Gå til innhold

hva nå???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei! har gått på yasmin p piller lenge nå og føler at de tar livet av meg! det finnes både negative og positive sider med disse, og de positve er at de gir meg regelmessig mens og ikke smerter(da jeg har skikkleig med smerter under denne uken) men det negative plager meg!

jeg kan knekke sammen totalt pga disse og begyne å gråte for den minste ting! men det aller værste er at jeg har mistet sexlysten totalt for minkjære! dette plager både han og meg! og jeg tenkte derfor å slutte på dem for å teste om det gjorde saken noe bedre!

men om jeg slutter, kan jeg bare slutte mitt i brettet og dersom jeg ønsker å starte på det igjen kan jeg da eventuelt bare starte når jeg selv vil er må jeg vente til første mens dag?

det gir vel ingen problemer for kroppen at jeg plutselig slutter og eventuelt begynner på!? vet noen om noen andre midler for prevensjon! vil ikke sette inn spiral eller ta sprøyte da jeg har hørt at det kan ta lang tid for å bli gravid da! kondom erjo kjipt da....

takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar nesten lengre tid å bli gravid etter p-piller...

Jeg hadde nesten 40 dagers syklus lenge og det tok over et halvt år å bli gravid.

Hørt om mange som blir gravid med en gang etter spiral. Men spiral koster jo masse penger og er egentlig bare verdt det om en skal vente en god stund med å bli gravid.

Du kan jo gå til legen og fortelle om bivirkningene du har, så kan legen evnt skrive ut ny resept med en annen type p-pille til deg.

En venninne av meg hadde også fæle bivirkninger av yasmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på Yasmin for fire uker siden, og det var midt i brettet.

Det går ca 4-6 dager så får du mensen.

Jeg sleit på de pillene jeg også. Begynnte å grine forde samboer måtte på jobb o.l.

Kjente stadig at det kokte i hode, og jeg klarte ikke å kontollere mine utbrudd.

Etterpå følte jeg meg dum og hadde dårlig samvittighet ovenfor min samboer. (Som må være ekstremt tålmodig :o )

Men nå har jeg det mye bedre. Går ikke lenger med slike små- depressive tanker, og sexlysten er på god vei tilbake :wink:

Kast pillene i søpla og kjøp kondom!!

Jeg tror det er mange "skumle" bivirkninger av p-piller man godt kan være foruten...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei morlock!

jeg håper du tar deg en titt innom her igjen fordi det du skrevet muntret meg opp! da er det ikke meg det er noe feil med men p pillene! var i et lute øyeblikk redd for at det kanskje ikke var p pillene sin feil, men fant dette litt rart da alt annet er poisitvt i mitt forhold!

så jeg regner med at det er pga pillene! har ikke lyst til å begyneå mase med et annet p pille merke men heller droppe det hele! men venter nok til min periode starter! da kaster jeg brettet! orker ikke å ha mensen en gang til nå bare n uke etter den andre! enig???

men har du fortsatt regelmessig mens og slike ting? er litt redd for at kondomen ikke holder men får vel bare stole på den! alt virker jo så mye tryggere med p piller men... det finnes mange grunner til at jeg ikke burde gå på dem.. blandt annet at jeg mister sexlysten(ser påd et somd et viktigste)

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...