AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #61 Skrevet 19. mai 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg liker ikke vaniljekrem (eller vaniljesaus), men har helt vanlig pisket krem med vaniljepulver i. Vil ikke ha noe søtt i kremen, er mer enn søtt nok med marengs jo! Ellers er vel pavlova hverken mer eller mindre stas enn andre kaker? Jeg er ikke særlig glad i noen kaker, men pavlova er en av de få jeg kan komme til å forsyne meg mer enn en gang av, så sant det ikne er vaniljekrem bla det i kremen. Anonymkode: aec05...0e9 Hva er vaniljepulver? Siden du ikke vil ha søtt regner jeg med det ikke er vaniljesukker? Anonymkode: f3105...3ed
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #62 Skrevet 19. mai 2020 Syns den er ekkel, klarer ikke teksturen på marengs. Får sånn negler på tavle-følelse Anonymkode: d25cd...642 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #63 Skrevet 19. mai 2020 Jeg liker heller ikke pavlova, men jeg er veldig kresen også. Liker hverken sukker, egg, krem og synes at gode bær og søte desserter har ingenting med hverandre å gjøre. Men jeg liker heller ikke kake generelt🤷🏼♀️ Anonymkode: a6e6e...27d
Illumi Skrevet 19. mai 2020 #64 Skrevet 19. mai 2020 Pavlova er en av få kaker jeg liker. Er ikke noe glad i deig så den passer meg perfekt. MEN den må ha seig marengs, og masse bær. Helst en form for sitruscurd og ikke for mye pisket krem 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #65 Skrevet 19. mai 2020 Elsker pavlova med masse masse bær.Er ikke spesielt glad i kaker sånn ellers. Er f.eks ikke så glad i sjokoladekaker. Ostekake er også godt! Anonymkode: f2e7a...5f6
Gjest Gaea Skrevet 21. mai 2020 #66 Skrevet 21. mai 2020 Elsker pavlova, gjort det i årevis. Er generelt veldig glad i søtt da, og det er jo en veldig søt kake. Men synes det er litt fascinerende at de som ikke liker den føler behovet for å nærmest snakke dritt om de som gjør det - som da visst nok er sauer som kun vil ha en instavennlig, trendy kake. Selvsagt bare tull. Utrolig nok er ikke din smakssans en fasit skjønner du, beklager å måtte si det
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #67 Skrevet 23. mai 2020 Jeg har oppskrift på en veldig god pavlova, som er bedre en den standard pavlovaen med smakløse blåbær og belgiske jordbær. lager to bunner, og i første lag har jeg smørkrem (laget med eggeplommene fra marengsen), kiwi, banan og norske jordbær. På toppen har jeg vanlig krem med samme bær/frukt. Bruker rikelig med frukt og bær, hvis ikke blir det så lite på hvert stykke. Verdt å prøve, smørkremen gjør denne kaka helt nydelig! Anonymkode: 46187...f5f
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2020 #68 Skrevet 23. mai 2020 På 21.5.2020 den 19.24, Gaea skrev: Elsker pavlova, gjort det i årevis. Er generelt veldig glad i søtt da, og det er jo en veldig søt kake. Men synes det er litt fascinerende at de som ikke liker den føler behovet for å nærmest snakke dritt om de som gjør det - som da visst nok er sauer som kun vil ha en instavennlig, trendy kake. Selvsagt bare tull. Utrolig nok er ikke din smakssans en fasit skjønner du, beklager å måtte si det De fleste som ikke liker den har jo ikke dette behovet. Sånne kommentarer får man alltid av noen på alt som er trendy. Anonymkode: f9c39...71d 1
Tuppeluri Skrevet 23. mai 2020 #69 Skrevet 23. mai 2020 Elsker pavlova laget riktig! Min pavlova vil du nok ikke spise derimot, mer vassen å usmakelig skal du leite lenge etter 🤣
Million Skrevet 23. mai 2020 #70 Skrevet 23. mai 2020 (endret) Jeg er ingen fan av marengs, så den kaken er ikke noe for meg heller. Endret 23. mai 2020 av Million
Ludovica- Skrevet 24. mai 2020 #71 Skrevet 24. mai 2020 Haha enig. Syns pavlova er veldig oppskrytt. Så mange andre kaker som er mye bedre. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. mai 2020 #72 Skrevet 24. mai 2020 Synes den er helt OK, men ikke min favorittkake. Er ikke spesielt glad i marengs, og hvis bæra er litt vasne og smakløse også, blir den en ganske trist affære.
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2020 #73 Skrevet 24. mai 2020 Syns ikke man kan sammenligne pavlova med andre kaker da pavlova mer er å regne som dessert. Marengs, krem og vanliljekrem er ikke kake i mitt hode. Kan ikke sammenlignes med en kake med kjeksbunn/nøttebunn eller hvetemelbasert bunn. Så det er urettferdig for pavlovaen sin del. 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #74 Skrevet 25. mai 2020 På 18.5.2020 den 22.15, AnonymBruker skrev: Har jo hørt så mye skryt om pavlova. Pavlova meg her og Pavlova meg der.... Bare å høre om marengsbunnen har aldri frista meg å prøve denne kane. Ble invitert til 17 mai feiring hos en vennine med barna og hun sa at hun skulle lage pavlova kake. Jeg tenkte "Ja da får jeg vel smake pavlova nå for første gang". Endte opp med at jeg spiste kremen og bærene (jordbær og blåbar) marengsbunnen var så ekkel. Det skal sies at jeg er alt etende, finnes ikke kresen. Men ser liksom ikke poenget med marengs. Det smaker ingenting det er nesten som å spise luft med sukker. Nei de kaloriene der vil jeg heller få i meg av noe som smaker digg. Hva er det for noe med denne pavlovaen? Finnes det forskjellig type pavlovaer eller er alle med sånn ekkel marengsbunn? Anonymkode: cc7b7...c95 pavlova har jo ikke marengsbunn, så det du har fått er nok den norske hybriden "marengs med krem". Jeg kan være enig i at den er en skuffelse, særlig dersom den presenteres som "pavlova" i fullt alvor av noen som burde kunne bake en ordentlig kake. Ekte pavlova har en bunn som er sprø utenpå, og delvis fudgy, delvis mashmallow inni. Og så har den mascarponekrem og bær/frukt på toppen. Anonymkode: f0234...d61 1
Brunhilde Skrevet 25. mai 2020 #75 Skrevet 25. mai 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: pavlova har jo ikke marengsbunn, så det du har fått er nok den norske hybriden "marengs med krem". Jeg kan være enig i at den er en skuffelse, særlig dersom den presenteres som "pavlova" i fullt alvor av noen som burde kunne bake en ordentlig kake. Ekte pavlova har en bunn som er sprø utenpå, og delvis fudgy, delvis mashmallow inni. Og så har den mascarponekrem og bær/frukt på toppen. Anonymkode: f0234...d61 Dette stemmer da ikke? Pavlova ER en marengsdessert, men den skal være sprø utenpå og marshmallowsmyk inni. Fremdeles en marengs. Dessuten skal en tradisjonell pavlova fylles med pisket krem og bær, mascarponekrem er nok en nymotens variant. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #76 Skrevet 26. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: pavlova har jo ikke marengsbunn, så det du har fått er nok den norske hybriden "marengs med krem". Jeg kan være enig i at den er en skuffelse, særlig dersom den presenteres som "pavlova" i fullt alvor av noen som burde kunne bake en ordentlig kake. Ekte pavlova har en bunn som er sprø utenpå, og delvis fudgy, delvis mashmallow inni. Og så har den mascarponekrem og bær/frukt på toppen. Anonymkode: f0234...d61 Det er fordi du åpenbart ikke vet hva marengs er, som rett og slett er stivpiskede eggehviter med melis og sukker. Det handler om hvordan marengsmassen er tilberedt. Pikekyss og pavlovabunnen tilberedes på helt forskjellige måter. Eller hva mener du egentlig at pavlovabunnen består av? Nå er jeg spent. Anonymkode: f9c39...71d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå