Gå til innhold

12 åringer som vil gå rundt på kjøpesenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag kom 12 åringen hjem og proklamerte at de hadde planlagt en gjeng å gå sammen på et svært kjøpesenter - omkring 4-5 stykker.

Da jeg sa at det var uaktuelt ble det sinne - "alle andre skal" og "koronatiden er slutt nå". En gjeng fra klassen var nå på vei til ham og "det var allerede bestemt". Sønnen min forsto til slutt at han måtte avslå og jeg hørte hvor overrasket de andre var over at han ikke fikk lov. Etterpå gråt han og har vært veldig lei seg for dette. Jeg har laget god mat og prøver å gjøre det koselig, så det går bedre nå. Men jeg er overrasket over alle de andre som tydeligvis får lov å "henge" inne på kjøpesenter nå. Er det flere som tenker som meg eller er det jeg som er dum og for streng nå?

Anonymkode: 1356e...b55

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde helt riktig. 12 åringer bør ikke henge på kjøpesenter selv uten koronarestiksjoner.   Du opptrer som en voksen ansvarlig forelder. Godt jobba. 

Anonymkode: d0bba...93e

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Mine tre har aldri fått lov til å henge på kjøpesenter, korona eller ei.

Anonymkode: 87e24...dc8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du gjorde helt riktig. 12 åringer bør ikke henge på kjøpesenter selv uten koronarestiksjoner.   Du opptrer som en voksen ansvarlig forelder. Godt jobba. 

Anonymkode: d0bba...93e

Helt enig !    Flott av deg   👍

Anonymkode: 5804a...2c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag kom 12 åringen hjem og proklamerte at de hadde planlagt en gjeng å gå sammen på et svært kjøpesenter - omkring 4-5 stykker.

Da jeg sa at det var uaktuelt ble det sinne - "alle andre skal" og "koronatiden er slutt nå". En gjeng fra klassen var nå på vei til ham og "det var allerede bestemt". Sønnen min forsto til slutt at han måtte avslå og jeg hørte hvor overrasket de andre var over at han ikke fikk lov. Etterpå gråt han og har vært veldig lei seg for dette. Jeg har laget god mat og prøver å gjøre det koselig, så det går bedre nå. Men jeg er overrasket over alle de andre som tydeligvis får lov å "henge" inne på kjøpesenter nå. Er det flere som tenker som meg eller er det jeg som er dum og for streng nå?

Håper du fikk forklart at koronatiden absolutt ikke er slutt

Fornuftig at han ikke fikk bli med de andre  :)

Anonymkode: 72939...c64

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke overrasket, dessverre, enkelte er veldig korttenkte. Men tommel opp for at du tok ansvar.

Anonymkode: 897fc...288

• Liker 3
Skrevet

Syns ikke 12-åringer bør henge på kjøpesentre enten det er koronatider eller ei.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det farlig å henge på kjøpesentre? Er det fordi dere ikke liker bråkete barn eller hva er greia?

Anonymkode: e27bc...dbc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må forklare ham at åpningen ikke betyr at faren er over, men at de nå har plass til ham på intensiven.

Anonymkode: f24bd...85c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det farlig å henge på kjøpesentre? Er det fordi dere ikke liker bråkete barn eller hva er greia?

Mener selvsagt når det ikke er koronatider.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også. Det er jo veldig dårlig gjort av foreldre å nekte barna sine å henge der andre henger. Dessuten komer de bare til å gå dit uansett hva foreldrene sier.

Anonymkode: 215ca...fca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, The Kitten skrev:

Syns ikke 12-åringer bør henge på kjøpesentre enten det er koronatider eller ei.

Hvorfor? Gjorde vi ikke alle det da vi var 12? 

Anonymkode: 4f551...199

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg på også. Det er jo veldig dårlig gjort av foreldre å nekte barna sine å henge der andre henger. Dessuten komer de bare til å gå dit uansett hva foreldrene sier.

Det skjer mye rart (dårlig) på kjøpesenteret som man ikke nødvendigvis ser. Vi var på infomøte med politiet på ungdomsskolen. Der kunne de fortelle at det er mye rekruttering til narkotikabruk som skjer på kjøpesentrene. Gjenger som bevisst oppsøker unge som er der alene. Og vi ble sterkt oppfordret til ikke la det være arenaer hvor barn/unge skulle henge alene.

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna trenger ikke å være der, og foreldre aner ikke hva som skjer der. Det kan være alt i fra narkotika, til mobbing til stjeling. De kan møtes hjemme hos hverandre i stedet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Stargaze said:

Det skjer mye rart (dårlig) på kjøpesenteret som man ikke nødvendigvis ser. Vi var på infomøte med politiet på ungdomsskolen. Der kunne de fortelle at det er mye rekruttering til narkotikabruk som skjer på kjøpesentrene. Gjenger som bevisst oppsøker unge som er der alene. Og vi ble sterkt oppfordret til ikke la det være arenaer hvor barn/unge skulle henge alene.

Selvsagt vil barn og unge henge alene, uten at å ha foreldre og lærere klistret på dem. Det burde de også få muligheten til. 

Anonymkode: f24bd...85c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

På kjøpesenter er det vakter og mye voksne mennesker. Det er tryggere der enn mange andre steder hvor ungdom henger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Stargaze skrev:

I Oslo?

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Gjorde vi ikke alle det da vi var 12? 

Anonymkode: 4f551...199

Det forsår du sikkert selv.

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er selvfølgelig urimelig. Smittetallene er ekstremt lave for tiden og viruset er ikke en gang farlig for andre enn 90-åringer. Tenk på din sønns fremtid. Å sitte innendørs i den alderen kan være skadelig. Det viktigste for en tolvåring er vel å kunne sosialisere med jevnaldrende.

AnonymBruker
Skrevet
På 20.5.2020 den 12.04, Stargaze skrev:

Samme beskjed har vi også fått. De som jobber forebyggende i politiet anbefaler ikke å la barn, ungdom gå rundt uten mål og mening på kjøpesenter. En ting er å dra med venner for å gjøre konkrete kjøp å så dra igjen. Noe annet er å la de gå rundt der kveld etter kveld.

Så tommel opp til TS

Anonymkode: 1fc8c...aaf

• Liker 2
  • Opprett ny...