Gå til innhold

Pavlova. For en forferdelig kake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjip kake... Mere sånn key lime pai person selv.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes vaniljekrem og bær er kjempe godt, hadde bunnen vært vanlig kakebunn så..😝😋

Anonymkode: cc7b7...c95

Nei, fydda! 😆

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ullvott skrev:

Jeg liker bærene og kremen godt. Marengsen er et "nødvendig onde" ;) Pavlova er ikke min foretrukne kake, heller, da jeg ikke er noe glad i marengs. Av samme grunn unngår jeg "Verdens beste"/kvæfjordkake etter beste evne også. 

Ja sant det. Hadde glemt verdens beste. Den er ikke noe god den heller.

Faktisk når jeg tenker på det så har jeg vel aldri likt marengs. Husker da jeg var barn, jeg var vel ikke mer enn 7-8. Var på bakeri med mamma og hun kjøpte marengstopp til meg. Husker fortsatt den dag i dag hvor ille det var. 😂

ts

AnonymBruker
Skrevet

Toro sjokolademuffins er bedre enn den oppskrytte pavlovamegirævafaenskapen. Sauer spiser pavlova, glad jeg ikke er sau. 

Anonymkode: bdfa9...972

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes pavlova er en ordentlig trist kake. Smaker egentlig bare diabetes.

Anonymkode: cd925...7ac

Det var stygt sagt, ikke skap sånne fordommer mot folk med diabetes. De fikk det ikke av å spise sukker.

Anonymkode: bdeb7...14f

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er en av mine favorittkaker, det er bare så godt med alle bærene, kremen og marengsen, sammen. Det gir en utsøkt smakskombinasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Einig! Smakar berre sukker jo. Men det er jo noen som liker marshmallows også. 😊

Anonymkode: fea24...4b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Toro sjokolademuffins er bedre enn den oppskrytte pavlovamegirævafaenskapen. Sauer spiser pavlova, glad jeg ikke er sau. 

Hahahah😂 Enig. er glad jeg lagde noen sjokolademuffins og tok med i går til vennina mi. Måtte lage noe da jeg fikk høre at jeg skulle bli servert pavlova. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Apocalypte skrev:

Ja, for andre kaker har jo ikke sukker. 

Det finnes få kaker som smaker så søtt som pavlova.

• Liker 2
Skrevet

Tenk å ta det SÅ personlig at noen liker en kake!!   :skratte:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke vaniljekrem (eller vaniljesaus), men har helt vanlig pisket krem med vaniljepulver i. Vil ikke ha noe søtt i kremen, er mer enn søtt nok med marengs jo! 

Ellers er vel pavlova hverken mer eller mindre stas enn andre kaker? Jeg er ikke særlig glad i noen kaker, men pavlova er en av de få jeg kan komme til å forsyne meg mer enn en gang av, så sant det ikne er vaniljekrem bla det i kremen.

Anonymkode: aec05...0e9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var stygt sagt, ikke skap sånne fordommer mot folk med diabetes. De fikk det ikke av å spise sukker.

Jesus christ.

AnonymBruker
Skrevet

Kjempegod kake! Marengsen må være seig, ikke tørr. Og la vaniljekremen være på litt så marengsen "dynkes" noe. Liker best at man blander vaniljekrem og vanlig krem. Og masse friske bær, jordbær, bringebær og blåbær. Nammis!

Anonymkode: 0e4df...af1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pavlova er oppskrytt, men har åpenbart blitt en veldig trendy og populær «kake» blant bermen de siste åra. Dem om det. 

Anonymkode: 93fe6...a4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi nå skal disse kaker, hva med oreokake? Det er altså den kvalmeste, mest nasty kaken av alle!

Elsker pavlova btw😋

Anonymkode: 301e9...66f

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus christ.

Prøv å tenk deg om før du sier sånne ting. Mine to småjenter med diabetes blir veldig lei seg av sånne kommentarer. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar det ikke personlig selv om jeg ikke er en del av saueflokken. Faktum er at folk digger pavlova mest fordi det er trendy. Det eneste som er godt på den kaka er bærene! 

Jeg likte den før den ble trendy og jeg viste faktisk ikke at den var trendy engang.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi nå skal disse kaker, hva med oreokake? Det er altså den kvalmeste, mest nasty kaken av alle!

Elsker pavlova btw😋

Anonymkode: 301e9...66f

Ts her. Helt enig. Oreokake er så sinnsykt kvalm at det kan ikke beskrives. På pavlovaen så var hvertfall kremen og bærene gode. Men oreo?......nei. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker pavlova! Men det må være masse bær på (ikke bare litt pynt liksom) jordbær, bringebær, blåbær og revet hvit sjokolade. Mmmm. Eneste kaken ungen liker også,  så blir ofte pavlova! 

Anonymkode: f2e7a...5f6

AnonymBruker
Skrevet

Pavlova er jo det nydeligste som er, særlig på sommeren når man får tak i skikkelige jordbær. 

Marengsen skal være sprø utenpå og skummete inni, synes jeg - som fyllet i ei kokosbolle. Er de seige er det ekkelt. 

Anonymkode: 86e5b...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...