Gå til innhold

Hvilket studie passer best for dem som liker opplegget på VGS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenke da følgende: 

- Mye gruppearbeid 

- Relativt jevn og trutt oppfølging. Tenker da mest på oppgaver / arbeidskrav med tilbakemelding. 

- Klar progresjon mellom emner / fag

osv. 

Nå mener jeg ikke masse håndholding, men heller et opplegg som er veldig sosialt inkluderende for studenten, der man på en måte får jobbet mye med andre.  

Anonymkode: d5094...924

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Profesjonsstudier, minus jusstudiene i Oslo og sannsynligvis de fleste andre steder også, på grunn av minimal oppfølging. Men medisin, tannlege, sykepleie og lignende burde fungere, sikkert også realfag på universitetet. Ikke engang tenk på fritt sammensatte bachelorgrader i humanistiske fag. 

Anonymkode: 5e9cf...44d

AnonymBruker
Skrevet

Sosionom, barnevernspedagog, sykepleie, vernepleie, medisin, bioingeniør og andre profesjonsstudier.

Anonymkode: a1de2...bf3

AnonymBruker
Skrevet

Lærer 

Anonymkode: 5da84...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Jusstudiet i Bergen?

Anonymkode: 2ed69...952

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde stor forskjell mellom vilkårlige fag på universitetet og et profesjonsstudium på høyskole i hvert fall. 

Anonymkode: ded02...982

AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig velge yrket ditt ut fra hvordan man jobber sammen på skolen? 

Anonymkode: af2d9...9f3

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

sikkert også realfag på universitetet

Ikke min erfaring i alle fall. På vgs hadde man ca 30-35 timer organisert undervisning i uka. Første året på universitetet var dette kuttet til 15-20 timer. Nå på masternivå, under 10 timer i uka i snitt. Og undervisningskvaliteten har vært dalende hele veien. Hvis man ikke liker å "slite" med fag, vil jeg sterkt fraråde å studere realfag på universitet. 

Mitt inntrykk av venner og kjente som studerte øk-ad er at det er en slags forlengelse av vgs. Litt det samme for de som gikk bachelor i ingeniørfag. 

Anonymkode: d4703...d8e

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenke da følgende: 

- Mye gruppearbeid 

- Relativt jevn og trutt oppfølging. Tenker da mest på oppgaver / arbeidskrav med tilbakemelding. 

- Klar progresjon mellom emner / fag

osv. 

Nå mener jeg ikke masse håndholding, men heller et opplegg som er veldig sosialt inkluderende for studenten, der man på en måte får jobbet mye med andre.  

Anonymkode: d5094...924

Profesjonsstudier på et mindre studiested. Man er mye mer overlatt til seg selv på universitetetene i de større byene.

AnonymBruker
Skrevet

Lærer, lektor, andre profesjonsstudier. Jeg har inntrykk av at OsloMet har mer 8-16 undervisning, enn det UIO har (ofte bare 2 timer undervisning om dagen).

Anonymkode: 81cbf...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sivilingeniørutdanning. Og sikkert vanlig ingeniørutdanning også. 

Anonymkode: 2a773...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...