AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hei Etter mine beregninger skulle jeg hatt mens 14. Mai. (Jeg har prøvd i ca 4 mnd og har hatt svært regelmessig syklus.) Mens kom ikke og jeg har hatt negative graviditetstester frem til i dag. I dag hadde jeg en svakt positiv graviditetstest - kan dette være korrekt når det skjer så sent? Da jeg antok at dette ikke var min måned tok jeg i dag min første eggløsningstest (rosa clearblue) for å finne ut når neste mulighet er. Denne var positiv i dag. Kan jeg være gravid? Kan en eventuell graviditet være grunnen til positiv eggløsningstest? Har noen opplevd noe lignende? Hva bør jeg gjøre nå? Anonymkode: c513d...db5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Ja, om du fikk positiv graviditetstest er du per i dag gravid. Gratulerer! (Eggløsningstester kan slå ut på hcg, så det er grunnen til at den også ble positiv.) Kan være flere grunner til at testen slo ut senere - du kan ha hatt eggløsning senere enn vanlig, egget kan ha festet seg sent, eller du kan rett og slett skille ut lite hcg i urinen. Noen tester er også mindre sensitive enn andre. Hva bør du gjøre nå? Krysse fingrene for at lille spire klamrer seg fast der inne, ta folat, holde deg unna alkohol og tobakk, og lese deg opp på kostholdsråd for gravide 😊 Går det galt så er det fordi det skjer noe feil i utviklingen til embryoet, dessverre ingenting mer du kan gjøre for å påvirke. Gratulerer igjen og lykke til! Anonymkode: 2d3b1...70d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå