Gå til innhold

Forsikringselskapet mitt hevder de ikke dekker Airbnb opphold på utenlandsreiser!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har helt standard reiseforsikring. Har bestilt fly og leilighet i utlandet. Leiligheten koster 24000 og har bare 50% refusjon.

Nå skriver de at Airbnb har egne vilkår og de ikke dekker dette. De vil heller ikke dekke flyreisen, enda jeg mistenker My trip jeg bestilte fra er konkurs. De respondere ikke på kontakt, har ikke gjort det på 7-8 uker.

Anonymkode: 3fc23...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis forsikringsselskapet ikke dekker tar du evt. kontakt med kredittkortselskapet du betalte med. 

Reiseforsikringer dekker i liten grad konkurser, men det kan du få tilbake fra Mastercard eller Visa hvis du ikke får det dekket fra andre steder. (Så fremt du betalte med kredittkort når du bestilte da)

Kjenner ikke til AirBnB sine vilkår, så der vet jeg ikke om kredittkortselskapet vil refundere deg. Men det er en mulighet og verdt å sjekke ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Siri_H skrev:

Hvis forsikringsselskapet ikke dekker tar du evt. kontakt med kredittkortselskapet du betalte med. 

Reiseforsikringer dekker i liten grad konkurser, men det kan du få tilbake fra Mastercard eller Visa hvis du ikke får det dekket fra andre steder. (Så fremt du betalte med kredittkort når du bestilte da)

Kjenner ikke til AirBnB sine vilkår, så der vet jeg ikke om kredittkortselskapet vil refundere deg. Men det er en mulighet og verdt å sjekke ut. 

Problemet er at jeg betalte med vanlig visa. Fant ikke MasterCard når jeg skulle bestille😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.5.2020 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg betalte med vanlig visa. Fant ikke MasterCard når jeg skulle bestille😪

Du kan reklamere via visa også, akkurat gjort det selv 

Anonymkode: 2aa33...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.5.2020 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Du kan reklamere via visa også, akkurat gjort det selv 

Anonymkode: 2aa33...316

Hvordan gikk du frem da? Er litt dårlig på sånt. Kontaktet du banken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se på vilkårene for forsikringen din. Vis til de vilkårene sin viser at air bnb-leiligheten er dekket når du kommuniserer med forsikringen. Med en vanlig reiseforsikring skal overnatting ifm. reise være dekket. 

Anonymkode: 13895...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vær oppmerksom på at alle reiseforsikringer har ekstra lang behandlingstid nå, så du må nok uansett smøre deg med en god del tålmodighet.. Pass på all dokumentasjon du har til du får kontakt!

Mistanken om konkurs kan du finne ut av ved å Google antar jeg. 

Anonymkode: 13895...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sikker på at det bare er 50 prosent refusjon, i corona-tiden? Fra Airbnb, altså. Jeg har bestilt mange reiser som nå er blitt kansellerte, og også endel overnattinger uten refusjon i det hele tatt. Type billigste rom, pre-paid rate, non-refundable. Men på grunn av corona kan vi altså søke om refusjon fra bookingstedet/hotellet selv om rommet i utgangspunktet var uten denne muligheten. Både gjennom booking.com og hoteller jeg har tatt kontakt med direkte.

Ville dobbeltsjekket med airbnb.

Anonymkode: e8e98...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var igjen i kontakt med reiseselskap. De vil verken dekke fly eller Airbnb.

Var nettopp kontakt med Airbnb og de sa at de ikke dekker tapet selv om jeg ikke har mulighet.

Jeg har helt vanlig full forsikring.

Leser her og der at folk får dekket reisen med en gang. Men selvfølgelig ikke meg. Er så jævla lei, at ikke noe kan gå lett for meg.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kollega av meg fikk booket om leiligheten hun hadde bestilt til neste sommer uten noe gebyr. Et det et alternativ?

Anonymkode: b7d22...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket flyselskap?

Hvilket land?

Hvilken reiseforsikring?

Når bestilte og betalte du?

Når avbestilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte avbestille leiligheten vi hadde leid via airbnb i april, og fikk tilbake alt bortsett fra servicegebyret. dette er stortsett normen på alle leilighetene jeg har leid der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du søker my trip på google, så er det ikke veldig mange positive hendelser som dukker opp for å si det slik.

Anonymkode: 20f0a...adf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...