Gå til innhold

Pavlova. For en forferdelig kake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Enig i at det er en oppskrytt kake. Smaker bare sukker, og så lages den ofte før norske bær er å få tak i, så bærene på toppen er kjipe, smakløse import-bær. 

Selv liker jeg bedre ostekake, gulrotkake eller en fyldig sjokoladekake med espresso og kanel. Eventuelt en ordentlig pai med sesongens frukt, gjerne plommer. Kaker er mye bedre når sukkeret i røra kontrasteres med noe annet, som sitrus, kaffe, skikkelig smakfull frukt eller krydder. De pinglete blåbærene og dvaske jordbærene strødd oppå en pavlova er ikke nok til å balansere all den enormt søte marengsen som nærmest knaser mellom tennene. 

Anonymkode: c3086...3a7

• Liker 6

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er heller ikke glad i marengs, og har ikke helt forstått hvorfor alle tydeligvis er helt frelst av pavlova. Jeg spiser det meste og er generelt glad i kaker. Jeg velger aldri å spise pavlova om det blir servert. Det er litt det samme som bløtkake og marsipankake for meg, som jeg også sier nei takk til. Det er kaker som er populære å servere i festlige lag uten egentlig å være noe særlig godt. Jeg spiser heller litt mer middag. 

Anonymkode: f9c39...71d

• Liker 3
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke glad i marengs, og har ikke helt forstått hvorfor alle tydeligvis er helt frelst av pavlova. Jeg spiser det meste og er generelt glad i kaker. Jeg velger aldri å spise pavlova om det blir servert. Det er litt det samme som bløtkake og marsipankake for meg, som jeg også sier nei takk til. Det er kaker som er populære å servere i festlige lag uten egentlig å være noe særlig godt. Jeg spiser heller litt mer middag. 

Tipper det hovedsaklig er det estetiske aspektet. Det er jo ingen tvil om at pavlova ser veldig imponerende og instavennlig ut, med den fluffy marengsen, kremen og haugen av fargesprakende bær på toppen. En gulrotkake ser ikke like dekadent ut, selv om den (etter min mening) er langt bedre på smak. 

• Liker 4

Annonse

45 minutter siden, Mimmii skrev:

Jeg trodde jeg var den eneste i denne verden som ikke likte pavlova! :fnise:  Jeg synes marengsbunnen er helt forferdelig. Brekker meg av tanken faktisk.

Jeg synes også det er en grusom kake, så vi er minst tre.  Jeg brekker meg ikke, men det er ikke langt unna. Marengs er kvalmende søtt.

• Liker 1
AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det hovedsaklig er det estetiske aspektet. Det er jo ingen tvil om at pavlova ser veldig imponerende og instavennlig ut, med den fluffy marengsen, kremen og haugen av fargesprakende bær på toppen. En gulrotkake ser ikke like dekadent ut, selv om den (etter min mening) er langt bedre på smak. 

Selv synes jeg den ser ut som noen bare har klasket på krem og bær, men kanskje jeg er annerledes enn folk flest der også. 

• Liker 2

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra at det finnes folk som ikke liker pavlova! 😃 Mer til meg! 🥳

Anonymkode: be804...40e

Og meg! :sikle: Kaker er som regel noe jeg kan spise mye av, og pavlova går rett ned. Sukrer ikke bærene da for det blir for søtt (har smakt den versjonen og). «Sweet tooth» kan man fint si jeg har 🥰

Gjest Albbas

Noen ganger er den veldig god. Ei i familien får til litt seig marengs med sjokoladesmak, og hvis bærene da er gode syns jeg det er helt nydelig. Jeg liker også råkrem i stedetfor vaniljekrem. Mmmm... 

Men som regel er ikke pavlovaen sånn som jeg liker den, da. 🤷‍♀️

Annonse
AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det for noe med denne pavlovaen? Finnes det forskjellig type pavlovaer eller er alle med sånn ekkel marengsbunn?

Anonymkode: cc7b7...c95

Nå er det jo slik at vi har forskjellig smak, så det burde jo ikke komme som noen overraskelse at det finnes noe som noen liker, og andre ikke liker.

Anonymkode: c508d...945

20 hours ago, AnonymBruker said:

Hahahah😂 Enig. er glad jeg lagde noen sjokolademuffins og tok med i går til vennina mi. Måtte lage noe da jeg fikk høre at jeg skulle bli servert pavlova. 

Ts

Anonymkode: cc7b7...c95

Men du hadde jo ikke smakt det før, sa du i startinnlegget. Hadde du bare bestemt deg for at du ikke ville like det? 

7 hours ago, Albbas said:

Noen ganger er den veldig god. Ei i familien får til litt seig marengs med sjokoladesmak, og hvis bærene da er gode syns jeg det er helt nydelig. Jeg liker også råkrem i stedetfor vaniljekrem. Mmmm... 

Men som regel er ikke pavlovaen sånn som jeg liker den, da. 🤷‍♀️

Min favoritt er marengs med sjokolade og krem med bringebær på toppen. Gjerne enda flere bringebær til pynt. Men jeg liker pavlova nesten uansett, men så har jeg alltid vært glad i marengs (og i marshmallows). ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...