Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner ingen svar noen steder og de fleste jeg spør er usikre. Men om man ikke består matte 2 får man ikke vitnemål da? Det er nok studiepoeng, men tenker mer på Ects poengene. 

Anonymkode: 2ae19...3d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig for folk å kunne svare på, da "matte 2" ikke er et universelt fag. Det kommer selvsagt an på hva faget inneholder, og hva som er obligatorisk på studiet ditt. Men jeg vil nok tro at matte 2 er såpass sentralt, at det må bestås...

Anonymkode: 40005...60a

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha så og så mange studiepoeng i matematikk og statistikk for å kunne få ut vitnemål. 

Har du strøket i f.eks Matte 2 for mange ganger ved din skole, så kan du godt ta faget ved en annen skole, og søke om innpass i faget.

Anonymkode: 41e1c...44c

AnonymBruker
Skrevet

Om det er et obligatorisk fag må du bestå det ja, noe det som oftest er i ingeniørstudiene, kan sikkert være forskjell der du studerer, men generelt er matte 1, matte 2 og fysikk obligatorisk for alle ingeniørstudier, det er nettopp disse som gjør det til et ingeniørstudie, hvis ikke kunne du bare studert elektronikk og blitt elektriker. 

Anonymkode: 9eb33...076

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det er et obligatorisk fag må du bestå det ja, noe det som oftest er i ingeniørstudiene, kan sikkert være forskjell der du studerer, men generelt er matte 1, matte 2 og fysikk obligatorisk for alle ingeniørstudier, det er nettopp disse som gjør det til et ingeniørstudie, hvis ikke kunne du bare studert elektronikk og blitt elektriker. 

Anonymkode: 9eb33...076

Du blir ikke elektriker av å studere elektronikk 🙃 Det er et ingeniørfag det også.

Anonymkode: a722e...6e9

• Liker 1
Skrevet

Hvis faget er obligatorisk så får du ikke vitnemål. 

Unntak: hvis du har tatt andre fag utenom som dekker faget helt, slik at du uansett ville kunnet søke fritak. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...