlig talt.

Anonymkode: b4a41...a46

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men personen kan jo ikke vite hvem du er i kontakt med? Det blir i såfall spekulasjoner. Om ikke personen har logget seg inn på din konto.

Anonymkode: 3ecef...28f

Han har lagt merke til stor aktivitet mellom meg og en venn av han. Normalt ville vi ikke hatt kontakt i det hele tatt. Anklagene er riktige, men det må da gå an å si at tidspunkt på messenger ikke stemmer. Hører mange snakker om at det ikke alltid stemmer med tidspunktene.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du er utro og kan ikke sette deg på din høye moralske hest mot messengerovervåketen altså, ærlig talt.

Jeg bare lurer på om det er greit at han har fulgt med såpass mye? At jeg er utro er en annen sak. Forstår at han ikke synes det er greit, men jeg liker ikke at han snoker på denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om det er greit at han har fulgt med såpass mye? At jeg er utro er en annen sak. Forstår at han ikke synes det er greit, men jeg liker ikke at han snoker på denne måten.

Jeg synes det er helt greit når han har mistanke. Når han mistenker at noen svindler ham psykisk.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har tydeligvis gitt han grunn til å snoke. Hvordan mener du han burde reagert? Ville du innrømmet utroskapen dersom han bare spurte deg rett ut, uten noe som helst av bevis?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke "snoking" å merke seg informasjon som ligger i appen. Særlig ikke hvis du har gitt han en grunn til å merke seg det. 

Anonymkode: 48e2b...087

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke liker at han snoker, må du heller ikke være utro. Du gir han jo en grunn til å snoke, dvs han har kanskje en mistanke om et eller annet? Skjønner det er irriterende med snoking, men altså.. Du kan evnt slette meldinger med personen, men da vil det vises på meldingen mellom deg og den det gjelder.

Anonymkode: 30361...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er 1000% ganger verre å være utro iallfall.

Men, skjønner ikke hvordan man kan se ut fra aktivitet hvem en person har snakket med? Eneste man ser på messenger er jo om personen er online eller ikke? Forstår ikke hvordan dette er en måte å snoke på, kan noen forklare?

Anonymkode: dfdd6...1a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig utidig om du skal prøve å overbevise han om at du ikke er utro. En ting er jo å være utro som er åpenbart ugreit, men å la han tro at mistankene hans er paranoia og at det er han har et problem som følger med på Messenger-statusen din gjør det mye verre. 

Anonymkode: b71fc...3e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer opp som aktiv på messenger når du er på fb også.

Anonymkode: 74a56...58f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig utidig om du skal prøve å overbevise han om at du ikke er utro. En ting er jo å være utro som er åpenbart ugreit, men å la han tro at mistankene hans er paranoia og at det er han har et problem som følger med på Messenger-statusen din gjør det mye verre. 

Men det er vel ikke ulovlig å nekte? Kan han gjøre noe med det i verste fall? Hvis han mener jeg fucker opp psyken hans?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare gjøre det slutt med han da? Så slipper du å være utro mer og han å være paranoid-kontrollerende? Du kan godt fortelle at du er utro med kompisen hans, så han kan bli fri fra dere begge.

Anonymkode: f5a13...926

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du absolutt skal være utro og han stakkars mannen din mistenker utroskap pga aktivitet dere imellom på messenger, så vær utro andre steder enn messenger da? Gå og vær utro fysisk, hvorfor skal du snakke med han elskeren din på messenger når mannen din har mistanke?????? 

For en absurd situasjon. Du er utro, han mistenker du er utro mens du sitter og snakker med han du er utro med. 

Anonymkode: 30959...fd9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ikke ulovlig å nekte? Kan han gjøre noe med det i verste fall? Hvis han mener jeg fucker opp psyken hans?

I tillegg til å bedra han vil du jo gjøre han helt ødelagt av å holde på slik. Selvfølgelig er det ikke ulovlig (og det skjønner jeg ikke hvorfor du spør om heller), men det er slemt og helt unødvendig. Hvorfor kan du ikke være ærlig på dette og gi opp dette forholdet? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...