Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 uker på vei med nummer 2, og begynner å bli rimelig rastløs 😅

Så er litt nysgjerrig på når dere andre fødte andremann - og hvordan var fødselen i forhold til førstemann? 🙂

Anonymkode: bf3b7...143

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nr2 ble satt i gang 9 dager over termin. Det gikk kjappt og var forferdelig 😛 hadde nok vært bedre om jeg slapp riestimulerende drypp.

Anonymkode: 3e180...97e

AnonymBruker
Skrevet

9 dager før termindato 

Anonymkode: 0f7c3...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Ble igangsatt en uke over termin med nr 1. Rask og greit fødsel til å være førstegangs og igangsatt. Litt komplikasjoner på slutten, babyen var stjernekikker og stod litt fast, så måtte tas med vakuum.

Fødsel nr 2 startet av seg selv 3 dager før termin. Veldig rask, men fin fødsel. Fødsel nr 3 var omtrent lik, bare at den var 3 dager over termin.

Anonymkode: 2f17d...563

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann kom 40+0 og andremann kom 40+4. Det startet med rier første gang og vannavgang andre gang. Fødselene var ganske like, men jeg opplevde fødsel nr. to som mindre intens. Første gang tok det 5 timer fra første tegn, andre gang tok det 2 timer. 

Anonymkode: 37e83...e67

AnonymBruker
Skrevet

Første kom 8 dager før termin, andre kom to dager over termin. Første fødsel var nesten 40 timer, vond og utmattende og førte til mye plager. Andre fødsel var på 8,5 time, fortsatt vond (så klart😅) men noe helt annet enn første! 

Mitt beste tips er å ikke tenke for mye på at «andre ofte kommer tidligere», det er veldig tungt hvis man er innstilt på det og det ikke skjer🙈

Anonymkode: 6064e...c54

AnonymBruker
Skrevet

Andre ble født dagen før termin. Fødselen var veldig mye enklere og raskere enn første. Som to forskjellige verdener. 

Anonymkode: 3ae7d...096

AnonymBruker
Skrevet

4 dager over termin.  En fødsel etter boka🙂. Brukte ca 3 t fra jeg kom på sykehuset til babyen var ute

Anonymkode: 89095...97a

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at andremann var enklere enn første! 🥰 Hadde selv en dramatisk fødsel med første, så denne gangen er det en risikofødsel. Men krysser fingrene for at den blir fin!

Prøver å ta en dag av gangen og ikke vente så alt for meget. Noen dager håper tenker jeg at det hadde vært skjønt om babyen kom nå - men de fleste dagene synes jeg tida har gått for fort, og jeg vil gjerne vente litt til før hun kommer ut 🙈 

Håper hun holder seg der inne til termin ❤

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nr. 1 40+4

Nr. 2 40+5

Nr. 2 gikk mye raskere enn første

Anonymkode: 5a74f...b92

Skrevet

Jeg fødte nr. 2 fem dager over termin. Brukte halvparten av tiden enn med fødsel på nr. 1. Raskt og greit :)

Skrevet (endret)

Første var planlagt ks, og nummer to kom en dag før termin.

Teknisk sett regnes dette som første fødsel, etter det jeg forstod. De kunne ikke skjønne hva som tok så lag tid med meg. Så sa jeg ja, dette er barn nummer to, men fødsel nummer en. Aha, da gikk det opp ett lys for dem. Fødebrevet betydde null da? For de hadde jo ikke lest noe.Vannet gikk hjemme. Hadde så vondt at jeg bare lå å pustet i fosterstilling. Dro på sykehuset og 48 timer etterpå var barnet her. Sikkert likt som mange andre førstegangsfødende.

Endret av GjestSiden2006
AnonymBruker
Skrevet

Nummer 2 ble født 13 dager før termin. 

Anonymkode: 0f069...c0d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre at andremann var enklere enn første! 🥰 Hadde selv en dramatisk fødsel med første, så denne gangen er det en risikofødsel. Men krysser fingrene for at den blir fin!

Prøver å ta en dag av gangen og ikke vente så alt for meget. Noen dager håper tenker jeg at det hadde vært skjønt om babyen kom nå - men de fleste dagene synes jeg tida har gått for fort, og jeg vil gjerne vente litt til før hun kommer ut 🙈 

Håper hun holder seg der inne til termin ❤

Ts

Min fødsel nr 1 gikk mye raskere enn fødsel nr 2. Fødsel nr 2 var likevel rask. 

Anonymkode: 0f069...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Fødte min første 4 dager før termindato. Startet med vannavgang, rier først et døgn senere. 6 timer fra første rie til han var ute. Nr 2 ble født fem dager før termin. Startet med kynnere som jeg ikke skjønte var rier. Gikk med de hele ettermiddagen, så ble de sakte men sikkert mer regelmessig. Gikk å la meg den kvelden og tenkte jeg skulle ringe føden tidlig neste morgen, men måtte stå opp igjen ganske kjapt 😅 reiste inn til føden på natten og så var hun ute rundt halv fire på morgenen tror jeg. Kom ut bare 1,5 time etter jeg kom til sykehuset, gikk veldig kjapt når jeg først skjønte det var rier. 

Anonymkode: 7e72c...76f

AnonymBruker
Skrevet

Første ble igangsatt 12 dager over termin, drypp, klipp, vacuum og hele pakka, født to døgn senere. 

Andre født spontant 4 dager over termin, styrtfødsel. 

(Tredje forøvrig på termin, enda kjappere styrtfødsel) 

Anonymkode: 55768...1bf

AnonymBruker
Skrevet

1.fødsel - 2 uker før termin, 15 timers fødsel

2.fødsel- 2 dager før termin, styrtfødsel på 2 timer (mye raskere enn første fødsel, men også mye vondere!)

3.fødsel- 1 dag etter termin, 4 timers fødsel

Anonymkode: b5120...3c0

Skrevet

Nr 2 kom en uke senere enn nr 1 (på termindato, mens nr 1 kom en uke før). Fødselen var til gjengjeld mye mye raskere og lettere. To timer styrtfødsel og jeg følte meg som en verdensmester etterpå kontra 16 timer som endte med tangforløsning med nr 1. (Tredjemann kom en uke før termin og var nok en styrtfødsel, på bare 25 minutter denne gangen.)

AnonymBruker
Skrevet

Førstemann kom en uke før termin, andremann enn uke over 😅

Fødsel nummer to var som en drøm sammenlignet med første. Jeg hadde mye mer kontroll og pustet meg gjennom hele fødselen. Opplevde også at smertene kom litt senere på en måte.

Anonymkode: ce77c...058

AnonymBruker
Skrevet

1. En uke før

2. To uker før

Anonymkode: 2a331...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...