AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Jeg finner ingen svar noen steder og de fleste jeg spør er usikre. Men om man ikke består matte 2 får man ikke vitnemål da? Det er nok studiepoeng, men tenker mer på Ects poengene. Anonymkode: 2ae19...3d7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Umulig for folk å kunne svare på, da "matte 2" ikke er et universelt fag. Det kommer selvsagt an på hva faget inneholder, og hva som er obligatorisk på studiet ditt. Men jeg vil nok tro at matte 2 er såpass sentralt, at det må bestås... Anonymkode: 40005...60a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Du må ha så og så mange studiepoeng i matematikk og statistikk for å kunne få ut vitnemål. Har du strøket i f.eks Matte 2 for mange ganger ved din skole, så kan du godt ta faget ved en annen skole, og søke om innpass i faget. Anonymkode: 41e1c...44c
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Om det er et obligatorisk fag må du bestå det ja, noe det som oftest er i ingeniørstudiene, kan sikkert være forskjell der du studerer, men generelt er matte 1, matte 2 og fysikk obligatorisk for alle ingeniørstudier, det er nettopp disse som gjør det til et ingeniørstudie, hvis ikke kunne du bare studert elektronikk og blitt elektriker. Anonymkode: 9eb33...076 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det er et obligatorisk fag må du bestå det ja, noe det som oftest er i ingeniørstudiene, kan sikkert være forskjell der du studerer, men generelt er matte 1, matte 2 og fysikk obligatorisk for alle ingeniørstudier, det er nettopp disse som gjør det til et ingeniørstudie, hvis ikke kunne du bare studert elektronikk og blitt elektriker. Anonymkode: 9eb33...076 Du blir ikke elektriker av å studere elektronikk 🙃 Det er et ingeniørfag det også. Anonymkode: a722e...6e9 1
Ullvott Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Hvis faget er obligatorisk så får du ikke vitnemål. Unntak: hvis du har tatt andre fag utenom som dekker faget helt, slik at du uansett ville kunnet søke fritak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå