Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har glemt å skrive kilder på hjemmeksamen ved høyskole. Hva ble straffen deres?

Anonymkode: d073e...cd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg anta en en stryk. Det er en alvorlig feil.

Anonymkode: 66a2b...9b4

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg anta en en stryk. Det er en alvorlig feil.

Anonymkode: 66a2b...9b4

Hva med utestengelse?

AnonymBruker
Skrevet

Altså ikke hatt med kilder i det hele tatt? Jeg tenker at det kommer litt an på hvilket studie og hvilket år.. vår aller første hjemmeeksamen i et profesjonsstudie så fikk vi opplæring i akademisk skriving, og mye veiledning hvis man ikke fikk det til. Det ble veldig mye strengere det neste året.

Anonymkode: d6ee5...493

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså ikke hatt med kilder i det hele tatt? Jeg tenker at det kommer litt an på hvilket studie og hvilket år.. vår aller første hjemmeeksamen i et profesjonsstudie så fikk vi opplæring i akademisk skriving, og mye veiledning hvis man ikke fikk det til. Det ble veldig mye strengere det neste året.

Første år ja.

AnonymBruker
Skrevet

Send en mail til læreren din... Levert eksamen i dag? Hvilket fag?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å stryke. 

Anonymkode: 5b898...c3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det stryk. Går 1. Året og har hjemmeeksamen neste uke. Vi har blitt drillet i kildehenvisning fra det første arbeidskravet, så om vi ikke har med kilder nå så må vi ta eksamen om igjen i august. 

Anonymkode: 32aaf...2a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med utestengelse?

Å nei du, ubetinget fengsel.

Anonymkode: 7720a...52c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "glemt kilder"? At du bare har gått etter eget hode eller at du ikke finner kilder du faktisk har brukt?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til å stryke. 

Anonymkode: 5b898...c3a

Jeg blir jo urolig når jeg leser om utestengelse osv, og hvor lett det skal til. Frykter utestengelse, fy faen..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "glemt kilder"? At du bare har gått etter eget hode eller at du ikke finner kilder du faktisk har brukt?

Gått meg hus forbi. Helt idiotisk av meg.

Frykter det verste nå 😪

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er det stryk. Går 1. Året og har hjemmeeksamen neste uke. Vi har blitt drillet i kildehenvisning fra det første arbeidskravet, så om vi ikke har med kilder nå så må vi ta eksamen om igjen i august. 

Hva blir man utestengt i semester for da?

AnonymBruker
Skrevet

Lag kildelisten nå i kveld og send den til lærer/professor og håp på at de ser igjennom fingrene på det. Men - du skal jo henvise ila teksten din, eller har du ikke henvist til teori? 

Anonymkode: 9e20a...076

• Liker 7
Skrevet

Har du ikke brukt kilder i det hele tatt? Verken underveis i teksten eller på slutten? Det er plagiat, men etter all sannsynlighet stryker du bare. 

En stor del av eksamen i begynnelsen er jo at du kan bruke kilder korrekt. Har du ikke skrevet oppgaver i det hele tatt før nå? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir man utestengt i semester for da?

Det har det ikke vært noe snakk om. Vil tro det skal alvorlige ting til som at du har kopiert alt i oppgaven fra et annet sted osv, noe bare idioter gjør 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket fag er det? Er det et veldig teoretisk fag, eller er det med mye matematikk og utregninger i tillegg? Et rent teoretisk fag vil jeg tro det blir stryk på.. er det for eksempel et økonomifag der det er mest regneoppgaver og bare litt teori, tror jeg det går fint om du har regnet godt.

Anonymkode: 567d4...218

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, altflyter skrev:

Har du ikke brukt kilder i det hele tatt? Verken underveis i teksten eller på slutten? Det er plagiat, men etter all sannsynlighet stryker du bare. 

En stor del av eksamen i begynnelsen er jo at du kan bruke kilder korrekt. Har du ikke skrevet oppgaver i det hele tatt før nå? 

Jo, men som skrevet ovenfor, gitt meg hus forbi. Var 5 min igjen av tiden og glemte det helt.

AnonymBruker
Skrevet

Høh? 
Jeg skrev en hjemme eksamen nettopp innenfor økonomi, og jeg droppet kildelisten da jeg ikke brukte noen kilder. Det var jo regnestykker ut ifra problemstillinger, og det kom fra eget hode. (Og mine egne notater fra forelesing/øvingsoppgaver). 
Betyr det at jeg har strøket? Selv om jeg ikke brukte kilder?

Anonymkode: 8e0ba...275

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, men som skrevet ovenfor, gitt meg hus forbi. Var 5 min igjen av tiden og glemte det helt.

Hva mener du med 5 min igjen av tiden? At du kom på det de siste 5 min? 

iallfall. Lag kildeliste nå, og ring eksamenskontoret i morgen tidlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...