AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 Er i uke 37 nå og gruer meg fælt til fødsel. Fikk avlyst fødselskurs og fødselsforbredende samtale på grunn av korona. Har gått beskjed om å google det jeg lurer på av jordmor. Føler at jeg hele livet kun har hørt om hvor forferdelig grusomt og smertefullt fødsel er og det var i utgangspunktet så ille at jeg egentlig ikke ønsket å få barn. Kan dere som har født før fortelle meg om det var så grusomt forferdelig som man ofte hører om? Skjønner i så fall ikke hvordan jeg skal takle noe sånt.. Har jo skadet meg mange ganger på forskjellige måter, men har ikke noe utgangspunkt for å forstå hvor heftig de ekstreme smertene det snakkes om blir. Anonymkode: ee585...286
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #2 Skrevet 18. mai 2020 Hvis det er så forferdelig, forstår jeg ikke hvorfor de fleste gjør det flere ganger 😂 Jeg opplevde fødslene mine som intense og slitsomme. Men den intense smerten kjenner jeg ikke til. Jeg har født både med og uten epidural, og har vært gjennom langt fødsel og styrt fødsel. Anonymkode: 9df92...297 11
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Nei. Det var mye vondere enn jeg hadde trodd, jeg trodde jeg skulle være en tøff vikingkvinne og puste ut barnet uten et knyst. I stedet fikk jeg panikk, og på et tidspunkt sank jeg til det lavmål å rope på mamma 😂 Men jeg hadde lett gjort det igjen, har faktisk lyst å føde igjen (er overbevist om at denne gangen skulle jeg vært en tøff vikingkvinne!), bare at jeg ikke vil ha mer enn et barn. Og jeg har virkelig opplevd mye som er verre. Anonymkode: c0ac8...335 9
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Legger til at å slå lilletåa i stolbeinet er 100 ganger værre😂 Anonymkode: 9df92...297 15
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 Det kan være ganske heftig, men den vondeste biten tar vanligvis ikke så lang tid (30-45 min for min del). Jeg har opplevd verre smerter (Sprukken eggleder ifb med svangerskap utenfor livmor), men det er der oppe på topplisten over vonde ting, definitivt. Anonymkode: 7a9dc...ec6 2
Mammsi Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 Hæ, fikk du beskjed om å Google det du lurte på?😳 For det var ett sykt dårlig råd! For det finnes så mye tull og skrekk historier.. Syntes du skal ringe jordmoren din, å stille henne spørsmål over tlf! Sånn du får ordentlige svar!❤️ For det har du krav på. Men jeg har selv født 2 ganger uten smertelindring. Jeg har relativt høy smerteterskel. Men syntes jo selvfølgelig fødslene var smertefulle, men helt overkommelig. Jeg anbefaler deg å sjekke ut fodebagen på insta, det er ei super jordmor som legger ut masse god informasjon!❤️ Masse lykke til med siste innspurt nå! Prøv å senk skuldrene, å nyt tiden❤️❤️ 16
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Jeg har hatt akutt betennelse i egglederen, ble hasteinnlagt og fikk intravenøst 24/7. Smerten varte konstant i mange dager og jeg blant annet besvimte, kastet opp og hylte hele natten pga smertene. Det er den verste smerten jeg noen sinne har opplevd i hele mitt liv. Unner det ikke min verste fiende. Fødsel er bare barnematen. Anonymkode: fcc17...64e 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Jeg hadde en fantastisk fin fødsel, men jeg hadde epidural fra 4 cm og frem til pressriene. Det var helt klart intenst, men dette klarer du. Det er en helt fantastisk opplevelse som jeg aldri ville vært foruten! Anonymkode: 6bc5e...f87 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Jeg grudde fælt, så gikk det over. Og når fødselen kom var det enormt mye verre enn jeg var forberedt på. Men jeg hadde en helt sinnsyk styrtfødsel som var over på 57 minutter, med en forferdelig senabort i nesten uke 22 bak meg så jeg var psykisk et vrak livredd for å miste babyen igjen. Når jeg i en styrtrie klarte å rope at jeg var redd klarte jordmødrene å forstå hva jeg trengte og jeg fikk hentet meg litt inn igjen. Fortell med en gang at du gruer. Premien er vel verdt det. Anonymkode: 6d285...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 Det var utrolig vondt. Tror egentlig det var mest fordi jeg ikke hadde effektive rier, som gjorde at jeg måtte få drypp. Jeg HATER sprøyter og nåler, og fikk helt panikk av det. Jordmor klarte ikke treffe og jeg ble så oppskakket og utslitt av hele den greia. Så merket jeg det nok ekstra godt da jeg gikk i 30 timer med rier før baby var ute 😂 lite søvn, mye hormoner, lite effektive rier forsterket nok følelsen. Jeg fikk lystgass, men det hjalp ikke meg. MEN det gikk fort over så snart baby var ute. Det første jeg sa etter fødsel var "Du blir ikke enebarn!" (bokstavelig talt to minutter etter jeg sa at jeg ikke orket mer). Jeg hadde med glede gått gjennom en fødsel til, for den "premien" etter fødselen (baby) var så verdt det. Det kommer til å gå helt fint for deg også! Husk at det er lov, og ikke en skam, å be om smertelindring! Du kommer deg gjennom det, og din opplevelse kan være helt annerledes enn min. Anonymkode: 513f5...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 For min del var en fødsel langt unna det værste jeg har opplevd. Er mye som kommer over det på lista. Har 4 barn, der 3 er født vaginalt. Siste kom ved hastesnitt, og foretrekker vaginal fødsel, uten epidural fremfor det. Anonymkode: ae3cd...e33 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 To kjappe fødsler, rakk ikke smertelindring. Var vondt,ja. Men ikke verre enn gallestein! husk, kroppen din er laget for dette:) Anonymkode: 8187a...001 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 Hadde en veldig fin fødsel uten smertestillende eller smertelindring. Mye mindre vondt enn jeg trodde og var på bena 10 minutt etter fødsel 😊 Anonymkode: ae4b2...d31 2
Brunello Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 Fødselssmerter er selvfølgelig veldig vondt, men langt fra det værste man kan oppleve. Hovedsakelig fordi smertene normalt resulterer i det beste som har skjedd deg, og smertene avtar veldig raskt. Tror det er vesentlig være å ligge med dødsangst og kreft, selv om smertene kanskje ikke er like intense. I en tråd for ikke lenge siden var det en dame som både hadde født og hatt gallestein, og hun hevdet gallestein var vondest. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 Hvis jeg skal tro mamma (hun brukte ikke smertestillende, bare noe beroligende) så er "det absolutt ikke vondt å føde, det er ikke verre en å drite" 😅 hun prøvde å roe meg ned (uke 29) så vet ikke helt om jeg tror på henne 😬 Anonymkode: 347dd...df3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 Man tåler mye smerte så lenge man føler seg trygg på at det er normalt. Jeg var innstilt på at dette skal jeg fikse utmerket, kroppen min vet hva den skal gjøre, jeg må bare spille på lag. Hadde rier i over to døgn, det var vondt ja, men fullt håndterbart. Jeg har gode minner. Det jeg derimot synst var direkte fælt var når hodet skulle ut. Sikkert fordi jeg hadde lest at riene var verst og å presse babyen ut var bare nydelig, for da var det over. Det var alt annet enn nydelig. Alle har sin historie, ingen fødsler er like. Men jeg står for at dersom man føler seg trygg, føles ikke smerten så uutholdelig. Anonymkode: c6d2f...972 3
Humle Brumle Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 Har ikke født så har ikke opplevd det. Men fødsel er jo en naturlig ting. Føles sikkert utrolig tungt og vondt og slitsomt, men fortsatt så er det naturens gang. Hvis ikke hadde det ikke vært mennesker på jorda. Og jeg tror ikke det er absolutt det værste man kan oppleve. Det kommer jo et nytt liv! Det er jo helt fantastisk!👏👏 lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 Rier i over 4 døgn, aktiv fødsel over 14 timer og er ting som skjer på fødestua og barsel som er/kan være ubehagelig etter fødsel også. Vondt er det, men du går inn i en boble og du bare gjennomfører det. Ettåringen min ligger nå og sover søtt på rommet sitt. Hun har blitt en liten person som går, snakker, er sosial og elsker dyr. Ville aldri vært foruten.💓 Anonymkode: e2336...b22 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg skal tro mamma (hun brukte ikke smertestillende, bare noe beroligende) så er "det absolutt ikke vondt å føde, det er ikke verre en å drite" 😅 hun prøvde å roe meg ned (uke 29) så vet ikke helt om jeg tror på henne 😬 Anonymkode: 347dd...df3 Helt ærlig, jeg hadde omgangssjuka i andre trimester med kraftige magekramper og diare. Syntes det var vondere enn fødselen 😅 Anonymkode: ee86e...e57 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 Hadde det vært så vondt at det ikke er til å holde ut, hadde nok de fleste fått kun ett barn. Har ikke født selv, men det er det jeg tenker i hvert fall. Anonymkode: 03428...2ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå