Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger sårt hjelp. Jeg hadde søkt på ppu i år, jeg studerte noe innenfor helse ( har en bachelorgrad) og ville droppe ut etter 2. året , men ble da jeg fant ut jeg kunne bli lærer på vgs. (ppu-y)

Jeg kom ikke inn noen steder, selv om jeg hadde miniumkravet. Nå vet jeg ikke helt hva som er lurest å gjøre, har satt meg ned å skrevet + og negative sider om hva jeg kunne tenkt meg som arbeidsoppgaver i en jobb. Her er den:

+ Arbeidsoppgaver:

-       Veilede andre mennesker med å finne en løsning som øker deres mestringsfølelse

-       Undervise ungdommer og barn

-       Finne tiltak og aktiviteter for de som har behov for dette

-       Gi råd og veiledning

-       Jobbe med barn og unge

-       Planlegging og vurdering

-       Organisering og oversiktlighet (administrert arbeid)

-Arbeidsoppgaver

- alt med tall å gjøre ( er elendig i dette)

- turnus ( nattarbeid)

- Mye blod og spesielt sprøyter

Jeg hadde søkt på samordna opptak i tillegg, hvor jeg har søkt yrkesfaglærer samt barnehagelærer. Førstnevnte hadde utrolig mange søkere i år enn det de vanligvis har ( jeg ringte dem). Utifra listen jeg har skrevet, virker barnehagelærer ikke som en dum ide heller, men vil helst ikke droppe ut og begynne på nytt i igjen. Er i tredveårene forresten. Hva tenker dere? Har dere noen ideer om hvilke studieretninger som jeg ikke har kanskje tenkt på enda? Setter pris på alle svar, takk=)

Anonymkode: 060a9...5ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om bacheloren din kvalifiserer til Master i Rådgivningsvitenskap på NTNU? 

Anonymkode: 22790...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg trenger sårt hjelp. Jeg hadde søkt på ppu i år, jeg studerte noe innenfor helse ( har en bachelorgrad) og ville droppe ut etter 2. året , men ble da jeg fant ut jeg kunne bli lærer på vgs. (ppu-y)

Jeg kom ikke inn noen steder, selv om jeg hadde miniumkravet. Nå vet jeg ikke helt hva som er lurest å gjøre, har satt meg ned å skrevet + og negative sider om hva jeg kunne tenkt meg som arbeidsoppgaver i en jobb. Her er den:

+ Arbeidsoppgaver:

-       Veilede andre mennesker med å finne en løsning som øker deres mestringsfølelse

-       Undervise ungdommer og barn

-       Finne tiltak og aktiviteter for de som har behov for dette

-       Gi råd og veiledning

-       Jobbe med barn og unge

-       Planlegging og vurdering

-       Organisering og oversiktlighet (administrert arbeid)

-Arbeidsoppgaver

- alt med tall å gjøre ( er elendig i dette)

- turnus ( nattarbeid)

- Mye blod og spesielt sprøyter

Jeg hadde søkt på samordna opptak i tillegg, hvor jeg har søkt yrkesfaglærer samt barnehagelærer. Førstnevnte hadde utrolig mange søkere i år enn det de vanligvis har ( jeg ringte dem). Utifra listen jeg har skrevet, virker barnehagelærer ikke som en dum ide heller, men vil helst ikke droppe ut og begynne på nytt i igjen. Er i tredveårene forresten. Hva tenker dere? Har dere noen ideer om hvilke studieretninger som jeg ikke har kanskje tenkt på enda? Setter pris på alle svar, takk=)

Anonymkode: 060a9...5ab

Hva med sosionom? Da kan jobbe med rådgiving og ungdom.

Hvis du skal bygge videre på det du allerede har så kan kanskje spesialpedagogikk være aktuelt? 

Dekker du opptakskravene for yrkesfaglærer? Har du fagbrev+ 2 års erfaring? Har også søkt, men er usikker sa det virker vanskelig å få jobb..

Anonymkode: 4885d...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...