AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Har en hund som nekter kloklipp.. Men når er egentlig klør for lange? Til at det nesten blir dyremishandling Bilde er av hunden min Anonymkode: 46d72...729
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 https://www.hunden.no/nyheter/vis/5034/Klipping-av-kl-r/ de der er litt for lange og bør klippes for å unngå at hunden får smerter Anonymkode: 940e8...79c 3
Flamme Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Når hunden står på gulvet, så skal klørne ikke røre gulvet. Klørne der er litt lange, men ikke sånn at det er på grensen til dyremishandling. Hadde fått de klippet nå. Jeg klipper bittelitt 1 gang pr uke. Tok litt tid før jeg fikk taket på det, men nå går det som smurt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 40 minutter siden, Flamme skrev: Når hunden står på gulvet, så skal klørne ikke røre gulvet. Klørne der er litt lange, men ikke sånn at det er på grensen til dyremishandling. Hadde fått de klippet nå. Jeg klipper bittelitt 1 gang pr uke. Tok litt tid før jeg fikk taket på det, men nå går det som smurt. De sier så, men det kommer an på oppbyggingen av poten. Hadde jeg klipt så klørne aldri berørte gulvet her, hadde jeg klipt til blods hver eneste gang. Når man ser under poten, ser man at ytterste del av klørne er en hake, eller hva jeg skal si. Denne skal klippes vekk. Anonymkode: 753c7...019 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Forøvrig ville jeg klipt lite, og ofte, å prøvd å gjøre kloklipping til noe positivt. Jeg klipper lite og ofte, og gradvis over tid, får jeg de kortere og kortere. Men jeg kan ikke klippe helt klikkefri, lange nerver. Og jeg kan garantere deg at du får et større problem om du klipper til blods, enn du har nå. Anonymkode: 753c7...019 4
pia mater Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sier så, men det kommer an på oppbyggingen av poten. Hadde jeg klipt så klørne aldri berørte gulvet her, hadde jeg klipt til blods hver eneste gang. Når man ser under poten, ser man at ytterste del av klørne er en hake, eller hva jeg skal si. Denne skal klippes vekk. Anonymkode: 753c7...019 Da må du bare klippe en liten del oftere, så nerven trekker seg tilbake. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 15 minutter siden, pia mater skrev: Da må du bare klippe en liten del oftere, så nerven trekker seg tilbake. Det der er en myte Anonymkode: 940e8...79c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Hver tredje måned så må min bedøves for å ta en ordentlig kloklipp. Vi måtte bare gi opp å få til selv. Heldigvis går tannpussing bra så han slipper å skulle måtte stresse med det hos vetten også. Anonymkode: e96e2...bce
pia mater Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er en myte Anonymkode: 940e8...79c Hvis klørne er ikke blir klippet ofte nok vil nerven strekke seg lengre utover i kloen. Ved å klippe ofte vil den trekke seg litt tilbake. Er jo uansett en fordel å klippe jevnlig så hunden blir vant med det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 34 minutter siden, pia mater skrev: Hvis klørne er ikke blir klippet ofte nok vil nerven strekke seg lengre utover i kloen. Ved å klippe ofte vil den trekke seg litt tilbake. Er jo uansett en fordel å klippe jevnlig så hunden blir vant med det. Før i tiden trodde man «nerven» vokste ut med den lange kloen. Ergo ville lange klør bety et unormalt utvokst «nerve». Behandlingen var å klippe ned klo, nerve og tilhørende knokkel inni kloen og brenne etterpå for å stoppe blødningen. Sannheten er at den rosa lærhuden følger knokkelen. Den vokser seg ikke lenger i takt med hornveksten. Dersom man klipper inn på lærhuden og spesielt dersom man klipper seg inn på knokkel, øker risiko for infeksjoner i kloen og deformerte klør. Anonymkode: 940e8...79c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 TS Etter å ha sett folk surre plastikk rundt hodet også smøre med noe godt fikk jeg klippa potene forran! HURRA! Så nå gjenstår bare bak potene og uleklørna🙈 Anonymkode: 46d72...729
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 5 timer siden, pia mater skrev: Hvis klørne er ikke blir klippet ofte nok vil nerven strekke seg lengre utover i kloen. Ved å klippe ofte vil den trekke seg litt tilbake. Er jo uansett en fordel å klippe jevnlig så hunden blir vant med det. klipper hver uke, men min hund vil alltid ha klør som går nedi gulvet. Lange negler foran og korte på bakbeina. Så nei, nerven har ikke trukket seg inn. Kun når det er klippet til blods, som jo noen dyrleger gjorde før, tok det tid før nerven kom tilbake der den var. Men jeg klarte ikke forhindre den kom tilbake til vanlig posisjon. Anonymkode: 93799...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå