Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår må få medisin via sprøyte i munnen 4 ganger daglig, og det er en kamp hver gang som ender i hyyling og «slossing».. Han er 6 mnd. Noen som har tips? Har prøvd synging, avledning osv - det går litt bedre når faren er hjemme, men dårlig på dagtid når han er på jobb :( 

Anonymkode: 1839d...464

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte også gi med sprøyte på vår ene som baby, en ganske stor dose 2 ganger om dagen. Det var noe dritt for hun ville ikke ha og ble kvalm av den, vi måtte bare gjennomføre med å sprøyte litt og litt til det var gjort. Det er verre når de blir eldre 😅 

Anonymkode: c1dd9...741

AnonymBruker
Skrevet

Hold GODT fast (ikke hardt, men fast), og gjennomfør det mens du prater eller synger til baby, kos etterpå. Det blir bare verre desto lenger man holder på. 

Anonymkode: 76409...7c1

Skrevet

Kan det blandes i melk? Ikke helt det samme da, men vi blander tran i flaske sammen med melk 

AnonymBruker
Skrevet

Uff det er skikkelig færlt :( Sønnen min måtte ha medisin 4 ganger om dagen i en uke da han var 3 måneder, og han hatet det. Jeg holdt han fast og lurte inn litt og litt på innsiden av kinnet hans ved hjelp av en sprøyte mens han hylte hysterisk. Måtte bare gjøre det så fort som mulig. Han så ut til å glemme det med en gang vi var ferdig, men jeg gikk og gruet meg til neste runde. På dag 4 begynte han plutselig å like medisinen og sugde i seg hele sprøyta selv😂

Anonymkode: 955d8...4c9

AnonymBruker
Skrevet
På 18.5.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Vi måtte også gi med sprøyte på vår ene som baby, en ganske stor dose 2 ganger om dagen. Det var noe dritt for hun ville ikke ha og ble kvalm av den, vi måtte bare gjennomføre med å sprøyte litt og litt til det var gjort. Det er verre når de blir eldre 😅 

Anonymkode: c1dd9...741

På 19.5.2020 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Hold GODT fast (ikke hardt, men fast), og gjennomfør det mens du prater eller synger til baby, kos etterpå. Det blir bare verre desto lenger man holder på. 

Anonymkode: 76409...7c1

Huff ja, er jo det jeg må.. Holde fast armene samtidig som jeg «låser» hodet med min overarm. Ser grusomt ut, føles grusomt og det er bare fælt :( Får selvsagt masse kos etterpå, men han virker litt «sur» på meg på en måte? Snur seg vekk og er avvisende... Kan ikke få hverken mat eller drikke på 1 time etterpå - så han får ingenting for å skylle vekk smaken heller stakkar :( 

På 19.5.2020 den 8.43, Anonym6789 skrev:

Kan det blandes i melk? Ikke helt det samme da, men vi blander tran i flaske sammen med melk 

Nei dessverre. Den må gis alene og etter måltid :( Ellers takk for tips!

På 19.5.2020 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Uff det er skikkelig færlt :( Sønnen min måtte ha medisin 4 ganger om dagen i en uke da han var 3 måneder, og han hatet det. Jeg holdt han fast og lurte inn litt og litt på innsiden av kinnet hans ved hjelp av en sprøyte mens han hylte hysterisk. Måtte bare gjøre det så fort som mulig. Han så ut til å glemme det med en gang vi var ferdig, men jeg gikk og gruet meg til neste runde. På dag 4 begynte han plutselig å like medisinen og sugde i seg hele sprøyta selv😂

Anonymkode: 955d8...4c9

Ja grusomt... Haha, håper det skjer her også! Men jeg tviler. Her begynte vi bra med at han slurpet det i seg med et glis rundt munnen - men på dag 2/3 av 14 så begynte protestene. Nå kommer hendene opp foran munnen bare han ser sprøyta! Har prøvd skje også, men da begynte han å nekte og spise (sikkert i frykt for at det var medisin på skjeen).. Så det måtte vi slutte med :( 

AnonymBruker
Skrevet

Da vi måtte gi antibiotika til vår datter på 1,5 år ble vi anbefalt på apoteket å gi en liten skje vaniljesaus først, deretter sprøyte, og igjen en liten skje vaniljesaus. Det funket veldig bra for oss😊

Anonymkode: 0a8b2...795

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da vi måtte gi antibiotika til vår datter på 1,5 år ble vi anbefalt på apoteket å gi en liten skje vaniljesaus først, deretter sprøyte, og igjen en liten skje vaniljesaus. Det funket veldig bra for oss😊

Anonymkode: 0a8b2...795

Han ikke få noenting i munnen etter han har fått medisin :( 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk klarsignal på apotek til å blande ut antibiotika med noen dråper saftkonsentrat, og det funket her. 

Anonymkode: 3cf54...890

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...