AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hvordan finner jeg ut hvordan blodtype jeg har? Ringer jeg fastlegen og spør? Anonymkode: 8b888...3be
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Det står på fødselsattesten din. Fastlegen har ingen forutsetning for å vite hvilken blodtype du har med mindre du har tatt forliksprøver før operasjon for eksempel, og da er det i såfall sykehuset som har denne informasjonen. Anonymkode: 4611e...a9d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står på fødselsattesten din. Fastlegen har ingen forutsetning for å vite hvilken blodtype du har med mindre du har tatt forliksprøver før operasjon for eksempel, og da er det i såfall sykehuset som har denne informasjonen. Anonymkode: 4611e...a9d Står ikke på noen av mine sin. I tillegg fikk jeg feil informasjon på sykehuset, han de påsto var rhesus positiv er negativ. Anonymkode: 5b995...ba1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 Fødselsattest?!!! Ha ha.. Nei! Dersom du har vært gravid, vil det stå i svangerskapspapirene. Blodbanken kan ha blodtypen i sine systemer dersom det har blitt tatt forliksprøver i forbindelse med operasjon. Dersom du ønsker å vite blodtype må du få time hos fastlegen, og så må fastlegene rekvirere blodprøve til blodtyping. Anonymkode: cbd09...36a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fødselsattest?!!! Ha ha.. Nei! Dersom du har vært gravid, vil det stå i svangerskapspapirene. Blodbanken kan ha blodtypen i sine systemer dersom det har blitt tatt forliksprøver i forbindelse med operasjon. Dersom du ønsker å vite blodtype må du få time hos fastlegen, og så må fastlegene rekvirere blodprøve til blodtyping. Anonymkode: cbd09...36a På min og mine søskens fødselsattest står blodtypen vår, så jeg vet ikke hva du ler av? Anonymkode: 4611e...a9d 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 (endret) Om du har vært inne står det i værnepliktsbok + På "Dødsmerket". Edit: -Seff i journal på S.Hus., -om du har hatt kirurgi ..! Be spess om operasjonsbeskrivelse ..? Du har rett til å få innsyn i journalen din, og hvis du ønsker det kan du også få forklart ord og uttrykk som er vanskelige å forstå. Fra: https://helsenorge.no/rettigheter/pasientjournal a. Endret 19. mai 2020 av Sliten&kjørt52 ...
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #10 Skrevet 19. mai 2020 Hvis du har vært i militæret skal det være testet og står da på den smykkegreien du fikk der. Har du vært gravid, skal det stå i papirene dine. Har du vært operert, vært blodgiver eller fått blodoverføring før skal sykehuset vite det. Ellers er det vel ikke sånt man tester uten grunn, så fastlegen kan trolig ikke hjelpe. Verdt et forsøk da, men. Anonymkode: 800ed...e32
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #11 Skrevet 19. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: På min og mine søskens fødselsattest står blodtypen vår, så jeg vet ikke hva du ler av? Anonymkode: 4611e...a9d Bullshit! Snakker du om norsk fødselsattest? Hvorfor i all verden skal alle blodtypes ved fødsel? Dette har ingen hensikt, og blir ikke gjort. Anonymkode: cbd09...36a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #12 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bullshit! Snakker du om norsk fødselsattest? Hvorfor i all verden skal alle blodtypes ved fødsel? Dette har ingen hensikt, og blir ikke gjort. Anonymkode: cbd09...36a Hvorfor i all verden skulle jeg tulle om dette på et forum? Herregud. Jeg skjønner ikke at dette er noe man kaller bullshit. Vi er selvsagt norsk. Jeg og mine søsken ble født ved en prematuravdeling pga svangerskapsforgiftning, så det kan være derfor, men jeg har tenkt at det sikkert er noe som står på fødselsattester. Det står i alle fall på min, og for å være ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva det er du tror på eller ikke din wannabe-ekspert. Anonymkode: 4611e...a9d 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #13 Skrevet 19. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bullshit! Snakker du om norsk fødselsattest? Hvorfor i all verden skal alle blodtypes ved fødsel? Dette har ingen hensikt, og blir ikke gjort. Anonymkode: cbd09...36a Her kan du forøvrig lese om andre som også har blodtypen sin på fødselsattesten sin, så håper jeg at du tenker deg om litt mer før du slenger ut påstander om at det andre sier er bullshit fremover. https://www.helsenett.no/sok.html?searchword=blodtype&searchphrase=all https://www.diskusjon.no/topic/809190-vet-du-din-egen-blodtype/ https://www.helsenett.no/225-sykdommer/blod/blod/19441-ny-blodtype.html Anonymkode: 4611e...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Skrevet 19. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skulle jeg tulle om dette på et forum? Herregud. Jeg skjønner ikke at dette er noe man kaller bullshit. Vi er selvsagt norsk. Jeg og mine søsken ble født ved en prematuravdeling pga svangerskapsforgiftning, så det kan være derfor, men jeg har tenkt at det sikkert er noe som står på fødselsattester. Det står i alle fall på min, og for å være ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva det er du tror på eller ikke din wannabe-ekspert. Anonymkode: 4611e...a9d Wannabe-ekspert? Nå har det seg sånn at jeg har jobbet med dette tidligere, i mange år. Anonymkode: cbd09...36a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wannabe-ekspert? Nå har det seg sånn at jeg har jobbet med dette tidligere, i mange år. Anonymkode: cbd09...36a Med mindre jobben din innebar å lese alle fødselsattester fra hele landet så kan det kanskje tenkes at det er andre prosedyrer for å skrive fødselsattester og blodtype barn andre steder i landet, og ulike årsaker til at man blodtyper barn som du ikke visste om? Så får du tenke deg om neste gang du ler av noen på et forum og kaller det bullshit. Anonymkode: 4611e...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå