AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #1 Skrevet 18. mai 2020 La oss si jeg var sammen med Truls, og min beste venninne Anne var sammen med Hans. Hans og Truls er bestevenner. Anne har en eks-kjæreste som heter Bjørn. Bjørn og Truls er venner, men ikke noe nært vennskap. Truls og jeg gjorde det slutt for 3 måneder siden. Jeg hadde en one night stand etter bruddet, ble gravid og tok abort. Dette var ikke lett for meg, og jeg delte dette med Anne. Anne og Hans gjorde det slutt for 1,5 måned siden - de har vært av og på jevnlig det siste året. I forrige uke var jeg hos Anne på spillkveld, og der var også Bjørn med sin nye flamme. Bjørn sa til meg "Ikke fortell Truls at jeg er her, da blir han sint" eller noe i den duren, men det virket som han tullet. Truls og jeg prøver å finne tilbake. Jeg spurte han nonchalant for noen dager siden om Bjørn og han hadde noe uoppgjort, og da han ikke skjønte hva jeg mente sa jeg at jeg hadde møtt Bjørn hos Anne, og at han hadde sagt Truls kom til å bli sint. I dag får jeg melding av Truls som er svært skuffet, opprørt, såret og lei seg. Da jeg spør hva det gjelder sier han at jeg har vært gravid og tatt abort. Det er bare Anne og en til som vet om dette. Jeg sender SMS til Anne og sier jeg at jeg har det vanskelig i dag, fordi Truls har funnet ut at jeg var gravid og tok abort før jeg rakk å fortelle det selv. Anne innrømmer at det er hennes feil, at hun har fortalt det til Hans, og ber meg tilgi henne. Raskt etter får jeg en melding til, hvor hun sier "Nå skjønner jeg hva som har skjedd. Hans fortalte meg det. Tror vi alle er ferdig med hverandre rett og slett. Håper det ordner seg for deg". Jeg blir åpenbart forvirret og spør hva som skjer. Anne sier da "Jeg vet hva du sa til Truls. Jeg melder meg ut av denne galskapen. Goodbye." Jeg spør henne da hva som skjer, og gjentar at jeg er forvirret, men sier at jeg ikke er sint på henne - jeg bare skulle ønske jeg hadde anledning til å få fortalt om aborten selv istedenfor at Truls fant det ut igjennom jungeltelegrafen. Hun sier da, "Jeg vet du har fortalt Truls om Bjørn den kvelden. Truls sa det til Hans, og Hans fortalte Truls om aborten. Jeg er heller ikke sint, bare veldig ferdig med den galskapen vi fire har skapt for hverandre. Jeg er ferdig, rett og slett". Også gjentar hun at hun er lei av drama, at hun ikke vil være en del av det lengre, at ting har gått for langt i hennes øyne osv. ... Dette føles så absurd. I bunn og grunn føler jeg det hun har spredd ordet om at jeg ble gravid og måtte ta en abort er betydelig verre enn at jeg fortalte at Bjørn var på spillkveld hos henne, lenge etter det var slutt mellom hun og Hans. Senest i går gikk Anne og jeg en lang tur sammen, og pratet om hvor glad vi var for å ha hverandres vennskap. Selvfølgelig burde ingen av oss sagt noe som helst, men jeg er villig til å tilgi og kan ha forståelse for at ting skjer eller glipper. Å avslutte vennskapet for noe slikt - så brått og uventet, virker veldig rart. Jeg føler meg helt ødelagt over å ha mistet en god venninne, samtidig som jeg nå står i en dum posisjon Truls allerede er sint og såret over at han fikk høre om dette fra noen andre. Noen innspill? Anonymkode: 190ed...09d 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. mai 2020 At er det noen her som burde ha fått nok av alt dramaet så er det vel deg? 🧐 Anonymkode: 07faf...13d 52
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #3 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At er det noen her som burde ha fått nok av alt dramaet så er det vel deg? 🧐 Anonymkode: 07faf...13d Jeg tenker jo også dette - hvis noen skulle bli sint og lei så er det jo heller meg. Min initialreaksjon var å bli veldig sint, men før jeg rakk å si noe om det så sendte hun den "Nå skjønner jeg hva som har skjedd..." meldingen. Likevel tenkte jeg at alle gjør feil, og gjort er gjort. Det er en svært uheldig situasjon, men sinne gjør sjeldent saken bedre. Føler derfor jeg sitter med skjegget i postkassa - det er jo (i mine øyne) jeg som ble sveket av henne, men det er hun som "ikke gidder dette" mer.. Anonymkode: 190ed...09d 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #4 Skrevet 18. mai 2020 Oi... Tror bare jeg hadde latt vær å gå inn i noen flere diskusjoner med Anne. Fokuser heller på deg og eksen så ordner det seg sikkert. Anonymkode: e1662...496 15
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #5 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oi... Tror bare jeg hadde latt vær å gå inn i noen flere diskusjoner med Anne. Fokuser heller på deg og eksen så ordner det seg sikkert. Anonymkode: e1662...496 Samtalen med Anne ble avsluttet ganske raskt, hun var svært avvisende i form av "Jeg er glad i deg, men jeg orker ikke dette dramaet lenger. Vi fire er ikke bra for hverandre. Farvel" Uten at jeg egentlig forstår hva slags drama "vi fire" hverken har eller har hatt. Naturligvis har det vært litt kluss da vi var to par hvor begge er bestevenner, og begge har hatt litt forholdsproblemer seg i mellom, men ikke noe jeg ville klassifisert som drama. I tillegg er det jo fortsatt slutt mellom Anne og Hans - og de forsøker ikke å finne tilbake til hverandre. At Hans vet at Bjørn var hos Anne (attpåtil med sin nye kjæreste, ikke for å legge an på Anne) ville jeg klassifisert som en bagatell når de ikke engang er sammen lenger - bare snakker sporadisk på Facebook og SMS. Jeg skal møte Truls i morgen og prate om dette med aborten. Det var noe jeg allerede hadde tenkt å gjøre, det hadde bare ikke vært anledning for det enda. Men det blir jo på litt andre premisser nå som han allerede er såret over å ha blitt ført "bak lyset" om dette mens andre visste. Anonymkode: 190ed...09d 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #6 Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtalen med Anne ble avsluttet ganske raskt, hun var svært avvisende i form av "Jeg er glad i deg, men jeg orker ikke dette dramaet lenger. Vi fire er ikke bra for hverandre. Farvel" Uten at jeg egentlig forstår hva slags drama "vi fire" hverken har eller har hatt. Naturligvis har det vært litt kluss da vi var to par hvor begge er bestevenner, og begge har hatt litt forholdsproblemer seg i mellom, men ikke noe jeg ville klassifisert som drama. I tillegg er det jo fortsatt slutt mellom Anne og Hans - og de forsøker ikke å finne tilbake til hverandre. At Hans vet at Bjørn var hos Anne (attpåtil med sin nye kjæreste, ikke for å legge an på Anne) ville jeg klassifisert som en bagatell når de ikke engang er sammen lenger - bare snakker sporadisk på Facebook og SMS. Jeg skal møte Truls i morgen og prate om dette med aborten. Det var noe jeg allerede hadde tenkt å gjøre, det hadde bare ikke vært anledning for det enda. Men det blir jo på litt andre premisser nå som han allerede er såret over å ha blitt ført "bak lyset" om dette mens andre visste. Anonymkode: 190ed...09d Går sikkert fint. Anne er nok flau over å ha blitt tatt i å gå bak ryggen din. Anonymkode: e1662...496 10
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går sikkert fint. Anne er nok flau over å ha blitt tatt i å gå bak ryggen din. Anonymkode: e1662...496 Det er nok godt mulig, men jeg opplever i alle fall stor sorg over å ha tilsynelatende mistet min beste venninne, helt spontant og uten forvarsel. Vet oppriktig ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Anonymkode: 190ed...09d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Det høres ut som at Anne har fått panikk og er redd for din reaksjon. Dermed trekker hun seg fullstendig ut istedenfor. Du kan jo skrive en hyggelig melding til henne. Om at du er glad i henne og at du ønsker å legge ting bak deg, så hvis hun også klarer det, er du der hvis hun ønsker å gjenoppta kontakten. Eller noe sånt... Anonymkode: d854a...624 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres ut som at Anne har fått panikk og er redd for din reaksjon. Dermed trekker hun seg fullstendig ut istedenfor. Du kan jo skrive en hyggelig melding til henne. Om at du er glad i henne og at du ønsker å legge ting bak deg, så hvis hun også klarer det, er du der hvis hun ønsker å gjenoppta kontakten. Eller noe sånt... Anonymkode: d854a...624 Jeg gjorde det. Sa at jeg oppfattet dette som en bagatell og en oppriktig feil, at jeg ikke er sint og at jeg er veldig glad i henne. Hun svarte da noe ala, "Er jævlig lei av dette dramaet. Legger like mye skyld på meg selv. Det her pluss annet rot som har skjedd gjør at jeg ikke vil være en del av det lengre, det har gått for langt i mine øyne. Tenker det er best for oss alle (hjerte)". Jeg svarte da bare at jeg er uenig med henne, at jeg er glad i henne men at hun selvsagt må få lov å gjøre sine egne valg. Anonymkode: 190ed...09d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 Gi det tid bare. Dere finner antagelig tilbake til hverandre etterhvert som venninner. Bare send en melding til henne om at du syntes det er leit at hun opplever det sånn. Typ; « leit at du opplever det sånn.. glad i deg!» (Om du føler det sånn da. vær ærlig) Skal sies at det ER en klassisk forsvarsmekanisme sånn hun holder på.. hun avviser deg fordi hun har dritt på draget og ikke klarer å håndtere det på en god måte. Da snur hun fokuset over på at dere ikke kan være venner lenger, og ender opp med ett av to scenarioer; 1. Du sier OK - og hun slipper å forholde seg til deg (og det hun har gjort) akkurat nå, og til det evt. blåser over. 2. Du tigger og ber om at dere skal være venner og hun slipper å forholde seg til det hun har gjort, siden det blir en ikke-sak om du vil beholde vennskapet. Etter min erfaring så er krangling med bestevenninner ikke helt uvanlig. Jeg hatet min bestevenninne på et tidspunkt. Vi er gode venner i dag 😉 på 15. året. Anonymkode: 2bc5f...145 8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #11 Skrevet 18. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det. Sa at jeg oppfattet dette som en bagatell og en oppriktig feil, at jeg ikke er sint og at jeg er veldig glad i henne. Hun svarte da noe ala, "Er jævlig lei av dette dramaet. Legger like mye skyld på meg selv. Det her pluss annet rot som har skjedd gjør at jeg ikke vil være en del av det lengre, det har gått for langt i mine øyne. Tenker det er best for oss alle (hjerte)". Jeg svarte da bare at jeg er uenig med henne, at jeg er glad i henne men at hun selvsagt må få lov å gjøre sine egne valg. Anonymkode: 190ed...09d Anne er skikkelig feig rett og slett. Det er hun som har driti seg ut skikkelig her, og jeg synes hun er en enda dårligere venn for å ikke stå for feilen sin og beklage seg. Nå skyver hun unna ansvaret og straffer deg, alt for å unngå å påta seg ansvar for at hun svikta deg. Anonymkode: 4450d...3f6 17
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #12 Skrevet 18. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anne er skikkelig feig rett og slett. Det er hun som har driti seg ut skikkelig her, og jeg synes hun er en enda dårligere venn for å ikke stå for feilen sin og beklage seg. Nå skyver hun unna ansvaret og straffer deg, alt for å unngå å påta seg ansvar for at hun svikta deg. Anonymkode: 4450d...3f6 Hun beklaget seg jo først, før hun raskt vridde det om til "jeg vet hva du har gjort". Jeg er bare helt i sjokk over at dette virkelig er noe å kaste et vennskap over mange år ut av vinduet for. Det er jo egentlig sykt at jeg sitter og føler at det er jeg som virkelig har gjort noe helt fryktelig her. Selvfølgelig ser jeg nå jeg burde tenkt meg om litt bedre og ikke fortalt Truls at Bjørn var hos Anne, men likevel. Synes det må gå an å være voksen nok til å kunne prate om dette og gå videre på en ordentlig måte.. Men tydeligvis ikke. Anonymkode: 190ed...09d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi det tid bare. Dere finner antagelig tilbake til hverandre etterhvert som venninner. Bare send en melding til henne om at du syntes det er leit at hun opplever det sånn. Typ; « leit at du opplever det sånn.. glad i deg!» (Om du føler det sånn da. vær ærlig) Skal sies at det ER en klassisk forsvarsmekanisme sånn hun holder på.. hun avviser deg fordi hun har dritt på draget og ikke klarer å håndtere det på en god måte. Da snur hun fokuset over på at dere ikke kan være venner lenger, og ender opp med ett av to scenarioer; 1. Du sier OK - og hun slipper å forholde seg til deg (og det hun har gjort) akkurat nå, og til det evt. blåser over. 2. Du tigger og ber om at dere skal være venner og hun slipper å forholde seg til det hun har gjort, siden det blir en ikke-sak om du vil beholde vennskapet. Etter min erfaring så er krangling med bestevenninner ikke helt uvanlig. Jeg hatet min bestevenninne på et tidspunkt. Vi er gode venner i dag 😉 på 15. året. Anonymkode: 2bc5f...145 Jeg har sendt en slik melding, men hun insisterte likevel på at "dette ville hun ikke være en del av". Du har helt rett, det virker jo som hun gjør dette for å vri fokuset unna seg selv. Jeg er villig til å beklage for det jeg gjorde, men hun har jo for så vidt også gjort det. At vi som to voksne mennesker skal "krangle" kjennes helt sykt ut. Vi har vært gode venner i mange år - selvsagt noen perioder hvor vi har vært litt mindre nære, men totalt sett har det vært et stabilt og godt vennskap. Er helt i sjokk over oppførselen hennes, selv om det kanskje ikke burde sjokkere meg. (Det har vært mye rar oppførsel mot Hans som jeg har reagert på, så dette burde kanskje ikke overraske meg). Anonymkode: 190ed...09d 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sendt en slik melding, men hun insisterte likevel på at "dette ville hun ikke være en del av". Du har helt rett, det virker jo som hun gjør dette for å vri fokuset unna seg selv. Jeg er villig til å beklage for det jeg gjorde, men hun har jo for så vidt også gjort det. At vi som to voksne mennesker skal "krangle" kjennes helt sykt ut. Vi har vært gode venner i mange år - selvsagt noen perioder hvor vi har vært litt mindre nære, men totalt sett har det vært et stabilt og godt vennskap. Er helt i sjokk over oppførselen hennes, selv om det kanskje ikke burde sjokkere meg. (Det har vært mye rar oppførsel mot Hans som jeg har reagert på, så dette burde kanskje ikke overraske meg). Anonymkode: 190ed...09d Ja, jeg mener ikke at hun svarer at hun vil være venner nå. Da må du nok tigge. Det hadde jeg aldri gjort i en sånn situasjon. men - nå har du sagt ditt. Så får hun bare være. Sannsynligheten er høy for at hun kommer på bedre tanker etterhvert 🙂 Bare gi det tid. Anonymkode: 2bc5f...145 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 Anne er selvopptatt og et dårlig menneske! Anonymkode: 9a276...d9e 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 Anne gjør jo ikke noe annet enn hva som er vanlig i samfunnet ellers. Hun har rett og slett slått seg "konkurs". Hun har over tid akkumulert for mye "gjeld". Nå klarer hun ikke mer og har slått seg "konkurs". Kreditorene får fordele seg i mellom av det som er igjen i konkursboet, og Anne kan begynne på nytt et annet sted med blanke ark. Gamle byrder er renset. Anonymkode: 9cf90...a39 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 Hvordan har Anne håndtert konfrontasjoner før? Høres kjipt ut for deg. Men her er det hun som skammer seg for å ha driti seg ut.. og beste forsvar er å rømme og brenne broer.. Anonymkode: 3feb9...b57 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #18 Skrevet 19. mai 2020 Jeg tipper det er mer drama involvert enn det du kjenner til, og at det er mer som har bygget seg opp over tid som du ikke kjenner til. Kanskje handler det om et veldig usunt forhold til eksen som hun vil distansere seg helt i fra og derfor tar avstand fra hele vennegjengen. Kanskje har en av endene blitt veldig sinnet på henne for noe angående dette dramaet som har gjort at hun fikk hetta? Tipper det er mer her enn du vet, som ikke nødvendigvis handler om deg Anonymkode: 2d111...8a3 9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Skrevet 19. mai 2020 Hvor gamle er dere? Det er heller ikke rett tidspunkt å arrangere spillekvelder.. Anonymkode: c8096...200 2
Gjest loveli Skrevet 19. mai 2020 #20 Skrevet 19. mai 2020 (endret) Jeg tenker det var en grunn til at du ikke skulle si til Truls at Bjørn var hos Anne den spillkvelden. Tydeligvis var det mye der som kanskje eksploderte bak din rygg. Anne er skuffet over at du var den som startet eksplosjonen og dramaet som har skjedd. Men, det at Anne fortalte om aborten er MYE verre, nesten uansett grunn til at Truls blir sint på Bjørn for at Bjørn var hos Anne den spillkvelden. Jeg hadde ikke lagt meg flat uten forbehold. Hadde en venninne gjort mot meg det Anne har gjort mot deg så hadde jeg ikke vært interessert i et videre vennskap med henne. Jeg er voksen og vil ha voksne mennesker rundt meg. Dersom hun fortsetter å ikke ville snakke med deg hadde jeg skrevet en ganske direkte melding og sagt at hva jeg føler og hvorfor jeg tror hun reagerer som hun gjør (at det er et forsvar). Hadde også sagt hva jeg mente om at hun fortalte om aborten. Sånt gjør man virkelig ikke! Endret 19. mai 2020 av loveli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå