Gå til innhold

Barnehagen er tilbake til vanlige grupper igjen, smittevern ikke så viktig lenger..??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En måned siden oppstart nå, og fordi regjeringen krevde lengre åpningstider i bhg forrige uke har de nå sluttet med kohorter og er full gruppe på 18 barn. De må gjøre det slik fordi de nå må gå vakter som vanlig, for å få til kravet om fulle dager. Så vips var smittevern ikke så viktig lenger, det tok ikke mange ukene gitt... Er det slik i «alle» barnehager nå? 

Anonymkode: 2c712...1b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal jo gradvis åpne opp, det er ingen som seriøst mener man skal ha de strengeste tiltakene i lang tid.

Om man har grupper på 5, 10 eller 15 i barnehagene har minimalt å si for smittespredning. Men veldig mye å si for åpningstider og dermed økonomien og samfunnet

Anonymkode: dc2cc...00e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slik i vår bhg. Her er det fortsatt redusert åpningstid: kl 8-15. Og fortsatt kohorter, men kohortene er litt større og samarbeider litt mer. Men føler at smittevern blir ivaretatt. Hvor bor du, er det et sted uten smitte? Vi bor i Viken som hadde høye tall. 

Anonymkode: a0d39...910

• Liker 3
Skrevet

Her er det fortsatt kohorter og redusert åpningstid. bor ein plass med bare 1 smittetilfelle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det ikke vært noen smittede og vi har fortsatt kohorter. 

Anonymkode: 954c6...c21

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke gått bort fra gruppene i vår barnehage. Men ettersom det ikke har vært noe endring i smittetallene etter åpningen for 1 mnd siden er det kanskje på tide at alle barnehager går tilbake til mer normal hverdag.

Anonymkode: d9cc7...ca3

• Liker 5
Skrevet

Hvem er det som fant på ordet Kohort? Hvorfor ikke bare bruke ordet gruppe?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slik i vår bhg. Her er det fortsatt redusert åpningstid: kl 8-15. Og fortsatt kohorter, men kohortene er litt større og samarbeider litt mer. Men føler at smittevern blir ivaretatt. Hvor bor du, er det et sted uten smitte? Vi bor i Viken som hadde høye tall. 

Anonymkode: a0d39...910

Bor også i Viken, med høye smittetall, så synes det er merkelig. Men klart, de er jo 15-20 stk i klassene på skolen også, så sånn sett er jo ikke forskjellen så stor..

Ts

Anonymkode: 2c712...1b0

AnonymBruker
Skrevet

De gjør det sikkert fordi det ikke har blitt noe mer spredning etter barnehagene åpnet. Flere kunne nok fulgt etter, men det føles sikkert litt rart for dem. Jeg er enig i at det er lurt å åpne forsiktig, men om det ikke er noen forskjell etter en måned, bør det være lov å prøve å slakke litt til. 

Anonymkode: 5694c...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Hordaland går man mot mer vanlige åpningstider, så da blir gruppene større. Ser ikke på det som noe problem når det nesten ikke er smitte i Norge nå.

Anonymkode: 1e33e...bc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, tussi84 skrev:

Det kan du si. Det neste spørsmålet er hvorfor folk fortsetter å bruke ordet, f.eks her inne. For dumt.

Anonymkode: 4e783...bac

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Hordaland går man mot mer vanlige åpningstider, så da blir gruppene større. Ser ikke på det som noe problem når det nesten ikke er smitte i Norge nå.

Anonymkode: 1e33e...bc8

Enig! 7 timer har jeg og det er for lite. Ser fram til det blir 9 timer igjen!

Anonymkode: 4e783...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har de kuttet ned på timer. Gikk fra 8 til 7 timer av en merkelig grunn. 

Anonymkode: b262c...245

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, tussi84 skrev:

Høres proft ut med kohort. Ordets makt.

Anonymkode: dddc0...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Med 8000 bekreftede smittede i Norge, tror jeg vi kan se på smittefaren som veldig lav. Så ja, lev normalt frem til neste bølge.  Vaske hendene og nys i armhulen. Holder mer enn nok

Anonymkode: 31ac9...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i en bygd i Kristiansand har bhg redusert åpningstider ut bhg året. 8-1530. Med unntak av de som har krav på utvidet 

Anonymkode: fe585...246

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i viken og her har vi fortsatt kohorter, men reglene har blitt litt løsere og vi samarbeider mer med den andre kohorten fra samme avdeling. Vi har åpningstid 8-1530. Er nok meget sannsynlig det blir slik til sommerferien starter. Kohorter er egentlig greit men savner å ha mulighet til pauser og det å kunne ha normale hente og bringe situasjoner for nå løper vi oss fordervet ved start og slutt opp og ned trapper med sekker og barn. Savner og at barna kan ha normale leker og avdelinger. Er veldig fint med tur men nå er vi på tur vær dag og alle er desverre ikke like turvante så ser noen barn sliter. En del foreldre glemmer å tenke på turtøy, drikkeflasker osv så for alle barn er ikke dette bra nok selv om det for mange kan være en fin ting. Savner mere ro i hverdagen og mindre stress, på den positive side må jeg forbrenne enomt med kalorier på jobb og er gjennomsvett av løpingen innen 8.30😂 Pga korona har jeg bare hatt vikar på kohorten min så det å sette dem inn i alt vær morgen i tilegg til dette maratonet 2x daglig blir mye! Føler jeg uansett må være takknemlig jeg har en jobb og en inntekt så føler ikke jeg kan klage men nå er den strikken ganske strukket på max så håper vi kan gå tilbake til litt normale tilstander til høsten i det minste:bond:

AnonymBruker
Skrevet

Her har barnehagen åpen fra 08-15:30. Skolen går tilbake til ordinære klasser fra mandag. Tror barnehagen også vil gjøre det. Gruppene har uansett vært flytende og vært noe sammen. 

Anonymkode: ce0f4...82c

• Opprett ny...