AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Jeg bruker nå på dagtid: 1. vask med salisylsyre 2. C-vitaminserum 3. Øyekrem med hydroxypinacolone retinoate 4. CeraVe Cream 5. Solkrem På kveldstid 1. Mild rensegel uten aktive stoffer 2. Retinol eller BHA Blackhead power Liquid (salisylsyre) 3. samme øyekrem som over 4. samme hudkrem som over Men når man blir gravid skal man vel unngå aktive virkestoffer? Så da utgår både vasken, øyekrem, og alle syrene? Hvordan kan man sikre at huden ikke forfaller helt, uten å risikere fosterskader? Anonymkode: 5fd12...0fe
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Retinol og aha utgår. Mener man kan bruke c vitamin? Anonymkode: d84fd...734
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Unngå salisyre, retinol og BHA syre. https://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravidhelse/kosmetikk-og-graviditet-3525691 Anonymkode: 247a5...91f
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 Takk for svar, linker og videoer. Skal sjekke det ut! 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Retinol og aha utgår. Mener man kan bruke c vitamin? Anonymkode: d84fd...734 Kan man det? Det hadde vært helt topp, for det har klart en effekt på huden min. Anonymkode: 5fd12...0fe
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #6 Skrevet 23. mai 2020 På 19.5.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev: Jeg bruker nå på dagtid: 1. vask med salisylsyre 2. C-vitaminserum 3. Øyekrem med hydroxypinacolone retinoate 4. CeraVe Cream 5. Solkrem På kveldstid 1. Mild rensegel uten aktive stoffer 2. Retinol eller BHA Blackhead power Liquid (salisylsyre) 3. samme øyekrem som over 4. samme hudkrem som over Men når man blir gravid skal man vel unngå aktive virkestoffer? Så da utgår både vasken, øyekrem, og alle syrene? Hvordan kan man sikre at huden ikke forfaller helt, uten å risikere fosterskader? Anonymkode: 5fd12...0fe De retinol kremene og andre sterke saker som hudpleiere selger kan du ikke bruke som gravid. Jeg gikk over til å stort sett bruke Origins og Ole Henriksen produkter, og noe fra helsekost. Ellers har jeg en BB krem fra Estee Lauder jeg er veldig glad i, men den inneholder ikke noen av disse sterke stoffene/syrene. Av solkrem bruker jeg Kiehls SPF 50 til ansikt. Veldig viktig med høy solfaktor da vi lettere kan få pigmentskader etc. Anonymkode: 50b2f...38c
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #7 Skrevet 23. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De retinol kremene og andre sterke saker som hudpleiere selger kan du ikke bruke som gravid. Jeg gikk over til å stort sett bruke Origins og Ole Henriksen produkter, og noe fra helsekost. Ellers har jeg en BB krem fra Estee Lauder jeg er veldig glad i, men den inneholder ikke noen av disse sterke stoffene/syrene. Av solkrem bruker jeg Kiehls SPF 50 til ansikt. Veldig viktig med høy solfaktor da vi lettere kan få pigmentskader etc. Anonymkode: 50b2f...38c Og kan anbefale Esse!! Selges på nett og på et par mindre hudpleiesteder i Oslo hvertfall. Organisk probiotisk hudpleie. Jeg holder meg unna probiotika-serien dems akkurat nå tilfelle, men de andre produktene elsker jeg. Særlig sjokolade-peelingen de har til ansikt. Huden blir som ny etter den. Anonymkode: 50b2f...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå