Gå til innhold

blir ertet for gramatikk og usynliggjort på instagram ol av de fleste..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hver gang jeg skreiv noe inn i den livesendinga til Levi Jensen (offentlig profil som forkynner evangeliet og skal frelse Norge), så skal de som chatter samle seg mot meg, og terpe på gramatikken min, eller be meg holde kjeft eller krangle med meg om noe selvom jeg bare er hyggelig og spør Levi og ikke de i chatten, om ting om Jesus. Levi svarer meg aldri, men jeg ble bedt for en gang jeg ringte inn live, om at coronaen måtte ta slutt så jeg kunne få jobbe igjen i mai. jeg svarer dem frekkt om de er frekke, og ber dem la være å plage meg. de svarer med alt feil jeg skriver og at jeg må lære meg å skrive og å telle og begynne på skolen igjen. etter dette så har jeg blitt flere ganger oppringt av gemmelige numre og blitt tullet med og de sier autist til meg (tror det er fordi jeg skrev at jeg har autisne på instagram profilen min. jeg har fjerna tlf nummeret mitt der nå.  dette er barn og ungdom som gjør. er dette fordi autister blir sett på som null verdt på sosiale medier? bør jeg egentlig vurdere å slutte å oppholde meg på facebook/instagram og tiktok? så er det som om jeg ikke blir sett, når jeg er i sånne medier. jeg skriver fine ord og smilefjes men likevel så blir jeg ikke sett, selvom mange andre er i den livesendinga og chatter. er det fordi jeg er annerledes? ikke engang radioresepsonen bryr seg om meldingene mine, de ber kvinner sende inn men de leser bare omtrendt opp purre kjepp og de andre gjenngangerne og noen andre kvinner.. (men jeg fikk vertfall klem av Steinar Sagen under siste innspillingen av Ukens vinner i Oslo på nrk da. det var helt rått :) ). men utenom det, er det sån at autister uten særlig mengde med venner eller følgere på sosiale medier, blur blokkert eller sett ned på fordi de har autisme? 

Endret av Pinnedyr
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en purrkjepp?

Anonymkode: a7d38...169

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en purrkjepp?

Anonymkode: a7d38...169

purrekjepp er kallenavnet til en av de som sender inn dilemmas og postkasse spørsmål til radioresepsjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er dette så viktig for deg? Hvorfor må du ha svar fra denne Levi, og hvorfor mener du det er viktig for deg og radioresepsjonen og lese opp dine spørsmål og ikke andres? 

Jeg er ikke lengre på sosiale medier, og har det mye bedre med meg selv. 

Anonymkode: db335...6b9

• Liker 1
Skrevet

Du er en av veldig mange som skriver inn til disse forskjellige stedene. Det er random hvem som plukkes ut og med så mange innsendinger fra andre er sjansen minmal for at akkurat du skal svares. 
Jeg ville forsøkt å bruke energien min andre steder enn de stedene du føler de ikke ser deg.
Hva med en hobby?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det mange som kan komme med nedlatende kommentarer til folk som er anderledes. Det skjer både i sosiale medier og det virkelige liv. Dette er selvfølgelig ikke greit i det hele tatt!

Når det gjelder radioresepsjonen, så får nok de maaaange innsendinger hver dag, og bare de aller beste blir trukket ut. Så det er helt vanlig å ikke bli valgt, og har ingenting med deg som person å gjøre. Kanskje du ikke skal sende inn mer, siden du tar deg så nær av det? Bare kose deg med programmet isteden:)

Å være på Instagram kan gi de fleste dårlig selvtillit. Enten det er at man får få likes eller følgere, eller at man sammenlikner livet sitt med det glansbildet andre legger ut. Det er ikke sunt. Hvis dette påvirker deg negativt, ville jeg tatt en pause derfra. 

Det religiøse programmet vet jeg ingenting om. Men hvis det er så mange kjipe i kommentarfeltet, så ville jeg holdt meg unna tror jeg:)

Anonymkode: 1b407...b2f

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det mange som kan komme med nedlatende kommentarer til folk som er anderledes. Det skjer både i sosiale medier og det virkelige liv. Dette er selvfølgelig ikke greit i det hele tatt!

Når det gjelder radioresepsjonen, så får nok de maaaange innsendinger hver dag, og bare de aller beste blir trukket ut. Så det er helt vanlig å ikke bli valgt, og har ingenting med deg som person å gjøre. Kanskje du ikke skal sende inn mer, siden du tar deg så nær av det? Bare kose deg med programmet isteden:)

Å være på Instagram kan gi de fleste dårlig selvtillit. Enten det er at man får få likes eller følgere, eller at man sammenlikner livet sitt med det glansbildet andre legger ut. Det er ikke sunt. Hvis dette påvirker deg negativt, ville jeg tatt en pause derfra. 

Det religiøse programmet vet jeg ingenting om. Men hvis det er så mange kjipe i kommentarfeltet, så ville jeg holdt meg unna tror jeg:)

ok. takk for tips. ja jeg har prøvd å la være å kommentere eller å sende epost til radioresepsjonen den sistte måneden, fordi i radioresepsjonen er det nesten bare de gode gamle som får komme frem i radioresepsjonens filemmas og postkasse, og det er blantannet pluggenballe og purrekjepp. :)

Skrevet
13 minutter siden, Narad skrev:

Du er en av veldig mange som skriver inn til disse forskjellige stedene. Det er random hvem som plukkes ut og med så mange innsendinger fra andre er sjansen minmal for at akkurat du skal svares. 
Jeg ville forsøkt å bruke energien min andre steder enn de stedene du føler de ikke ser deg.
Hva med en hobby?

jeg har en hobby jeg kan gjøre istedet ja, og det er å se på humor på tv. 

Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er dette så viktig for deg? Hvorfor må du ha svar fra denne Levi, og hvorfor mener du det er viktig for deg og radioresepsjonen og lese opp dine spørsmål og ikke andres? 

Jeg er ikke lengre på sosiale medier, og har det mye bedre med meg selv. 

Anonymkode: db335...6b9

det er ikke det at det er så viktig, men mer at jeg har prøvd å prøvd og likevel er jeg som "usynlig/ubetydelig" og føler jeg blir utstøtt av både folk og hunder disse to siste årene (ja hunder blir bjeffete og knurrete når de ser meg de siste to årene, uten at jeg noengang har gjort noe mot en hund) fordi jeg er autistisk. jeg skal derfor ungå å kommentere eller si takk eller versågod til noen på instagram live om de takker meg om jeg gir de info om noe de spør om, for da henger de meg bare ut om jeg staber brukernavnet feil og blir sure, og osv. jeg har klart å la være å skrive i en måned nå, etter det som skjedde på instagram live. har også gitt opp innsendinga til radioresepsjonen og hører heller på dem uten å sende noe inn. og ler. 

Endret av Pinnedyr
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du gjør endringer slik at du ikke får så mange negative opplevelser:) Det er veldig lurt! For ofte kan ting føles veldig vondt eller som et angrep på deg som person, når det ofte ikke er så mye mening bak det fra den som skrev det. Man kan fint nyte radioprogrammer, livestreams og titte rundt på Instagram uten å kommentere/sende inn spørsmål osv. 

Har du noen å være sammen med av og til? Familie, jobb, behandler eller støttekontakt feks? Sosiale medier kan føles som en jungel, selv for friske som forstår sosiale koder bedre altså:)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du gjør endringer slik at du ikke får så mange negative opplevelser:) Det er veldig lurt! For ofte kan ting føles veldig vondt eller som et angrep på deg som person, når det ofte ikke er så mye mening bak det fra den som skrev det. Man kan fint nyte radioprogrammer, livestreams og titte rundt på Instagram uten å kommentere/sende inn spørsmål osv. 

Har du noen å være sammen med av og til? Familie, jobb, behandler eller støttekontakt feks? Sosiale medier kan føles som en jungel, selv for friske som forstår sosiale koder bedre altså:)

jeg har støttekontakt men det har vært strenge regler i coronatidene så jeg fikk "brakkesyke" og var mer på nettet. mdn nå er det begynt å løsne opp sp jeg får være mer sosial med støttekontalten. hun er så snill :)

Skrevet

Det Levi driver med er å utnytte andre sårbare mennesker. Det de i kommentarfeltet hans driver med er å tråkke på sårbare mennesker.

Unngå å oppsøke slike rom og du unngår og bli utnyttet og tråkket på. 

Lykke til og ha en fin uke Pinnedyret :)

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, Gasellen skrev:

Det Levi driver med er å utnytte andre sårbare mennesker. Det de i kommentarfeltet hans driver med er å tråkke på sårbare mennesker.

Unngå å oppsøke slike rom og du unngår og bli utnyttet og tråkket på. 

Lykke til og ha en fin uke Pinnedyret :)

ok. takk. å være på instagram live å chatte med han Levi Jensen, skal jeg prøve å unngå fra nå av😊

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ville bare gi beskjed om at de som snakker stygt til deg på Levi Jensen sin stream bare gjør det for at du skal reagere og bli sint/lei deg. Dersom du bare lar vær å svare de som skriver stygt til deg, så vil de slutte. Det er nettopp det at du reagerer som gjør at de skriver stygge ting til deg. Det er ikke nødvendigvis fordi du er føler du er annerledes. Det er nok ikke i tankene dems en gang. De pirker bare på at du er kristen og liker Levi Jensen. Hvis de ringer deg, så anbefaler jeg deg å blokkere nummerne dems, og blokkere de som skriver stygge ting til deg på Facebook eller Instagram. 

Anonymkode: 2567c...987

• Liker 2
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg ville bare gi beskjed om at de som snakker stygt til deg på Levi Jensen sin stream bare gjør det for at du skal reagere og bli sint/lei deg. Dersom du bare lar vær å svare de som skriver stygt til deg, så vil de slutte. Det er nettopp det at du reagerer som gjør at de skriver stygge ting til deg. Det er ikke nødvendigvis fordi du er føler du er annerledes. Det er nok ikke i tankene dems en gang. De pirker bare på at du er kristen og liker Levi Jensen. Hvis de ringer deg, så anbefaler jeg deg å blokkere nummerne dems, og blokkere de som skriver stygge ting til deg på Facebook eller Instagram. 

Anonymkode: 2567c...987

jeg har blokkert de frekke på instagram, men jeg kan desverre ikke blokkere hemmelige og skjulte tlf nummere, fordi det går ikke an på mobilen. det går kun an å blokkere synlige telefonnumre. 

Endret av Pinnedyr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...