AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #1 Skrevet 19. mai 2020 Jeg har nylig sagt opp jobben min, og ba om å få attest på arbeidsforholdet. Jeg fikk til svar at den sendes automatisk ut med sluttoppgjøret og at det er ikke noe sjefen styrer med. Jeg kunne derfor ikke få attest nå. Dette finner jeg merkelig. Jeg trodde det var sjefen som sende ut attest. Hvis det ikke er henne, hvem er det da som sender ut attest? Anonymkode: 811ec...aa5
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #2 Skrevet 19. mai 2020 Jeg har alltid fått attest rett fra sjefen selv. De ekstra gode sjefene har laget en personlig sluttattest hvor det står mer enn bare «jobbet fra da til da» Anonymkode: 98eca...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #3 Skrevet 19. mai 2020 Det er nok forskjeller fra sted til sted, tviler på at absolutt alle i hele Norge gjør det helt likt. Sannsynligvis er det HR-avdelingen som fikser. Anonymkode: 0f175...b57 1
Brunello Skrevet 19. mai 2020 #4 Skrevet 19. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok forskjeller fra sted til sted, tviler på at absolutt alle i hele Norge gjør det helt likt. Sannsynligvis er det HR-avdelingen som fikser. Anonymkode: 0f175...b57 HR kan bare gi bekreftelse på arbeidsforholdet. Det er nærmeste leder som må skrive dersom det skal stå noe fornuftig i attesten. Dersom sjefen ikke ønsker å skrive en dårlig attest, er det mulig det overlates til HR med en bekreftelse.
Whistler Skrevet 20. mai 2020 #5 Skrevet 20. mai 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig sagt opp jobben min, og ba om å få attest på arbeidsforholdet. Jeg fikk til svar at den sendes automatisk ut med sluttoppgjøret og at det er ikke noe sjefen styrer med. Jeg kunne derfor ikke få attest nå. Dette finner jeg merkelig. Jeg trodde det var sjefen som sende ut attest. Hvis det ikke er henne, hvem er det da som sender ut attest? Anonymkode: 811ec...aa5 Hva vil du ha? En attest som sier at du har vært ansatt i "stillingsnavn" fra dato til dato, eller vil du ha en beskrivelse av hva stillingen innebærer og en evaluering av din innsats, dine evner, egenskaper og resultater? Den første får du fra personalmedarbeider, som sitter på formalia i sine systemer. Den andre kan du få av sjefen i en eller annen form, men det er ikke noen automatikk i det, eller en rettighet du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå