AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei! Vil egentlig bare ha litt innspill fra andre i denne situasjonen. Jeg har ei venninne som har vært sammen med en type i ca 1 år. De gjorde det slutt for noen måneder siden, og har fortalt meg litt om bruddet og hvordan han var som person. Ikke en veldig bra type med andre ord (overgrep og mishandling for å nevne noe). Hun tok opp også en annen ting som fikk meg til å reagere. De er begge på samme alder (23 år). Hun fortalte at han hadde snakket med mindreårige jente mens de var sammen, noe hun visste om. Hun fortalte også at han hadde tidligere før de var sammen (når han var 18) antastet en mindreårig jente (under 15). I ettertid nå forteller hun alle hvor mye hun savner han, og at hun fremdeles elsker han, noe som provoserer meg innmari. Har bare lyst til å kutte kontakten med hele dama. Jeg reagerte selvfølgelig med å synes synd på henne når hun fortalte alt det vonde han gjorde mot hu, men når hun tok opp at kjæresten hennes snakket med mindreårige mens hun visste det, ble jeg rett og slett kvalm. Hun er voksen, og må ta ansvar. Jeg fortalte akkurat hva jeg synes om det til hu, men det virker ikke helt som det nådde frem. Anonymkode: 69e55...8ba
GrønnNellik68 Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Jeg syns dette er vanskelig. Er vel i sånne situasjoner man trenger en god venn ikke når det går bra. Jeg er og enig at hun må skjønne at det er ikke greit at han snakker med mindreårige. Nå er det jo slutt og hun trenger all støtte hun kan få for å få han på avstand og komme seg unna. Det er da en trenger venner å henge seg på..kutter du henne ut blir det to mennesker som hun er glad i som kutter henne ut. Og risken større for at hun prøver å få han tilbake. Litt sånn jeg tenker da. Du bør uansett snakke med henne å si i fra at du vurderer å kutte henne ut pga det at hun godtok at kjæreste snakket med mindreårige. Det når frem vil jeg tro. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, Bente1234 skrev: Jeg syns dette er vanskelig. Er vel i sånne situasjoner man trenger en god venn ikke når det går bra. Jeg er og enig at hun må skjønne at det er ikke greit at han snakker med mindreårige. Nå er det jo slutt og hun trenger all støtte hun kan få for å få han på avstand og komme seg unna. Det er da en trenger venner å henge seg på..kutter du henne ut blir det to mennesker som hun er glad i som kutter henne ut. Og risken større for at hun prøver å få han tilbake. Litt sånn jeg tenker da. Du bør uansett snakke med henne å si i fra at du vurderer å kutte henne ut pga det at hun godtok at kjæreste snakket med mindreårige. Det når frem vil jeg tro. Lykke til. TS her Skulle kanskje ha nevnt dette, men hun er ikke en veldig nær venninne. Hun snakker med meg når hun trenger det, eller trenger noe. Ellers er det ganske tomt og ensidig vennskap. Dette var nok egentlig veldig viktig informasjon som jeg skulle tatt med i første posten. Anonymkode: 69e55...8ba
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Uavhengig av om du kutter kontakten eller ikke vil jeg nevne at avhengig av hva mennesker har opplevd i barndommen (eller for så vidt senere i livet) kan psykologiske ettervirkninger gjøre at de savner partnere som ikke er bra for dem. Kanskje hun trenger å gå i terapi for å komme over dette. Det er ikke alltid bare å bestemme seg for å gå videre. Det kan hende hun prøver, men ikke klarer det fordi det bakenforliggende ikke er bearbeidet enda. Anonymkode: 74a4f...c1b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Skulle kanskje ha nevnt dette, men hun er ikke en veldig nær venninne. Hun snakker med meg når hun trenger det, eller trenger noe. Ellers er det ganske tomt og ensidig vennskap. Dette var nok egentlig veldig viktig informasjon som jeg skulle tatt med i første posten. Anonymkode: 69e55...8ba Hvis dere ikke er gode venner i utgangspunktet kan du jo bare fase henne ut. Tror ikke jeg hadde gidder å lage masse drama med å "kutte henne ut" i klare ordelag. Jeg hadde bare vært veldig opptatt når hun tar kontakt og aldri tatt initiativ til noe selv. At hun gjør ting som er imot dine verdier får være hennes sak, når du uansett ikke ønsker mer kontakt. Anonymkode: fd2c3...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå