Gå til innhold

Vil ikke skifte bleie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei frøken på 20 måneder som til tider synes det er fryktelig å skifte bleie og slår seg vrang. Når vi til tross for motstand og kanskje gråting, får av buksa og kommer i gang, er alt greit. 
Hun begynte i bhg rett over nyåret, og vi merker dette med nekt forekommer mest i periodene hun er i bhg. I kveld har hun tydelig og bestemt skreket NEI opptil mange ganger, før hun endelig lot meg skifte på henne. Hun var ikke så ille da hun var hjemme under stengt bhg. 

jeg vet det ikke skjer henne noe vondt i bhg eller noe «over grensen». Sjekket henne flere ganger (sett etter bare) og hun har jo aldri noe uvanlig ved seg nedentil, så jeg vil ikke tenke ulike tanker, men lurer jo på om dette er vanlig?! Har vurdert å ringe helsesøster, men vet det er veldig travelt der for tiden. 

Anonymkode: 40b53...e99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår på samme alder hater å skifte bleie og hyler nei når vi sier vi må bytte bleie, men det er da veldig vanlig i den alderen. Det er jo fordi hun vil ikke avbrytes fra leken sin og tester hva som kun kan bestemme og ikke. Smørblid når hun først er på stellebordet og får ny bleie på.

Anonymkode: e8544...07d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår toåring roper at "bleia er tørr og fin!!" og løper avgårde. Hun har hatt perioder flere perioder hvor hun absolutt ikke har tid eller lyst til å skifte bleie. Jeg har også sett flere ganger når jeg har hentet henne i barnehagen at det ikke alltid går like glatt å få med seg de andre 1-2 åringene på badet for å skifte bæsjebleier. Det er nok relativt vanlig. Men hvis du har en følelse av at noe kan være galt, tenker jeg det er helt greit å be om en prat med helsestasjonen selv om det er travle tider der.

Anonymkode: 80dbf...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Har nok ikke noe med bhg å gjøre, annet enn at barnet kan ta atferden fra andre barn. Det kalles grensetesting, og blir mer og mer de neste åra. Vil ikke noe, skal gjøre alt selv, selektiv hørsel, uaktuelt å gjøre det vi sier. Derfor sier vi ofte "neeei. Ikke gjør......" da ler han godt og gjør det han egentlig skal. 

Anonymkode: cf9e6...065

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Helt normalt. Tror alle barn har en sånn fase. På lik linje med tannpuss, pysj og legging 😂

AnonymBruker
Skrevet

Heeelt normalt. Og jeg kan vedde på at hun ligger stille som en engel i barnehagen 

Anonymkode: 95956...8d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad dere sier dette, men uff, jeg slapper ikke av ennå. Hvert eneste bleieskift hjemme er hylskriking, gråting og beina i kryss for at jeg ikke skal få av henne klærne. Det er så vondt å høre på for det kommer et instinkt inn med en gang om at jeg må beskytte henne, men samtidig, det er jo ingen tegn på noe uvanlig. Får lyst til å gråte selv 🤣🙊😫🤷🏼‍♀️ 
hun er smørblid ellers, og sitt vanlige, livlige og stae jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad dere sier dette, men uff, jeg slapper ikke av ennå. Hvert eneste bleieskift hjemme er hylskriking, gråting og beina i kryss for at jeg ikke skal få av henne klærne. Det er så vondt å høre på for det kommer et instinkt inn med en gang om at jeg må beskytte henne, men samtidig, det er jo ingen tegn på noe uvanlig. Får lyst til å gråte selv 🤣🙊😫🤷🏼‍♀️ 
hun er smørblid ellers, og sitt vanlige, livlige og stae jeg. 

Uff. Jeg hadde ringt helsesøster. Og snakk med de i bhg om hvordan det er med bleieskift der. 💗

Anonymkode: e2880...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...