Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nå på dagtid:

1. vask med salisylsyre

2. C-vitaminserum

3. Øyekrem med hydroxypinacolone retinoate

4. CeraVe Cream

5. Solkrem

På kveldstid

1. Mild rensegel uten aktive stoffer

2. Retinol eller BHA Blackhead power Liquid (salisylsyre) 

3. samme øyekrem som over

4. samme hudkrem som over

Men når man blir gravid skal man vel unngå aktive virkestoffer? Så da utgår både vasken, øyekrem, og alle syrene? Hvordan kan man sikre at huden ikke forfaller helt, uten å risikere fosterskader?

Anonymkode: 5fd12...0fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: b9eb2...acd

AnonymBruker
Skrevet

Retinol og aha utgår. Mener man kan bruke c vitamin?

Anonymkode: d84fd...734

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, linker og videoer. Skal sjekke det ut! 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Retinol og aha utgår. Mener man kan bruke c vitamin?

Anonymkode: d84fd...734

Kan man det? Det hadde vært helt topp, for det har klart en effekt på huden min. 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.5.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker nå på dagtid:

1. vask med salisylsyre

2. C-vitaminserum

3. Øyekrem med hydroxypinacolone retinoate

4. CeraVe Cream

5. Solkrem

På kveldstid

1. Mild rensegel uten aktive stoffer

2. Retinol eller BHA Blackhead power Liquid (salisylsyre) 

3. samme øyekrem som over

4. samme hudkrem som over

Men når man blir gravid skal man vel unngå aktive virkestoffer? Så da utgår både vasken, øyekrem, og alle syrene? Hvordan kan man sikre at huden ikke forfaller helt, uten å risikere fosterskader?

De retinol kremene og andre sterke saker som hudpleiere selger kan du ikke bruke som gravid. Jeg gikk over til å stort sett bruke Origins og Ole Henriksen produkter, og noe fra helsekost. Ellers har jeg en BB krem fra Estee Lauder jeg er veldig glad i, men den inneholder ikke noen av disse sterke stoffene/syrene. Av solkrem bruker jeg Kiehls SPF 50 til ansikt. Veldig viktig med høy solfaktor da vi lettere kan få pigmentskader etc.

Anonymkode: 50b2f...38c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De retinol kremene og andre sterke saker som hudpleiere selger kan du ikke bruke som gravid. Jeg gikk over til å stort sett bruke Origins og Ole Henriksen produkter, og noe fra helsekost. Ellers har jeg en BB krem fra Estee Lauder jeg er veldig glad i, men den inneholder ikke noen av disse sterke stoffene/syrene. Av solkrem bruker jeg Kiehls SPF 50 til ansikt. Veldig viktig med høy solfaktor da vi lettere kan få pigmentskader etc.

Og kan anbefale Esse!! Selges på nett og på et par mindre hudpleiesteder i Oslo hvertfall. Organisk probiotisk hudpleie. Jeg holder meg unna probiotika-serien dems akkurat nå tilfelle, men de andre produktene elsker jeg. Særlig sjokolade-peelingen de har til ansikt. Huden blir som ny etter den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...