AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei. Jeg har spørsmål vedrørende jobb/AAP. Jeg har vært sykemeldt i ett år, og nå på AAP siden august. Skal ha oppfølgingsmøte med nav og fastlege i morgen. Det er (foreløpig) ingen tilrettelegging mulig i jobben min. Vi har prøvd fire ganger, og pga sykdommens natur er jeg nå helt ute av arbeidslivet en periode slik at jeg får behandling. Behandlingen er medisiner hver 6.uke og ikke noen arbeidsrettet behandling. Nå ønsker leder og HR et møte angående veien videre. Jeg skjønner såpass at de tenker i de baner si meg opp/be meg si opp. Hva er best her? Det skal i det lange løp søkes uførepensjon, men blir det feil om jeg sier opp jobben selv? Er det alltid sånn at man bør bli sagt opp? Noen som vet/har tanker? Anonymkode: b1dd6...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Og før noen spør hvorfor jeg er syk/om jeg virkelig er syk. Jeg har Sjøgrens, lupus og bektherev, med alle følgesykdommer som kommer. Anonymkode: b1dd6...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Det har ikke betydning vedr uførsøknad. Men om du plutselig mister aap, har det betydning. Anonymkode: f8ee1...dbc
Nooni Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 (endret) Jeg tenker at en mellomting er smart, hvis det er klart at du ikke kan gå tilbake til jobben og det ikke er mulighet for tilrettelegging. Arbeidsgiver kan uansett si deg opp hvis du har vært sykemeldt 1 år. Med mellomting mener jeg at dere i møte blir enig om å avslutte arbeidsforholdet og at dette fremkommer i sluttattest. Kommuniser med nav. Endret 19. mai 2020 av Nooni
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Dersom du risikerer å måtte søke dagpenger taper du enormt ved å si opp selv. Da tar det to måneder før de begynner å regne stønad mot to dager hvis du blir sagt opp. Anonymkode: 76861...3ac 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 Du taper penger ved å si opp selv og det ser ikke bra ut på cv om du sier opp selv. Har ingen kjennskap til sykdommene du nevner. Er det utenkelig med deltidsjobb på en annen arbeidsplass ? Anonymkode: 3aea7...1bf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du taper penger ved å si opp selv og det ser ikke bra ut på cv om du sier opp selv. Har ingen kjennskap til sykdommene du nevner. Er det utenkelig med deltidsjobb på en annen arbeidsplass ? Anonymkode: 3aea7...1bf Det ser ikke bra ut på cv hvis arbeidsgiver sier deg opp mente jeg! Fort i svingene her Anonymkode: 3aea7...1bf
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du taper penger ved å si opp selv og det ser ikke bra ut på cv om du sier opp selv. Har ingen kjennskap til sykdommene du nevner. Er det utenkelig med deltidsjobb på en annen arbeidsplass ? Anonymkode: 3aea7...1bf Har en relativt "enkel" jobb som sekretær, men pr tiden er det umulig å jobbe. Jeg får feber og leddsmerter ved anstrengelse, har lungetrøbbel pga bivirkninger av medisin etc. Vi har prøvd å få meg ut i jobb fire ganger siden 2016. Anonymkode: b1dd6...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det ser ikke bra ut på cv hvis arbeidsgiver sier deg opp mente jeg! Fort i svingene her Anonymkode: 3aea7...1bf Nå går det jo mot ufør, så da har vel ikke CV'n noe å si. Anonymkode: f460e...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå