AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei, Har søkt høyere utdanning i år og venter forsatt på å laste opp dokument vitnemål/kompetansebevis på Samordna opptak. Men jeg lurer på om kompetansebevis er tilstrekkelig eller trenger jeg vitnemål? Ifølge skolerådgiveren så er alle generell studiekompetanse-fagene oppført på kompetansebeviset mitt og at det er nok bevis på at jeg har fullført vgs. Anonymkode: 76de7...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Du må må vitnemål på plass! Hvis du blir ferdig i år vil vitnemål automatisk lastes opp i samordna opptak. Hvis den ikke blir det må du prøve å fikse det Anonymkode: 5f0d9...606
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du må må vitnemål på plass! Hvis du blir ferdig i år vil vitnemål automatisk lastes opp i samordna opptak. Hvis den ikke blir det må du prøve å fikse det Anonymkode: 5f0d9...606 Jeg ble ferdig med alle fagene i April. Ringte skolen i går og de har fått ordnet kompetansebevis som jeg skal hente. De sa at det er nok bevis når man skal søke høyere utdanning, men jeg har lest litt rundt som sier noe annet... De sa at jeg ikke kan få vitnemål fordi jeg tok opp fag som privatist? 🤷♀️ Anonymkode: 76de7...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 Det er dessverre ikke nokk bevis! Hvilke skole er det? Jeg tokk også opp fag, men jeg fikk fortsatt vitnemål. Har du søkt om å få ett nytt vitnemål? Anonymkode: 5f0d9...606
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Det er dessverre ikke nokk bevis! Hvilke skole er det? Jeg tokk også opp fag, men jeg fikk fortsatt vitnemål. Har du søkt om å få ett nytt vitnemål? Anonymkode: 5f0d9...606 Det er Elverum vgs. Jeg har ikke vitnemål fra før så jeg har ikke søkt om nytt. Jeg spurte rådgiveren om det men han sa at dette er nok bevis, så jeg vet ikke. Tror du det kommer automatisk? Får eventuelt spørre i morgen når jeg drar dit. Anonymkode: 76de7...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 Når jeg tok fag som privatist måtte jeg dra innom min tidligere VGS, og få faget inn på vitnemålet, så printet de ut et nytt vitnemål til meg. Anonymkode: 56712...78b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #7 Skrevet 19. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg tok fag som privatist måtte jeg dra innom min tidligere VGS, og få faget inn på vitnemålet, så printet de ut et nytt vitnemål til meg. Anonymkode: 56712...78b Ja, de printer ut en du duplikat av vitnemålet. Fag som blir tatt opp som er bedre resultat en forrige kommer automatisk inn på vitnemålet, man må bare gi beskjed. Men TS har ikke fått vitnemål før. Ts, det du kan gjøre er å søke på studiet og gå inn på dokumentasjoner for å se hva du må laste opp. Hvis det står at det må være vitnemål kan du prøve å ri ge samordna opptak og forklare situasjonen. Se om det er nokk med kompetansebevis eller ikke. Anonymkode: 5f0d9...606
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #8 Skrevet 19. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, de printer ut en du duplikat av vitnemålet. Fag som blir tatt opp som er bedre resultat en forrige kommer automatisk inn på vitnemålet, man må bare gi beskjed. Men TS har ikke fått vitnemål før. Ts, det du kan gjøre er å søke på studiet og gå inn på dokumentasjoner for å se hva du må laste opp. Hvis det står at det må være vitnemål kan du prøve å ri ge samordna opptak og forklare situasjonen. Se om det er nokk med kompetansebevis eller ikke. Anonymkode: 5f0d9...606 Når jeg logger inn på Min side på Samordna, så kan jeg laste opp Vitnemål og dokumentasjon. Men takker for innspill. Skal finne ut mer i morgen når jeg drar dit og så ringer jeg Samordna opptak. 👍 Anonymkode: 76de7...dc6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg logger inn på Min side på Samordna, så kan jeg laste opp Vitnemål og dokumentasjon. Men takker for innspill. Skal finne ut mer i morgen når jeg drar dit og så ringer jeg Samordna opptak. 👍 Anonymkode: 76de7...dc6 Ikke noe problem, håper alt ordner seg! Anonymkode: 5f0d9...606 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #10 Skrevet 21. mai 2020 Ringte i dag. Siden kompetansebeviset mitt tilhører reform 94, får jeg ikke endre på vitnemålet mitt. Anonymkode: ee7d5...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå