AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Hva bruker de som selger fiskekort, overnatting ved elven osv pengene på? Altså, selv om utenlandske turister er villige til å beta 100 000vis av kroner for å få fiske, så bor vi jo i et lang der flesteparten egentlig er vant til at det er gratis å fiske? Hvilke utgifter er det som ikke blir dekket inn, når nordmenn pruter for å få fiske i lakseelv? Hva er det med dette økonomiske tapet jeg ikke forstår, som er så ille? https://www.nrk.no/vestland/nordmenn-prutar-pa-dyrt-laksefiske-1.15022079 Anonymkode: 19c87...b39
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Det er gratis å hobbyfiske i sjøen. I elver og vann er det fiskekort som gjelder. Prisene varierer mye. For å fiske i Oslomarka: https://www.ofa.no/produkt/ofa-arsfiskekort-voksen-2020/ Anonymkode: a6a67...47d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gratis å hobbyfiske i sjøen. I elver og vann er det fiskekort som gjelder. Prisene varierer mye. For å fiske i Oslomarka: https://www.ofa.no/produkt/ofa-arsfiskekort-voksen-2020/ Anonymkode: a6a67...47d Ja, men jeg lurer på hva desse med fiskerett taper. En ting er differansen fra nordmenn til tyskere sin betalingsvilje. Men har de så høye utgifter til denne fiskeretten sin, at de trenger de sykt høye summene? Anonymkode: 19c87...b39
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev:Ja, men jeg lurer på hva desse med fiskerett taper. En ting er differansen fra nordmenn til tyskere sin betalingsvilje. Men har de så høye utgifter til denne fiskeretten sin, at de trenger de sykt høye summene? Anonymkode: 19c87...b39 Ser at leder for Altaelva uttaler seg i artikkelen du legger ut. For Altaelva er det ikke noen private som har fiskerett, da det er allemannseie. Men det er opprettet et interesseselskap som ivaretar elva. De har kostnader med drift og vedlikehold av tilhørende bygninger, lønn til blant annet elvevakter, drift av elva i form av oppfrisking av uønskede arter, vedlikehold av forbygninger osv, administrative kostnader. Hvordan regnskapet deres ser ut vet jeg ikke. Anonymkode: 44cef...f10
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #5 Skrevet 19. mai 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men jeg lurer på hva desse med fiskerett taper. En ting er differansen fra nordmenn til tyskere sin betalingsvilje. Men har de så høye utgifter til denne fiskeretten sin, at de trenger de sykt høye summene? Anonymkode: 19c87...b39 Nå er vel "200.000 for tre dager" noe jeg har lest i en annen artikkel. Dette innebærer at det selges en opplevelsesreise, med fiske ++ innbakt i denne prisen. Det er en rimelig sær greie, og jeg hadde aldri kunnet betale så mye, selv om luksuriøs losjering og det hele var inkludert. Men noen har altså disse pengene, og nå uteblir de, på grunn av reiserestiksjoner. Jeg forstår at de som taper penger jamrer seg litt, men regner med at de klarer seg, til neste korsvei. Anonymkode: a6a67...47d
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #6 Skrevet 19. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er vel "200.000 for tre dager" noe jeg har lest i en annen artikkel. Dette innebærer at det selges en opplevelsesreise, med fiske ++ innbakt i denne prisen. Det er en rimelig sær greie, og jeg hadde aldri kunnet betale så mye, selv om luksuriøs losjering og det hele var inkludert. Men noen har altså disse pengene, og nå uteblir de, på grunn av reiserestiksjoner. Jeg forstår at de som taper penger jamrer seg litt, men regner med at de klarer seg, til neste korsvei. Anonymkode: a6a67...47d Møtte en tysk turist som kommer til Norge hvert år, bor i et bar uker og betaler noen hundre tusen bare i overnatting, pluss fiske. Samme sted hvert år. Ingen opplevelse inkludert. Han har med egen kokk, så utleier har ikke noe styr med oppvartning av han.. I huset han leier er matboden låst, han får "kun" bruke kjøleskapet. Så blir ikke belønnet for å komme tilbake år etter år, fordi kommer ikke han så kommer noen andre. Anonymkode: 19c87...b39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå